Gå til innhold

Juni: Vi får ikke vite kjønnet!!!


snevit har 3 jenter og en gutt

Anbefalte innlegg

Jeg bor i Nord-trøndelag og skal føde på Levanger sykehus, jeg har vært på UL 5 ganger nå men de vil ikke si om jeg får gutt eller jente....Siden jeg har 3 jenter fra før så har jeg bare jenteklær så vist jeg får en gutt denne gang så har jeg ikke klær.....Har prøvd å kjøpe litt nøytrale babyklær nå, men jeg har så mye jenteklær at om det blir en jente da så rekker hun ikke å bruke alt...

 

Jeg skal på UL igjen 22 mai, håper på en svar da...Jeg synes det er så dårlig gjort at vi ikke får vite kjønnet, trodde ikke at de fikk lov til å nekte oss det...De skylder på at de ike greier å se kjønnet pga leiet på barnet...

 

Håpløst synes jeg, hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

di klarer ikke se det 5 ganger etter hverandre.. det var rart. jeg har vært på ul 4 ganger. 3 av gangene kunne di se at det var gutt.be di bruke litt tid neste gang så ser di det sikkert til slutt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har dere vært så mange ganger til UL?

Hos oss var legen sikker påa t det var en jente den ene gangen vi var på UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være litt vanskelig å se kjønnet hvis foreksempel navle snoren ligger mellom bena, men litt rart at det skulle gjøre det alle gangene???

Jeg har også vært på ul mange ganger og det var først etter fjerde eller femte gangen at hun ville si det med sikkerhet at det var jente. Mye lettere å fastslå kjønnet når det er en gutt.

 

Lykke til i alle fall!!

Klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for det første: .. De kan nekte å si det ja . helsepersonell kan reservere seg mot å gi slike opplysninger leste jeg forrige dagen.Husker desverre ikke hvor jeg leste det:(

for det andre :Leiet på babyen har mye si ja, denne gangen var jeg på 4 ultralyder før de kunne se området med kjønnsorganene i det hele tatt pga at babyen "krøllet " seg sammen og bare snudde øverste delen av rygget til hele tiden!

Men , jeg håper likevel at de kan se kjønnet på babyen deres neste gang , for så lenge dere virkelig ønsker å vite det burde det prøve en stund på neste ul syns jeg..

Vår lege prøvde faktisk en stund den gangen hun klarte å se det, men det tror jeg var for å prøve å "trøste "meg etter at vi fikk vite babyen vår har en nyrefeil.

Uansett, Lykke til på neste UL !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal på ultralyd nå MÅ de da klare å se det? Vi var på UL i uke 24, og så klart og tydelig pungen til pjokken vår! Nå er vel babyen din så stor at det ikke skulle være noen tvil.. Jeg er forresten helt imot det der at helsepersonell skal kunne reservere seg mot å oppgi slike opplysninger. Det er da vel ikke deres sak om vordende foreldere vil vite hva de får eller ikke??? Jeg syns virkelig mange av disse jordmødrene tar seg mange friheter når det gjelder den greia der. Vi fikk ikke vite det på den ordinære i uke 18, og hun var lite villig til å "lete". Derfor bestilte vi en privat 3D UL senere. Vi ville jo vite hva det ble! Det kostet 1000 kr, men nå vet vi at vi venter en stor og frisk gutt. Lykke til med deres lille engel, håper alt går bra med kjønn og ikke minst nyrer.

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får heller ikke vite kjønnet, fordi man har det som prinsipp

å ikke si noe her i Gøteborg. Har vært på 2 ultralyder.

Så du er ikke alene- vi får trøste oss med at det ikke er

mange ukene igjen til vi både får vite kjønnet og hvem det

forøvrig er som ligger inne i magen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Snevit!! Jeg skal også føde på Levanger i juni, og har faktisk fått vite kjønnet. Men vet at det er ikke alle av dem som utfører ultralyd på Levanger som vil si det. Om du kommer til noen av de som ikke er norske så sier de det om de ser det, men de norske nekter! :) Toro de er redd for å ta feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann!!!1 Endelig flere som skal på Levanger, kjeg har aldrig født der før...Når har du termin da....Kanskje vi treffes? :) jeg skal på UL igjen på Mandagen, gleder meg veldig til det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...