Gå til innhold

Trening


Lindapinda

Anbefalte innlegg

heisann. Jeg har akkurat funnet ut at jeg har et lite frø i magen (4 uker, 5 dager). :))))))) og er helt ny på denne siden .

 

Det jeg lurer på, kan jeg trene nå, eller må jeg vente? I november mistet jeg i uke 9, og er nå usikker på om jeg skal vente med treningen til ting har satt seg? Jeg trener i utgangspkt 2 ganger i uka, 1 timeyoga/pilates/thaichi og 1 time stram opp (kondisjon/styrke). Er i helt ok form ellers, uten å være langdistanseløper.. tjihi.

jeg spiser så FRYKTELIG mye nå at hvis jeg ikke får rørt på meg, føler jeg at jeg vil ligne en ball om en måndes tid. Trening er godt!

Håper noen kan svare meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ikke noe problem.

bare fortsett å tren slik du gjør.

 

 

mange som driver å jogger i 8 mnd.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!Jeg er også glad i å trene og får en time på treningssenteret 1 gang i uken (+ noen gåturer). Ville gjerne trene mer, men rekker ikke. Har en lite gutt på 3 også + full jobb...... Da jogger jeg på tredemølle og trener med apparater. Det er deilig! I mitt forrige svangerskap sprang jeg jevnlig i skog og mark, selv med stor mage. Siste joggeturen var dagen før fødselen! Jeg jogget ikke fort, men slik at jeg fikk ristet løs stive muskler og fått opp pulsen litt. Magen sier i fra hvis det blir for hardt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det er tidlig i svangerskapet?

Godt å høre. jeg synes det er litt sprikende det man leser om trening tidlig i svangerskapet. Noen ganger høres det ut som om det er livsfarlig å ta litt i.

da er er det bare å melde seg på i morra skjønner jeg :) Ingen ting som å starte en lørdagskveld med en time bodybalance .-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige svangerskap trente jeg på treningssenter 2 ganger i uka og vann-aerobic 1 gang i uka helt fram til tre uker før termin. Jeg tok tredemølle (gikk, vanskelig å løpe pga diger mage) og trente styrke/stram-opp. Jeg konfererte med både lege og jordmor, og de ga klarsignal så lenge jeg holdt meg unna øvelser som la sterkt press på rygg/magemuskler, og var forsiktige med tunge løft. Yoga skal en også være forsiktig med, noen øvelser kan være litt småfarlige når en er gravid, men hvis du har mulighet til å ta kurs, fins det yoga som er spesialtilpasset gravide. Det anbefales faktisk sterkt som fødselsforberedelse :) Lykke til!!!

 

ps: trener du hjemme eller på studio?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh... skulle jeg trenet hjemme hadde det nok blitt dårlig stelt. Det er altid et tv-program eller ei bok jeg ramler over da :-) Har ingen barn fra før (men han jeg bor sammen med har ei datter fra tidligere forhold som vi har annenhver uke) så jeg blir nok litt smålat de ukene vi er alenekjærester. Da drar heldigvis jeg og ei veninne hverandre opp av sofaen på på treningssenteret. Hvis ikke hadde jeg nok sydd sofaen på ryggen, for å slippe å gå ut av den på ettermiddagene.. ha ha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...