Lille lille Skrevet 12. mai 2006 #1 Del Skrevet 12. mai 2006 I går hadde vi dag 1 av en mild skrikekur for gutten vår på 5.5 måneder. Han har den siste måneden skreket når han har blitt lagt, og ikke gitt seg før han fikk sovne til puppen. Men dette vil jeg ikke, synes det er viktig at de lærer å sovne av seg selv. Har snakket med mange, lest masse og nå sist snakket med helsesøster, og fått klarsignal til å kjøre en mild verson av Ferber, eller skrikekuren.. Ammet han i sofaen ( får kunn pupp), brukte lang tid på å rape med han så han fikk opp alt, gikk inn på soverommet og gikk litt fram og tilbake og sang, og så la jeg han ned, sa " nå er det natta", klappet og kysset han og gikk ut. Skulle gå inn hvert 5.minutt, var planen. De første 5 lå han bare og lo og skravlet. De neste 5 begynte han å sutre litt, de neste 5 ble det nesten stille, så jeg gikk ikke inn før etter 10, da sutringen hadde tatt seg opp. De neste 5 hadde skrikingen begynt.... og fortsatte ( roet seg litt hver gang vi var inne) i 45 minutter til.. Da sovnet han. Synes det var jævlig, men vet at det må til, at det er effektivt, og nå vet jeg helt sikkert at han ikke tar skade av det. På slutten før han sovnet begynte jeg å grine litt selv, så ille synes jeg det var. Men, som alle sier, det er værst for foreldrene! Gir rapport om dag to i morgen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2006 #2 Del Skrevet 12. mai 2006 Håper dere har rask fremgang. Vi har holdt på i 2 mnd.. mest fordi han aldri sov og det begynte å bli ett stort problem for hele familien.. Han gråter enda.. mellom ingenting og 1 1/2 time hver kveld. Det er veldig slitsomt, men jeg syns ikke det er såå fælt å høre på lenger. Og jeg vet at det er det beste. Det viktigste er å være konsekvent i det man gjør! Lykke til videre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2006 #3 Del Skrevet 17. mai 2006 Utrolig nok virker det som det holdt med 1 dag av skrikekuren. Må si at jeg i tillegg har begynt å ha det litt mørkt og rolig når jeg gir den siste puppen, men om han sovner til den, vekker jeg han for å rape ordentlig, går noen runder på rommet og synger litt, og så legger jeg han i sengen. Nå er det i morgen 1 uke siden "skrike-dagen", og alle dagene siden har han sovnet innen 5 minutter etter at han ble lagt! Må være utrolig heldig! Håper det varer..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille lille Skrevet 17. mai 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 17. mai 2006 ...mente ikke være anonym :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 26. mai 2006 #5 Del Skrevet 26. mai 2006 Går det fortsatt bra med soving gjennom natta?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille lille Skrevet 9. juni 2006 Forfatter #6 Del Skrevet 9. juni 2006 Det går fortsatt kjempebra! Det var visst ikke mer som skulle til enn 1 dag. Nå er han 6,5 mnd og enten sovner han tvert, eller ligger og skravler og roper litt. Da får han smokken og sovner innen max 10 min. Sover da i 12 timer i strekk. Helt topp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå