Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Hvor lenge steriliserer dere flaskene? Har hørt at man må sterilisere til babyen er 6 mnd; stemmer dette? Noen som har peiling????

Vasker dere da flaskene bare for hånd eller i oppvaskmaskin når de ikke trenger sterilisering lengere?

Fullbruker av mme og stolt av det :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5021852-hvor-lenge-sterilisere-flasker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

babyen min er bare 2mnd å kommer nok til å sterilisere de i avent sin micro sterilisator til ho er iallefall 6mnd.. er jo veldig letvint å gjøre da når man slipper å koke...

hvor bra at du er stolt av at dy er fullbruker av mme, er det jeg å men er kjempe skuffa over det...

FLASKEMATER

Synes det er rart at man må undersreke hvor stolt man er av å bruke flaske. Det er fint at du er fortrolig med dette, men tror nok det er mange som synes det er kjipt. Selvfølgelig er barn som får mme like gode som de som får mm, og dette gjelder jo også mødrene, det er ikke mme eller mm som bestemmer hvor bra mammaer vi er. Selv er jeg så heldig å fullamme, men går ikke rundt og har behov for å skryte så mye av det. Så for meg faller det litt gjennom.. men men. Nok om det, kjente bare at jeg stusset litt da du bemerket hvor stolt du var av å gi barnet mme, det hadde jo ingenting med det egentlige innlegget ditt å gjøre...

Vi fikk ihvertfall beskjed av helsesøster da vi begynte med mat da hun var 6 mnd at vi slapp alt styret med koking siden hun da var et halvt år. Hun sa vi bare skulle vaske opp som vi pleide, i maskin eller for hånd.

Understreker at jeg er stolt over det for det er altfor mange som ikke tør å vise seg offentlig med en flaske og det synes jeg er trist. Når jeg lå på barsel opplevde jeg et utrolig press med amminga, og det hjalp ikke på vår situasjon i det hele tatt, så JA; jeg er en liten forkjemper for mme! Men takk for respons :)

Annonse

Hei!

Jeg og gutten min lå på sykehuset pga Rs virus da han var 6uker.vi kom inn på dette med sterilisering av flasker og der mente de at det ikke var helt nødvendig. på sykehuset gir de vann rett fra springen til de nyfødte oxo..hvis det skulle være behov for sukkervann.

De sa at det er bare sunt å venne de til vann fra springen sånn at de blir litt mer imune ... så etter dettehar jeg gitt vann fra springen og jeg har vasket flaskene og skylt godt av meg kaldt vann etterpå.

Har kokt de innimellom. men ikke hver gang.

Ja, jeg skjønner hva du tenker på. Det er dessverre så mange med fordommer og bestemte oppfatninger av både det ene og det andre. Det viktigste er jo å heve taket og akseptere hverandre som fullgode mennesker og mødre selv om vi er forskjellige. Det var det jeg mente altså:-) At du understreker at du er stolt av det sier jo litt om at du kanskje føler at du må forsvare at du gir mme, og det er synd at det er sånn. Selvfølgelig har ditt barn det like bra som mitt barn. Det er kjærlighet, trygghet og omsorg som er det viktigste, ikke om barnet får mme eller mm. Måtte bare bemerke det fordi jeg er så lei av at alle ting vi gjør eller er, som ikke følger "den perfekte og vellykkede mal", er så fullt av skam og dårlige følelser. Er litt engasjert i dette jeg ser du;-) Det er så viktig at alle kan bli akseptert for den de er! En liten digresjon i forhold til det egentlige spm ditt da men...:-) God fredag!!

Jeg vasker flaskene for hand eller i oppvaskmaskin, koker ikke flasker lenger, men jenta mi er straks 6 mnd. Tidligere steriliserte jeg flaskene bare en gang i blant, og jenta mi har aldri vært plaget av den grunn. Smokkene koker jeg når jeg kjøper de, og skyller de deretter bare under springen dersom de faller i gulvet.

Guttungen vår er snart 5 måneder, vi har akkurat sluttet å koke flasker. Har stapper så mye annet i munnen som storesøster på nesten 3 har vært borti, så de få baseluskene som overlever oppvaskmaskinen gjør neppe så mye fra eller til. Vasker forrsten smokkene til flaskene for hånd, da noen har innbilt min kone at oppvaskmaskinmiddelet kan sette seg fast i hullene...

Hei!

Jeg vasker flaskene for hånd, innimellom i oppvaskmaskinen, tenker de blir renere der for det er mye varmere vann, kokte de de første ukene men det ble så mye styr at jeg kutta ut. Lager også mme for et helt døgn og setter det i kjøleskapet, varmer det i vannbad når mine to små nurk skal ha mat.

Kutta ut amminga for enkelhetens skyld, hadde ikke nok melk og det ble veldig mye å gjøre begge deler. Har ingen dårlig følelse av det nei:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...