Gå til innhold

33 uker og 2300gram?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på ul pga. store smerter i ryggen og magen. Trodde faktisk at fødselen var igang. Ble undersøkt av legen på sykehuset. Fostervann "grei mengde" str. " gjennomsnittlig str. ca.2300gram" dette har plaget meg kjempe. Man liksom aldir nok informasjon da. Hva mener de med grei mengde fostervann??? er 2300gram for lite? Vet noen svar på dette? skjønner ikke at jeg som er kommet så langt har kontroll bare 1 gang i måneden! er det også normalt? eller burde jeg egentlig bli undersøkt litt oftere? HVORFOR har jeg såååå vondt hele tiden hvis alt er i orden? Er alt dette normalt? Til dere som har hatt det slik kanskje og er over uke 33!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du!

Jeg har slitt med store smerter i ryggen og til tider også i magen. Jeg fikk UL time til nyrene mine og urinblæra- det viste seg at nyrene ligger i klem og derfor smerter i ryggen!

Hvorfor jeg har hatt vondt i magen er det ingen som kan svare på. Var på føden forrige uke, pga magevondt, hodepine og høyt blodtrykk tok UL da også, av fostervann og fosteret. Fikk samme beskjed som deg at det var normal mengde fostervann og gutten min var vel på rundt 3000g, en helt gjennomsnittelig baby i uke 39.

Tidligere i sv.skapet måtte jeg også på UL for å sjekke pga magevondt, de fant heller ikke noe galt den gangen. Fikk beskjed om at alt var normalt og at det bare VAR sånn at noen gravide kunne være så uheldige og få mye vondt i magen..

Jeg har bare "levd" med det siden de har sagt det er normalt, men allikevel så har jeg hatt mine mistanker..

Lykke til:)

Skrevet

Jeg har ikke sånne smerter, så der kan jeg ikke hjelpe.

Men var på ul på mandag. Er også i uke 33 og lillegutt var ca 1900 gr.

Han regnet ut at fødselsvekten ville ligge på 3300 gr ved fullgått svangerskap.

Fikk også beskjed om at det var grei mengde fostervann.

Jeg går til kontroll 1 gang i mnd.

Følg med på spark i magen. Er det lite ville jeg tatt kontakt med jm eller lege.

Skrevet

I uke 32 var jeg på vektkontroll (UL), da ble fosteret målt til ca 2500 kg, dvs 18% over snittet (20% over og 20% under snittet er visst innenfor normalen). Så da er jo du og godt innenfor normalen. Jeg fikk også høre at jeg har fint med fostervann.

Idag (uke 38) var jeg på ny vektkontroll, da var fosteret bare 3% over snittet. De vokser jo i rykk og napp, noen legger på seg sent, liker før termin mens andre kan gjøre et veksthopp idligere. Alle er forskjellige. Det er ikke lett.

Jeg leste en plass (i "På veii" av Gro Nylander??) at 1-2 liter fostervann er vanlig.

Det med smertene kan jeg desverre ikke hjelpe deg med, men str. på fosteret tror jeg ikke du trenger å bekymre deg for.

hilsen

Skrevet

Tusen, tusen takk til dere alle tre:O)

Må si at det var veldig beroligende å få lest svarene deres. Trenger da ikke å beskymre meg så veldig mye nå jeg da, og det er DEILIG:o)

Klem til dere alle:O)

Skrevet

Hei!

Jeg var på vekstkontroll UL i uke 34+1. Fikk også beskjed om at det var "grei mengde fostervann". Str var 2100g som var ca 16% under gjennomsnittet, så jeg skal til oppfølging neste uke på det (da er jeg 36). Jeg synes vekta på 2300g høres så godt som perfekt ut på bakgrunn av dette i uke 33 da gj.snittet i uke 34 er 2500gram og de skal jo legge på seg ca 200g i uka nå.

Det er det jeg vet om vekta, tror nok ikke du skal uroe deg vedr barnet i alle fall, da hadde de helt sikkert sagt noe.

:o)

Gjest -lilly-
Skrevet

Jeg fødte min førstefødte i uke 34, han var 2200 gram. Så jeg synes ikke du skal bekymre deg for at babyen er 2300 gram i uke 33. Lykke til :) Håper babyen din holder seg inni magen litt til.....

Skrevet

jeg var på ul her om dagen,da fikk jeg beskjed om at bebisen skulle veie minst 2200gram i uke 34.

Skrevet

jeg var inne til kontroll på føden i går pga lite liv og sinnsykt vondt i magen.

tok sparketest (hun beveger seg visst myyye uten at jeg kjenner det). og ultralyd. Alt var normalt, og både jm og lege forsikra meg om at det ser ut som en kjempefin og frisk unge.

jeg fikk vite at jenta mi er ca 1800g og jeg er i uke 32. Dette var visst helt normalt.

vet om en som fødte i uke 33, og barnet hennes var ca 2 kg, det var og helt normalt. Tror ikke du trenger å bekymre deg.

ultralyden viste at vondtene i magen min er rett der morkaka ligger, og der ligger også lillejenta med knytta neve og bruker morkaka som boksepute, så da fikk jeg forklaring på det og. var visst ikke farlig:-)

Lykke til videre

Skrevet

jeg er i uke 37 og de har målt at vekten på babyen er 3800gr. noen andre som har samme vekt?

Skrevet

jeg var på UL i uke 34, og da veide min 2330g:o) det var helt normalt:o) så vekta på din og er jo normal den da...:o)

Skrevet

jeg var i dag vekta var da ca 2400 og begynner på uke 33 i føle ul og uke 34 i følge meg ;) Fødselsvekta er regna til ca 3800-3900.

Hadde litt mye fostervann men hu mente det var en fin fin mengde, ikke for mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...