Gå til innhold

Tema: helt nygravert+ meget tunge løft

Anbefalte innlegg

Hei;

jeg har akkurat testet pos.:)

Problemet er at vi bygger hus og i helgen bli det STOR dugnad.

Jeg skal bære taksteinpakker og en del store kolli til kjøkken innredning(d.v.s tildels betydelige løft).

Jeg er vant til at vi er to om ting og har god fysikk.

Men er det lurt at jeg blir med denne gangen?

Bør jeg la være m.h.t fosteret?

Hva er deres mening?

:)

Fortsetter under...

Tror det går veldig bra. Om spiren først fester seg skal det mye til før den løsner bare om det er noe galt. Har selv løftet og jobbet like hardt som før og alt har gått veldig bra men lytt til kroppen. Om du er vant til fysisk arbeid fra før er det ingen problem. Husk å løfte riktig slik att du ikke ødelegger ryggen men det ville du sikkert gjort selv om du ikke var gravid. Lykke til med dugnaden=0)

Jeg ville ikke gjort det. Jeg har mista to foster. Det første i uke 6 og andre gangen uke 7. Da jeg ble gravid for 3. gang hadde jeg tilfeldig vis ferie i uke 6-7. Og den gangen gikk det bra. Må nevnes at jeg har en fysisk krevende jobb med mye løft, ståing og gåing, noe jeg er vant til da jeg har hatt denne jobben i mange år. Tror ikke at det var "tilfeldig" at det gikk bra denne gangen, men at jeg tok det med ro i den mest "sårbare" perioden min.

Derfor vil jeg anbefale deg å ikke gjøre det. Du har bedre odds med ikke å miste hvis du tar det med ro. Kan du ikke prøve å få noen litt lette oppgaver?

Kjenn litt mer på kroppen enn du pleier, og ikke press deg for langt. Ellers tror jeg det skal gå fint å hjelpe til med bæring. Selv stod jeg på taket og måkte snø uten at jeg visste at jeg var gravid, og det gikk da bra det :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...