Gjest Skrevet 12. mai 2006 #1 Del Skrevet 12. mai 2006 MASSE div. spm. kanskje du vet noen av svarene ? Prøver jeg =) 1) Trenger man dyne til barnevogn når man har dunpose ? Venter septemberbarn. 2) Bæresele - er dette noe du har brukt eller ikke ? Bør man vente for å se om man trenger den før man kjøper den ? Eller er dette noe man virkelig får bruk for ? Hva har du følt ? 3) Babytermometer - anbefaler du den elektriske typen man bare måler i øret på et par sekunder, eller den gode gammeldagse manuelle ? 4) Har du brukt amme-bh'er, eller har du bare "løftet" opp den vanlige ? 5) Brystpumpe - hva er best - elektrisk eller manuell ? 6) Hvilken babycaller har du ? Tips ? =) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5020813-masse-div-spm-kanskje-du-vet-noen-av-svarene-pr%C3%B8ver-jeg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 12. mai 2006 #2 Del Skrevet 12. mai 2006 Hei Jeg tror ikke du trenger dyne når du har dunpose i vogna. Jeg har bare dyne om sommeren og bare pose om høsten/vinteren - ikke begge deler. Jeg vil anbefale deg å kjøpe en sånn bæresele. Jeg hadde ikke klart meg uten den de første månedene sist gang jeg fikk barn. Jeg brukte den hver eneste dag. Mange barn liker veldig godt å sitte i den selen, og det er deilig å ha begge armene ledige til å gjøre... Jeg har bare bruk vanlig digitalt termometer i rompa på jenta vår - det er vel det som blir anbefalt. Jeg har brukt amme-BHer!!! Ikke noe å spare på der. Jeg har kjøpt ordentlige amme-Bher på undertøysalong. Det er viktig med ordentlig BH i disse månedene med amming - så her vil jeg råde deg til å bruke litt penger. Det er verdt det! Jeg må bare innrømme at jeg aldri fikk til å pumpe brystene sist gang jeg ammet. Jeg fikk bare ingenting ut! Så jeg dropper pumping denne gangen også. Så her har jeg ingen råd til deg. De fleste jeg kjenner har manuelle pumper, men jeg har hørt at de elektriske skal være bedre. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5020813-masse-div-spm-kanskje-du-vet-noen-av-svarene-pr%C3%B8ver-jeg/#findComment-5021663 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gayza Skrevet 12. mai 2006 #3 Del Skrevet 12. mai 2006 Hei. Jeg har prøvd å svare på spørsmålene dine :-) 1. Jeg hadde nok kjøpt dyne til vogna. Været varierer så mye at man vet aldri. 2. Jeg har aldri brukt bæresele og har heller aldri følt behov for det. 3. Begynte med den gammeldagse i rompa men synes det ble fryktelig upraktisk å måtte av med bleie osv for å måle temp. Spesielt da storebror begynte i barnehagen og ble syk nesten hver uke. Vi kjøpte øretermometer og er kjempefornøyd, men tar kontrollmåling ved stell for å være helt sikker. Spesielt hvis den er over 40. Det sies at øretermometer ikke er like nøyaktig, men hos oss har vi alltid fått samme svar som i rompa. 4. Bruker amme-bh ja 5. Har manuell pumpe. Har lest at mange synes den er tungvindt. Har aldri prøvd noe annet så jeg kan ikke sammenligne. 6. Har Super Nova babycall. Den er dyr (ca 1300) men vi er kjempe fornøyd med den. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5020813-masse-div-spm-kanskje-du-vet-noen-av-svarene-pr%C3%B8ver-jeg/#findComment-5021674 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MammanTilGullene Skrevet 12. mai 2006 #4 Del Skrevet 12. mai 2006 1: Tror det kommer litt an på hvor i landet du bor, og om du tenker at barnet skal sove ute alene. Her i Tromsø blir det gjerne mer enn 10 minus, og da skal det ganske mye til hvis barnet skal kunne ligge ute. Hvis du tenker å spasere en liten tur på sørlandet, så holder det nok med posen oog litt klær- 2:Vi hadde bæresele sist, men tror jeg aldri brukte den. Det er ganske tungt å bære på den måten. Det synes ihvertfall jeg. Dessuten føles det veldig ekkelt hvis du plutselig bøyer deg fremover. Jeg ville ikke kjøpt. Det er evt lett å få ta i brukt. 3: Vi har brukt billig termometer og målt i rumpa. Det gir de mest nøyaktige målene. Det har heller aldri vært vanskelig å få til, og nå er gutten 2 og ett halvt år. 4: AmmeBH - absolutt. Har prøvd å brette opp vanlig, men da strammer det ubehaglig på oppsiden av puppen. Den blir presset ned og blir hard. Men spile er det enda verre. Hvis du drar den ned blir den lett våt over det hele, noe som ikke er særlig behagelig og som ser veldig dumt ut når toppen også blir våt... 5: Jeg hadde mauell brystpumpe, og det var noe herk. Elektriske er ganske dyre, så jeg ville ikke kjøpt før jeg visste at jeg kom til å trenge den. Hvid du stort sett skal være sammen med babyen går det an å håndpumpe i krisetilfeller. 6: Det husker jeg ikke:-) Det har betydning hvor langt signalene rekker. Er det gjennom flere etasjer, skal du til naboen osv. Tenk gjennom hva du trenger, og kjøp deretter. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5020813-masse-div-spm-kanskje-du-vet-noen-av-svarene-pr%C3%B8ver-jeg/#findComment-5022442 Del på andre sider Flere delingsvalg…
_marit_20.06 Skrevet 12. mai 2006 #5 Del Skrevet 12. mai 2006 1) Har begge deler, bruker dyne på sommermnd og voksiposen på høst/vinter/vår. (men har arvet dyna da-ikke sikkert jeg hadde kjøpt) 2) Bæresela brukte vi hver eneste dag da vi hadde en kolikk-gutt som ikke fikk til å ligge å sove, men sov faktisk en del i denne sela. 3)Den gode gammeldagse manuelle har vi da det kan være vanskelig å måle på små barn i øret. (nå har gutten vår dren i ørene å da kan ikke øretermometer brukes) 4) Absolutt amme-bh, hvis ikke ville det blitt balete... 5) Jeg fikk det til godt med manuell... 6) Phillips et eller annet, den har funket veldig bra hos oss der barna ligger oppe og stua er nede.. (Clas Olsson ca 450 kr) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5020813-masse-div-spm-kanskje-du-vet-noen-av-svarene-pr%C3%B8ver-jeg/#findComment-5023662 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå