Gå til innhold

Nesespray?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det farlig å bruke otrivin nesespray? Står forsåvidt i pakningsvedlegget at det skal benyttes med forsiktighet.

 

Er så utrolig tett i nesa, får ikke sove ... Annet jeg kan bruke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal vel ikke bruke for mye av det... Men prøv med en dusj før du legger deg... Det gjør jeg å det fungerer bra det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør heller bruke saltvannspray. Otrivin og andre nesesprayer inneholder et slimløsenden middel, og det kan være lite gunstig under graviditet... Det sa i hvert fall legen min forrige gange jeg var gravid. Det er forresten helt vanlig at du blir tett i nesa, for blodårene i kroppen utvider seg når en blir gravid, også de i nesen. Dette fører til at nesegangene blir litt smalere enn vanlig, og da er det lettere å bli tett. Med andre ord - det er ikke alltid nesesprayen kan hjelpe så mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg hadde holdt meg unna så lenge jeg kunne, hvis jeg var deg. Men er du veldig forkjølet nå så skjønner jeg godt at det frister. Helt forferdelig å være pottetett. Bruk i så fall en for barn. FInnes vel også en som skal være mer "vennlig" enn de vanlige. Lurte på å kjøpe det sist jeg var på apotekt, men kostet 170kr, så droppet det. Bruker saltvannsspray i stedet. Gir ikke samme virkningen, men letter litt på trykket. Jeg har allergi, så bruker til vanlig kortisonspray, men ikke nå da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre så hjelper ikke saltvannsoppløsning i det heletatt for meg, like potta tett etter å ha brukt det. Vært vannvittig forkjøla i det siste, mista stemmen og alt, har brukt en spray otrivin hver kveld når jeg har lagt meg for å få sove...Har hatt litt dårlig samvittighet for det, men en spray er vel "å bruke det med ytterst forsiktighet"? eller? Takler ikke tett nese jeg..får panikk av det! Og da får jeg iallfall ikke sove!

Orker ikke tanken på at jeg skal bli ENDA tettere i nesa fremover....gaaah!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er den mange allergikere får eller?

Jeg funderte på om jeg skulle snakke med legen om "nese-problematikken" etter hvert...Har nemlig en lei tendens til å være tett, og må være überkonsekvent med å ikke bruke otrivin lenger enn 10 dager i strekk - ellers havner jeg på kjøret igjen..heh...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravide kan bruke rhinox nesespray.....det beste er jo selvfølgelig saltvanns spray da...det funker lite for meg, så jeg måå bare ha litt rhinox innimlm......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...