miaminmia Skrevet 12. mai 2006 #1 Skrevet 12. mai 2006 å fikk høre verdens deiligste lyd. hjerte til den lille babyen inni magen:)jeg fikk med meg noen papirer hjem der det står blod typen min å sanne ting.(som jeg skal ha med meg når jeg skal føde) men nederst på det arket står det: VDRL:plasma kan ikke brukes, send gelglass. hva betyr det?? og hva er igG? noen som kan hjelpe meg??
Nr-3-i-Magen Skrevet 12. mai 2006 #2 Skrevet 12. mai 2006 IgG står for Immunoglobulin G, det er et antistoff som produseres av B-cellene i kroppen, altså det er et produkt av immunsystemet. Enkelt sagt: immunsystemet sender ut antistoff som en reaksjon på sykdom (bakterier, virus, parasitter...), antistoffet binder seg til bakterien etc. og nøytraliserer den. Jeg tror det er sånn at hvis du har IgG som er spesifikk mot en sykdom så er du immun mot denne sykdommen.
Nr-3-i-Magen Skrevet 12. mai 2006 #3 Skrevet 12. mai 2006 VDRL-test står for "Venereal Disease Research laboratory-test" og er en syfilis-test, tror jeg har hørt noe om at dette blir tatt på alle gravide... Vet ikke hva det betyr at plasma kan ikke brukes, send gelglass. Plasma er jo en del av blodet, kanskje det betyr at laboratoriet hadde fått feil prøve å ta denne testen på, men det er sikkert ikke noe du trenger å bry deg med hvis du ikke har fått noen beskjed. (Og ikke ta svaret mitt for helt god fisk her, jeg bare tenker litt høyt...)
Nr-3-i-Magen Skrevet 12. mai 2006 #4 Skrevet 12. mai 2006 Vi har forresten samme termindato :-) Jeg fikk ikke time hos jordmor før i juli - syns det er altfor lenge til og litt rart egentlig, for da får jeg jo ingen kontroller mellom legetime i uke 10 og jordmor i uke 25... Skal jo på ultralyd 1. juni da, så får jo sett om alt er bra med den lille da :-) Gleder meg masse til det!
Klukkhøna Skrevet 12. mai 2006 #5 Skrevet 12. mai 2006 plasma kan ikke brukes send gelglass.... Mener at en av blodprøvene gravide tar må sendes inn i et spesiellt glass med noe gel i bunnen. husker hun hyggelige sykepleieren prata om det, jeg graver og spør alltid når jeg er inne og tar prøver. så de har nok sendt inn en av prøvene i feil type glass derfor kunne den ikke leses av?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå