Gå til innhold

vekstavvik

najs

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Yngste min hadde vekstavvik på 20% som ble oppdaget i uke 32. Da mistenkte de problemer med morkaka/navelstrengen, men det "gikk seg til " og hun fulgte kurven derifra og ut svangerskapet (født 1 uke før termin). Jeg var 2-3 ganger i uka på ultralyd der de sjekket blodgjennomstrømmingen (jeg hadde høyt BT som ofte kan være årsak til problemer av denne typen) og hver 10. dag sjekket de vekstkurven. Litt ekkelt, men det gikk bra. Hun var 2900g og 47 cm ved fødsel, men tok relativt raskt igjen sine jevnaldrende.

Gjest -lilly-

Hei EwelinaFelicia!

På papirene mine ser det ut som at det er magen (MAD) som vokser mindre enn hodet (BPD). Legen sa ingenting om det var bra eller dårlig.... Var på UL igjen i dag ja, og da hadde avviket steget, så nå er det på -22%. Det var jo ikke så bra......(var 12% sist...). Så nå ble jeg henvist til ett eller annet på sykehuset som jeg ikke husker hva var. Skulle ihvertfall få brev i posten i slutten på uken. Er i uke 30 nå. Heldig du som har kommet så langt da. Har de sagt noe om ca størrelse på barnet ditt nå? Til meg sa han at hvis jeg gikk til termin ville barnet være på ca 3 kg.

Lykke til på kontrollen i morgen:) Gi beskjed hvordan det gikk da....

Klem

Gjest -lilly-

Hei igjen!

Så flott at avviket på babyen din hadde gått ned 2%. Betryggende å høre at barna stort sett klarer seg bra selv med store avvik.

Jeg syntes også at avviket hadde steget mye på så kort tid. Har til nå gått hver 2-3 uke, men fikk nå time allerede neste uke, så kanskje de vil skjekke veksten ca 1 gang i uka. Jeg går til kontroll i Stavanger. Hvilket sykehus hører du til?

Jeg har ikke hatt preklamsi, men det er jo bra at de følger deg så godt opp siden du har tendens til å få det.

Nå har du ikke lenge igjen:) Og skulle fødselen starte nå, så går jo alt bare bra:)

Masse lykke til videre du også. Og hold meg oppdatert:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...