Gå til innhold

Utenlands m 7mnd baby. Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Hei! Vi skal en ukes tur til øst-Europa når bebisen er 7 mnd gammel. Har tenkt å fullamme frem til babyen er 6 mnd. Er det greit å vente med fast føde til etter vi har vært på tur? Går det an å gi smaksprøver før vi reiser og så bare amme når vi er borte (skjønner jo at jeg må sørge for å ha nok melk!) Tenker det kanskje er enklere å bare amme, så slipper jeg å stresse med sterilisering etc...

Er det greit/vanlig å amme på cafeer i øst-Europa? Hvordan er det med mat til babyer der (hvis jeg gir fast føde)? Noen som har erfaringer med dette?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5023161-utenlands-m-7mnd-baby-erfaringer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

Det gar helt fint aa amme utenlands.De er ikke saa sere som vi tror.

Aa fullamme er vel det beste for barnet ditt,men blir det lite MM saa finnes det utallige MME produkter aa velge mellom.De har som regel ogsa NAN.

Glassmat har de i ogsaa.Fra 4 mnd og oppover.

Flaskene trengs ikke aa kokes hvis vannet der er drikkende.

Alt kommer sikkert til aa gaa kjempefint skal du se.

Ha en god tur!

Kan tenke meg at babyen din trenger mer enn bare mm når den er såpass gammel. Glass får man kjøpt overalt, og så kan du jo ta med grøt! Og den blander man jo med vann så da er det ganske grei skuring .o) Vi skal også utenlands når gutten er 7 mnd.

Vi var på Grand Kanaria når sønnen vår var 5 1/2 måned. Til tross for en veldig varme, gikk det kjempegreit! Praktiskt og ta med myggnetting til vogna. Ellers ville jeg satse på NAN pulver som blandes med vann. Da er det lett og kontrollere varmen på melka. Dessuten er det flere restauranter som tar snarveien og varmer maten i mikro'n. Babyen er nå så stor at det skal ikke være nødvendig med og koke flaskene lenger. Det holder med en skvett Zalo. Sønnen min er nå snart 7 mdr. og før grøt med og uten fruktpurè, middag, Youghurt for babyer og banan. Lar han ellers smake litt på det meste, og det setter han stort sett pris på!

hei!

hvor i øst europa skal du da? jeg har selv reist en del i øst europa men mest i tidligere sovjet land... og blir syk av maten hver bidige gang. Jeg ville kokt og sterilisert alt og hatt med grøt og slikt herifra om jeg var deg. (i russland ble jeg syk selv av kjøpe vannet, men det var russland da;o)

det er veldig vanlig å amme i de landene jeg har vært...

Då eg var i Marokko med babyen min som var 8 mnd, fekk ho pupp og graut. Hadde begynt såvidt med middags-smaksprøver, men holdt ikkje på med det der nede. Det var nok med graut og masse melk :)

Hadde med grautpulver, ein liten vannkoker, djupe papptallerkner og plastskeier (sidan hotellet hadde svært få finesser).

Les gjerne meir om dette på barnas heimeside http://home.no.net/aina2000 klikk på link om reiser..

Annonse

Vi hadde våre 6 eldste med til Russland da nr. 6 var 6 mnd og gjorde det du tenker på, nemlig ventet med fast føde til vi var hjemme igjen så vi slapp tenke på maten til han mens vi var der. Hadde jeg vært deg og hadde hatt nok melk ville jeg ventet med å innføre fast føde for enkelthets skyld. Vår kar fikk forøvrig en liten "sjokk-prøve-introduksjon" til fast føde på turen da en gjeng russiske damer i et bryllup "kidnappet" stakkaren og begynte å putte han full av bryllupsmat. *ler* Han fant seg ikke i det og gulpet det hele opp igjen over feststasen til den ene av dem. ;-) *ler*

Nå var vi stort sett hjemme hos folk rundt omkring og ikke så mye ute på kafeer, men jeg gjemte meg aldri bort for amming og fikk aldri noen reaksjoner i hvertfall.

Hvis babyen din er fornøyd med kun mm frem til dere reiser kan du helt sikkert drøye med fast føde. Men du merker når det er på tide med mer mat :-)

Vi var på Kreta når eldste vår var 8 mnd. Vi hadde med glass og grøt for 14 dager. Lagde grøt på kjøpevann.

Og det hendte nok at maten ble varmet i mikro på restaurant, men når det er for så kort tid er det ikke så farlig. Det er jo bare næringsstoffene det går utover, de blir like mette.

Hva mener du med sterilisering? Du har jo tenkt å amme, og jeg har aldri hørt om noen som koker tallerken og skje som barnet spiser av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...