Anonym bruker Skrevet 12. mai 2006 #1 Skrevet 12. mai 2006 Filosofisk som jeg er, lurer jeg på om dere har tenkt på om meningen med livet har forandret seg etter dere fikk vite dere venter barn? Mange som sier de ikke trenger barn for å bli lykkelig osv..
Skrømti Skrevet 12. mai 2006 #2 Skrevet 12. mai 2006 Jeg kan iallefall svare deg på det med å filosofere, for det gjør jeg jammen nå.... Sitter og tenker tilbake på ting jeg har gjort gjennom livet mitt, gjort opp status på en måte.. Fokuset i livet har vel på en måte forandret seg. Nå må jeg _virkelig_bli voksen og sette dette lille barnet framfor meg. Jeg er ikke lenger viktigst i mitt eget liv, om det går an å si det sånn.. Men jeg bekrymrer meg så mye! For ting laaangt fram i tid, hvordan Den LIlle skal bli, om h*n havner opp i alle slags uøanska situasjoner. Så leser jeg i vg om massevoldtekt, idiotiske russen med maraton sex for å få knute, prostitusjon, narkotikamisbruk.Eller, nå for tiden leser jeg bare overskriftene, orker ikke lese alt. Himmel og hav! Har blitt rene puddingen her. "Hva har jeg gjort! Hvordan skal dette gå!" Tenke seg til, blir helt utslitt av bekymring lenge før den lille er født.. Får vel slå meg til ro med at det er ganske normale tanker, og det beste jeg kan gjøre er å gi barnet det beste utgangspunktet for at det skal kunne klare seg i denne (til dels) fæle verden. Vi kan ikke gjøre annet enn vårt beste. OOOpps , dette ble litt langt. ...
belli72 Skrevet 12. mai 2006 #3 Skrevet 12. mai 2006 jeg tror ikke jeg synes meningen med livet endret seg første gang jeg gikk gravid - synes det hele var uvirkelig og skjønte vel ikke helt hva jeg holdt på meg. MEN: I det jeg fikk se den nydelige lille guttebabyen min, ble livet med ett helt forandret. Jeg kan trygt si at det er det mest fantastiske jeg har opplevd, og at jeg ikke på noen måte ville vært det foruten. Synes virkelig livet fikk en helt annen mening. Ikke det at jeg ikke hadde vært lykkelig før, men på en helt annen måte. Jeg har fått to barn etter dette, og venter nå mitt fjerde. Det er mye jobb, og av og til kan jeg lure litt på hva jeg driver med - tanker som overskygges totalt når jeg ser hvor deilige, morsomme, og fine barna er i neste øyeblikk.... Personlig tror jeg ikke man trenger barn for å bli lykkelig. Men man blir veldig lykkelig av å ha dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå