Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Lillegutt sover bare mindre og mindre synes jeg... Han legger seg kl 19.00 (Har han gjort siden han var 4-5mnd) og har tidligere sovet til ca 07.00. Nå våkner han kl 05.00!!!! Halvsover med meg til halv seks, men da er det morran! Det er aaaaaltfor tidlig synes jeg...;o( gjesp...

Men har han ikke behov for mere søvn, eller hva er det? Når legger deres seg på kvelden?

Han sover ikke så mye på dagtid heller. Som regel 3 lurer i løpet av dagen på ca en halv til en time pr. kvil. Sover ikke for nære leggetid...

Skal sies at han våkner for nattpupp to ganger i løpet av natta også, og noen ganger utenom det for smokk...Så han sover ikke de timene i strekk en gang...

Fortsetter under...

Da Lillemann var 10 mnd. sov han 9-10 timer om natta og 2-3 timer på dagen fordelt på 2-3 dupper. Tilsammen 12 timer av og til 14 timer i døgnet. Våknet 1-3 ganger for nattpupp på den tiden. Som du ser, stort sett det samme som din gutt.

Forskjellen var at han sov 7-8 timer fra han var 3-4 mnd så vi synes 9-10 timer er supert! Vi har derfor heller aldri hatt leggetid kl 19, men har hele tiden tilpasset leggetiden til når vi vil opp om morgenen.

Nå er han 1 år og 2 mdn. og sover 10 timer om natta og 1-2 dupper på dagen. Tilsammen 12 timer i døgnet. Våkner 0-1 gang om natta.

Hvis han er blid og opplagt får han nok søvn. Ikke alle får disse "sovebabyene" som sover 16 timer i døgnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...