haater husarbeid Skrevet 12. mai 2006 #26 Skrevet 12. mai 2006 Nei, nei.. Jeg mener at livet ER slik, urettferdige ting skjer. Det skal ikke behøves å gjemmes vekk på en annen side. Som de skrev senere, skal de innom "et barn for lite" siden og finne hjelp. Min mor opplevde det å miste et barn på 70 tallet og ingen ville snakke med henne og unngikk henne. Hun fikk ikke bearbeidet sorgen før nå, og det er forferdelig. Slik vil vi ikke ha det!! Jeg synes vi skal ønske alle velkommen her, uansett. Det er det sørgende trenger, å snakke snakke og snakke. Og det skal de gjerne få gjøre her. Og om du blir redd av slike innlegg; la være å lese dem. Det var ikke tvil i mitt hode om hva innlegget omhandler. Og når vi leser sånne innlegg, kan vi istedet for å tenke på å fortrenge slike innlegg, tenke hvor heldige vi er som har muligheten til å bli gravide og føde friske barn. Håper dette ikke støter noen, men det er nå min mening.
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 12. mai 2006 #27 Skrevet 12. mai 2006 Er nå ganske så enig med deg livmme jeg da!!!
haater husarbeid Skrevet 12. mai 2006 #28 Skrevet 12. mai 2006 Jeg har to venner som har mistet pga prematuritet og en dødfødsel. Jeg er veldig opptatt av at sorg og vonde ting som skjer i svangerskap ikke må sykeliggjøres. De må frem i lyset og normaliseres.
Haldis84 har fått Christopher Skrevet 12. mai 2006 Forfatter #29 Skrevet 12. mai 2006 LES OVERSKRIFTEN...... JEG LURTE PÅ OM D VAR FLERE ENN MEG SOM REAGERTE MED VONDE TANKER OG FØLELSER ETTER Å HA LES SÅNNE INNLEGG HER INNE..... Jauda..
Gjest Skrevet 12. mai 2006 #30 Skrevet 12. mai 2006 halloen jenta!! ikke ta sån av da vel! ja, det er mange som sier de reagerer! og det er jo selvsagt at man gjør det. men temaet er så sårt at du må regne med reaksjoner uansett hvordan du formulerer deg i innlegget ditt. slik er det med såre ting.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 12. mai 2006 #31 Skrevet 12. mai 2006 Jeg liker heller ikke å lese om personer som har mistet,selv om jeg mener at de er i sin fulle rett til å skrive det.Etter at jeg selv hadde en SA,blir jeg veldig nervøs når jeg leser det og at folk mister langt uti svangerskapet.Jeg velger av og til og ikke lese slike tråder,en kan jo ofte lese det ut fra overskriften,og da er det jo valgfritt om en ønsker å lese det.Synes at folk må få lov til å skrive det her inne og få ut litt,til folk en har skrevet litt med tidligere.Husk det er valgfritt å åpne en tråd.
Haldis84 har fått Christopher Skrevet 12. mai 2006 Forfatter #32 Skrevet 12. mai 2006 livmme venter gutt nr to 27.08 . Det er ikke alle som har sånn fabelaktig psyke som deg. Jeg prøver å fortrenge sånne innlegg, pga dem gjør meg vondt!! Ikke alltid d er så lett å tenke fornuftig, tenke hvor heldige vi er som har muligheten til å bli gravide og føde friske barn. Men supert at du klarer d da. Alle er ikke like. Og for det andre. Man trenger ikke være psykolog for å vite at man skal snakke om vonde opplevelser. Jeg har selv vært oppi ting, og vet smertelig godt hva jeg snakker om. Jeg har aldri sakt at dette er noe man skal tie om. Jeg delte mine tanker og følelser. Men så må selfølgelig noen spore helt av å begynne å forklare andre ting.
Gjest Skrevet 12. mai 2006 #33 Skrevet 12. mai 2006 tankene dine er helt legitime, men synes du blir usakelig når du tar slik av og begynner rakke ned på folk! du spurte og nå får du svar. verre enn det er det ikke.
Haldis84 har fått Christopher Skrevet 12. mai 2006 Forfatter #34 Skrevet 12. mai 2006 Rakke ned på folk??? Er vist ikke bare meg som er ustabil i følelselivet...
Gjest Skrevet 12. mai 2006 #35 Skrevet 12. mai 2006 hehe:-) nei, kanskje ikke.. men leste svaret ditt til livmme, og syns du var ganske spydig der! men er ikke alltid så enkelt å lese nyansene i innlegg heller da, så kanskje jeg har missforstått?!
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2006 #36 Skrevet 12. mai 2006 Helt alvorlig Haldis, du kan ikke poste et sånt innlegg og så bli sur fordi du får reaksjoner. Da skjønner jeg ikke vitsen med å skrive et sånt innlegg i det hele tatt! Synes alle må få lov til å skrive her inne, uansett om de har mistet eller ikke. Og JO, du har sagt at du hadde foretrukket at de ikke skrev her inne! Direkte sitat fra innlegget ditt: "Jeg skjønner jo at dem som har mistet har behov for å snakke om det. Men jeg synest det skulle vært en egen side for nettopp dette." Vi får håpe du ubemerket lister deg inn på mistet-sidene hvis noe slikt skulle hende deg.....
Haldis84 har fått Christopher Skrevet 12. mai 2006 Forfatter #37 Skrevet 12. mai 2006 Det var ikke spydig ment, men d virker som alle bare misstolker alt
Haldis84 har fått Christopher Skrevet 12. mai 2006 Forfatter #38 Skrevet 12. mai 2006 Anonym.... tar ikke de innleggene fra anonyme så seriøse...
haater husarbeid Skrevet 12. mai 2006 #39 Skrevet 12. mai 2006 Fabelaktig psyke my ass!! Unnskyld meg, men denne må jeg bare svare på. Jeg har jo ikke skrevet at jeg ikke skjønner følelsene dine her heller. Hvis du absolutt må vite det, så har jeg hatt psykiske problemer i mange år og har hatt alvorlige spiseforstyrrelser. Så jeg vet godt hva det er å slite. Men hvis du leser innleggene, så er det ikke ment som et angrep mot deg; det er min mening som jeg har like lov å ha som du har lov å ha din mening om dette tema. Nei, jeg er ikke for å gjemme vekk slike innlegg. Jeg er for at alle sider ved et svangerskap skal komme frem. Det er ikke bare fryd og gammen. Og som jeg skrev: hvis du bare blir redd av slike innlegg; la være å lese dem. Kjære deg, det er ingen her som er ute etter deg, vi bare sier vår mening om tema slik du gjør.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2006 #40 Skrevet 12. mai 2006 Så bra! Da har du jo tydeligvis evnen til å sortere ut og overse innlegg som du ønsker. Da er det jo bare til å overse neste innlegg fra en som har mistet og.... kanskje du burde droppe å se dagsrevyen også.
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 12. mai 2006 #41 Skrevet 12. mai 2006 Nei, NU MÅ dåkker være snill her!!! Kutt ut den diskuteringa! Er jo ikke noe artig!!!!!!!!!!
Gjest Skrevet 12. mai 2006 #42 Skrevet 12. mai 2006 huff ja, ikke noe kjekk tråd dette! men hovedinlegger har nok uttrykt seg klønete og da blir det slike resultater.
OktoberPrins kom 20.10 Skrevet 12. mai 2006 #43 Skrevet 12. mai 2006 Etter å ha lest tålmodig gjennom alle innleggene, så tror jeg at denne debatten nå kan parkeres før det blir ufint! Og da velger jeg å ikke ta noe som helst stilling til hverken hovedinnlegger eller de som svarer. Her er det så mye egen erfaring, mye sterke følelser og reelle redsler at det blir vanskelig å holde debatten på sak. Flere som er enige?
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 12. mai 2006 #44 Skrevet 12. mai 2006 JA, syns dette gikk for langt jeg!
alvesol:) Skrevet 12. mai 2006 #45 Skrevet 12. mai 2006 noen går for langt her inne og noen er litt oppmerksomhetsyke og fokuserer på det negative.
Haldis84 har fått Christopher Skrevet 12. mai 2006 Forfatter #46 Skrevet 12. mai 2006 Det ser jeg meg fullstendig enig i. Jeg trodde ikke mitt innlegg ville føre så mye negativt med seg..
Heidi m beibi=)05.12. <3 <3 Skrevet 12. mai 2006 #47 Skrevet 12. mai 2006 Hei Haldis... Jeg var i samme klemma før her en dag... Ikke enkel sak å diskutere. Men jeg er jo enig med deg da.......! For jeg blir supernervøs og satt ut av sånne triste historier... Så jeg prøver å sortere ut dem og hoppe over dem. Jeg kan ikke lese dem. Da går d utover dagene. Det er ikke sunt å være superbekymret i svangerskapet heller..... Iallfall... Støtte dæ!
Gjest Skrevet 12. mai 2006 #48 Skrevet 12. mai 2006 Jeg og støtter deg Haldis 100 % . Har det på samme måte som deg. Skjønner at du blir fortvilet når folk svarer på ting som ikke har med innlegget å gjøre. Jeg håper ikke at du føler alle går imot deg, jeg støtter deg! Jeg synest du la alt fram på en fin og saklig måte.
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 12. mai 2006 #49 Skrevet 12. mai 2006 Hei! Jeg tror jeg kan forstå at noen kanskje reagerer negativt på dette fordi det alltid vil være en redsel for oss gravdide for å miste vårt ufødte barn. MEN nå er det nå en gang sålik at det skjer - med mange av oss. Derfor syns jeg det er helt naturlig at man skal få lov å skrive også om det å miste barn på et forum som dette - uten at noen skal oppleve det som støtende. Det er bare å la være å lese hele innlegget i tilfelle! Og til deg, Haldis84 - er ikke for å motsi deg dette her - jeg respekterer ditt syn på denne saken! Jeg må også si at jeg personlig syns det er helt i orden at, de som først har vært så uheldige å oppleve det tragiske tapet det er å miste et barn, skriver et innlegg om det her inne. Har selv vært en av dem - og det føles godt å få skrevet det ned - samtidig som man faktisk får støtte og trøst tilbake. Samtidig var det viktig for meg å si ifra til dem som kjente meg her inne hvorfor jeg ikke ble å være her inne lengre! Hilsen fra,
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2006 #50 Skrevet 12. mai 2006 Så ufine folk er mot de som legger ut sine tanker her. Dere må da være litt snillere, og lese innleggene med en annen innstilling. Jeg oppfatter ikke dette som negativt. Folk må da få være forskjellige. enkelte tåler mer enn andre...eller mindre Ikke bry deg, folk er helt ville etter å ta andre her inne...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå