Gå til innhold

April: Odin har vært kjempe syk han :(


Monimamsen & Gullet - 07.03.08

Anbefalte innlegg

Torsdag 4 mai:

 

På sin 2 ukers dag, ble Odin plutselig syk :( Han ville ikke åpne øynene, ville ikke spise, laget en rar "klagelyd" hele tiden - han var ikke seg selv :(... Jeg ble så klart kjempe urolig.. Prøvde å skifte bleie på han, men d hjalp ikke (han pleier å våkne litt da) Ringte mannen min og sa at d var noe rart m Odin... Han kom hjem så fort han kunne, men før d var jeg blitt veldig hysterisk, for Odin ble enda "fjernere" :( Mannen min ringte A-hus på veien dit, men vi ble "avvist", kunne få time senere på dagen (kl var da rundt 12).. HALLO, sønnen vår er jo syk for helvete, tenkte jeg.. Så da dro vi til fastlegen til mannen min vi da, satt der og ventet i 45 min før vi kom inn til legen, og de 45 min var de lengste i mitt liv... Odin laget fremdeles denne rare "klagelyden", og ville ikke åpne øynene... Jeg ble mer og mer redd.. Så kom vi inn til legen - endelig, da var kl. 13.15... Legen lyttet og lyttet, han lyttet og lyttet, men han måtte "gi " seg, klarte ikke å telle pulsslagene, Odin hadde for høy puls, så han ba oss om å kle på Odin og reise så fort som faen til akuttmottaket på A-hus, så skulle han ringe dit... Jeg spurte: " R d så ille m han?" Fikk til svar: "Dra NÅ" Jeg løp hylende ut til bilen m Odin i armene... Hadde han på fanget hele veien til A-hus, mannen min og jeg gråt hele veien, og jeg sa til Odin: "Ikke gå fra meg nå" Turen til A-hus, som bare tar 5 min fra legen, føltes som 5 timer...

 

Da vi endelig kom fram til akuttmottakelsen, ble vi møtt av to sykepleiere, og legen møtte oss på vei opp til mottagelsen på Barneavdelingen. Der ble han undersøkt, og tatt blodprøver og urinprøve av, de tok røngten av han oxo... Så fikk han "universal" antibiotika, siden de ikke visste hva som feilte han, da var kl. 14.00. Mens de undersøkte han ble han borte for oss flere ganger - snufs... (helt jævelig opplevelse - jeg trodde hans siste time var kommet, da d skjedde) Mannen min satte seg i en krok og gråt der, jeg hang over Odin hele tiden, holdt han i hånden og nusset han på pannen... Jeg gråt og tenkte flere ganger, nå mister jeg gullet mitt :( D var visst 9 stykker tilsammen inne på rommet der han ble undersøkt...

 

Etter masse stikking i Odins kropp, for å få blodprøver og urinprøver, fikk han litt sukkervann og da antibiotikan begynte å virke, våknet han -tittet rundt seg og viste oss at han var sulten - han hadde ikke spist på mange timer... D var en befriende følelse å se han titte rundt seg, og at han ville ha pupp var enda bedre :o) Etter å ha sugd lenge og vel ble vi flyttet til observasjonsrommet/vaktrommet, hvor vi skulle ligger ihvertfall til dagen etter... Masse apperater og ledninger ble koblet til Odins kropp, skulle jo overvåkes nøye. Vi spurte hele tiden hva d var som feilte han, og d eneste de kunne si var at han hadde en stygg infeksjon i kroppen... Han kom visst inn m nesten 200 i puls og 40 i feber... De tok mange blodprøver og urinprøver av han, og hver syns jeg d var like ille... :( Han gråt jo så sårt... En liten nålpute ble han, stakkars... :(

Ryggmargsprøven var verst... Og den ble misslykka, de fikk ikke nok.. De skulle egentlig prøve etter en time, men kom og sa til meg at de fikk bruke blod og urinprøvene i stedenfor... De ville ikke plage han mer (trenger 40-50 dråper, og fikk kun to dråper..)

 

Fredag 5 mai:

 

Vi ble flyttet på to mannsrom dagen etter, der lå vi alene i 6 dager... På mandag fikk vi endelig svar på prøvene de hadde tatt av han: Odin hadde nyrebekkenbetennelse og blodforgiftning :( Og jeg fikk vite av hun ene nattevakten at d var ganske kritiskt m Odin da vi kom inn m han... Men vi har ikke fått vite hvor han har fått dette fra da... Han kan ha fått d under fødselen, rett etter fødselen, ja de bare gjetter, for de vet ikke.. Vi vil jo ha svar vi da, men d får vi nok aldri... Etter at de nå viste hva som feilte Odin, så fikk han antibiotika som passer for den type bakterie. Så tok de flere prøver, for å se om den hjalp... Og d gjør den :o) For for hver dag som gikk ble han piggere og piggere :o)

 

Vi var heldige da, for mens vi lå der, så fikk vi masse besøk av familie og venner :o) D var veldig deilig for meg, for dette r d verste jeg noen sinne har opplevd :( Unner ikke min verste fiende å oppleve dette... Har mine stunder hvor tårene får fritt utløp, men d må jeg bare, trenger å få d ut kjenner jeg...

 

Torsdag 11 mai:

 

Odin og jeg ble på sykehuset en uke vi, kom hjem i dag :o) D var kjempe deilig å endelig kunne ta m seg gullet hjem til pappa og storebrødrene hans :o)

 

Odin skal gå på antibiotika en stund til, så skal vi tilbake på A-hus og ta nye prøver om 4 uker, så da håper jeg at han r helt frisk...

 

Bare en liten utrenskelse fra meg, måtte bare få d ut..

.

Klemz fra oss:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For en historie ..

Det må ha vært helt forferdelig. Kan ikke tenke meg noe værre enn en dette. Følelsen av at nå mister du barnet ditt må være helt grusomt.

Jeg som synes det er ille når Lise (4 uker) er helt utafor for at hun ikke har fått bæsje på 4 dager , burde kanskje ikke klage :-)

Så bra at det gikk bra med Odin. Du får passe på gullet ditt og kose dere hjemme :-)

 

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av en historie! Du har virkelig opplevd foreldres største mareritt!

Glad for å høre at alt er i orden nå!

 

Kos dere hjemme igjen! God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Uff, dette var fælt, må innrømme at jeg gråt når jeg leste det, håper alt går bra videre nå! Vi blir jo ekstra redd og bekymret når de er så små og ikke kan de si hvor de har vondt heller. Bra det gikk bra i allfall! Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var årsaken til at han fikk nyrebekkenbetennelse?

Er vel ikke så vanlig at så små barn får det.

 

Håper alt går bra med Odin nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anonym!

 

Vi vet ikke helt hvorfor han fikk d... Får kanskje svar på d når Odin har vært og tatt røntgen av nyrene og urinveiene sine...

 

D går mye bedre m gullet mitt nå ja, han går på antibiotika enda, og skal gå på d til han skal tilbake på A-hus og ta nye prøver (3 uker til) Han sliter m litt knip innimellom da, men ellers går d bra ;o))

 

Stooor klemz fra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så grusom opplevelse!!

huff. livet er virkellig skjørt... lykke til videre!

 

klem til deg og lille odin fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en grusom opplevelse! Så bra at de fann ut hva som feilte han å at det når går bra.

Hadde feber en dag snuppa mi også, 3uker gammel. Ringte legevakta å de ville ha oss inn med en gang. For så små babyer skal ikke ha feber. De sjekka henne nøye, fikk dra hjem med den beskjeden om at ble hun verre utover kvelden eller tilstanden var den samme dagen etter skulle vi reise rett på sykehuset. Jeg var redd hele den kvelden, oppe flere ganger om natta å sjekka henne, heldigvis var hun frisk å fin dagen etter. Jeg var fra meg av bekymring av det vi var gjennom, så kan tenke meg at det var helt jævlig for dere :( Se den lille babyen sin ligge der så hjelpeløs å syk, ikke vite hva som feila.

 

Håper han ikke får det igjen, god bedring!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hei! Sitter med en lignende historie. Jeg var to uker på sykehuset da min 3 uker gammel datter fikk hjernehinnebetennelse. Det var en svært alvorlig og kritisk situasjon for henne. Alt gikk heldigvis bra. Men det var vanskelig tid! Hun var angrepet av streptokokk B viruset som det er så mye snakk om i media fortiden. Jeg var allerede klar over at jeg hadde en sykdom i kroppen før jeg fødte, men fastlegen min avviste meg..og det resulterte altså i en alvorlig sykdom for henne. Håper det blir rutine å sjekke gravide før de føder, slik at våre babyer slipper blodforgiftning og hjernehinnebetennelse.

For øvrig ble jeg smittet av gule staflykokker og mannen min av en annen infeksjon da vi var på sykehuset..Slitsom tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...