Gå til innhold

Skaper dette dårlige vaner??

Anbefalte innlegg

Siden min 2 måneder gamle baby var et par uker, har vi hatt som vane at han har sovnet i 19-tiden i bagen til vogna som står ved siden av senga vår. Han har våknet ca. annenhver/hver tredje time natta gjennom for mat. Dette har fungert greit. Han har sovnet igjen med en gang...

Men nå har ting endret seg... Når han våkner på natten for mat nå, blir han lys våken og vil ikke sove igjen!!!!! Hva har skjedd? Kan det være at han nå sover litt mer på dagtid enn han har gjort før?? Han har vært sånn som sover ekstremt lite på dagen...

De siste par dagene har vi også stått opp som vanlig i 6-7 tiden. Etter ca. en time blir han sulten og trøtt. Jeg har da tatt han med i senga mi hvor han får mat hvor vi begge ligger. Da ligger vi begge to i ca. et par timer. Jeg får slappet av og smådupper. Men... Han ligger da med puppen min konstant i munnen disse timene!! Han har et enormt sugebehov men tar ikke smokk. Skaper jeg dårlige vaner når jeg lar han ligge med puppen i munnen i et par timer i strekk på denne måten??? Forventer han dette på nattestid også da??

Er så rådvill! Ønsker så fælt at han skal sove på natten som han har gjort før...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5021855-skaper-dette-d%C3%A5rlige-vaner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror kanskje dette kan utvikle en dårlig vane.. tenker da på puppen i munnen. jeg har en sønn som er glad i smokken sin, så jeg har aldri hatt dette problemet selv. Men jeg er veldig bevisst på å ikke amme i senga, slik at jeg ikke sovner med han på puppen. jeg setter meg i en stol jeg har på soverommet.

hva med å legge han i bagen i 6-7 tiden når han har fått mat og er trøtt? vist han ser deg mye og vil opp i deres seng, så kan jo du eventuellt legge deg på sofaen?

kanskje han er i ferd med å snu døgnet, at han vil være mer våken på nattta enn dagen. Prøv å skill tydelig mellom dag og natt. Om natten er det mørkt og stille, om dagen er det lyst og lyder. min sønn sover mye tyngre på natta enn dagen, kanskje på grunn av dette.

uansett: lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...