Gå til innhold

Er det bare jeg som reagerer?????

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Haldis84.

Jeg skjønner at du blir bekymra av å lese om så mange som har mistet, det ble jeg også i starten. Men etterhvert skjønte jeg at det faktisk ikke er så mange som det virker som, det er bare at det virker så voldsomt med alle innleggene her inne. Jeg synes både du og jeg og alle andre som er gravide og nervøse kan droppe å åpne slike innlegg dersom det gjør oss nervøse. I stedet kan vi tenke på hvor heldige vi faktisk er som slipper å oppleve det samme. Jeg synes veldig synd på de som har mistet, og noen ganger åpner jeg innleggene bare for å skrive noen støttende ord. Tenk om det det hadde vært deg som hadde mistet den lille spiren din og ingen hadde brydd seg...

Jeg synes de har sin fulle rett til å skrive om tapet sitt, både på denne siden og på andre. Jeg synes det blir forferdelig egoisisk å jage vekk de som trenger oss mest. Skulle ønske vi kunne stå sammen og backe opp hverandre alle sammen - dette kan jo skje oss alle...

Og til slutt: Jeg får litt følelsen av at du er ute etter en lang krangletråd, siden du har sagt ca 10 ganger at alle må vri og vende på alt og folk misstolker med vilje. Ærlig talt: Når du skriver et innlegg med et så følsomt tema må du tåle at folk sier meningen sin. Basta. Men jeg skjønner som sagt hva du mener, og jeg synes synd på deg hvis dette er noe du sliter med. Jeg ønsker deg lykke til videre og dette går så bra så :)

Oisann! Det var da voldsomt hvordan det ble hengt seg opp i en setning i det første innlegget mitt! Det var slett ikke meningen å antyde at hovedinnlegger (eller andre for den saks skyld) ikke respekterer. Hvis det ble tolket slik, beklager jeg. Det var kanskje litt klønete skrevet og da er noen raske til å henge seg opp i slikt.

Det må da være lov å si sin mening om en ikke er helt enig uten at det en skriver blir vridd og vrengt på? For det var vel min setning det ble vridd på.

Jeg må si jeg skriver sjelden her. Er innom en gang iblant. Noen ganger er det innlegg fra mødre som har mistet babyen i magen. Noen ganger leser jeg innleggene, mens andre dager orker jeg ikke det triste og hopper over. Overskriften i slike innlegg pleier å være ganske klare.

Hvis jeg selv hadde mistet tror jeg nettopp dette er stedet jeg ville delt det. Kanskje fordi det triste ofte er lettere å skrive enn å si.

Ha en fortsatt fin dag alle dere andre heldige gravide! Og til dere som har mistet håper jeg det går bedre neste gang.

Haldis..

Jeg slet faktisk med det samme som deg. Samtidig som jeg unnet andre å dele sorgen og få støtte og trøst, rev det meg opp like mye hver eneste gang jeg leste det. Det gjør det faktisk enda. Samtidig ble det til at man nesten ufrivillig telte hvor mange som hadde mistet, og følte seg tryggere selv etter statestikken, men samtidig dynket seg i dårlig samvittighet fordi man tenkte sånn.

Jeg gjorde det så enkelt at jeg lot være å delta for mye i 1 tri og terminklubben, fordi jeg ble så utrolig redd hele tiden. Man burde heller ikke lese de trådene når det står at noen har mistet.

Her inne på 2 tri blir vi mer kjent med hverandre, og her tror jeg vi nok deler mye mer fordi nå SKAL vi strengt tatt være trygge. Det blir derfor mer voldsomt og sorgbetinget når noe går galt, siden det er mindre forventet. Så jeg tror nok du rett og slett burde styre unna disse innleggene da. Det er det jeg gjør. Ikke fordi jeg er ufølsom ovenfor andre, men fordi jeg blir så utrolig lei meg og opprørt selv.

Haldis- Hvordan tror du det føles for en som har mistet babyen sin at du sier at det varmer deg at andre mener som deg, at de ikke skal skrive om det her?

Tenk at du i det hele tatt poster slike innlegg?? En ting er hvordan du reagerer på at de skriver om abortene sine, tenk da bare på hvordan det er for dem som fakisk har mistet som leser at du synest det er dumt at de legger ut innlegg om det.

En ting til- lær deg forskjellen på de og dem.

Annonse

Forumet er fritt for alle!

Selvfølgelig har folk behov for å fortelle om tapet sitt!!

Gråter av alle innlegg jeg leser om folk som mister.

Om jeg ikke ønsker å lese slike ting, så hopper jeg bare over overskrifter som "farvel" "dette gikk ikke bra" osv...

Vi velger selv hva vi vil lese.

Jeg syns det er godt at folk kan få skrive sine følelser ned :)

*Klem*

jeg kan ikke si at jeg helt skjønner hva du mener med missforståelser jag da.. du sier i hovedinnlegget ditt at du ønsker at det fantes andre forum for dette temaet, og du lager en overskrift med mange spørsmålstegn til tråden din. hva tror du da vil skje? jo, du vil provosere mange fordi dette er et så sårt tema, og du vil såre dem som oppled dette og som føler det som et påhopp. tankene dine er som jeg sagt før greie nok de, men du kunne uttrukket deg på en litt mer ydmyk måte enn hva du har gjort.

Så du mener jeg ikke la d fram på en ydmyk måte? Åsså mener du også at jeg vil såre dem som har opplevd å miste et barn?? Du mener jeg vil provosere?? Åssen kan du påstå noe sånt?

Det sier litt mere om din syke tankegang.

Fy fader å sykt å si, nå gikk du for langt!

nettopp det jeg mener jo!! du tar jo ikke ansvar for hvordan du har vinklet dette, uten skriker ut med en gang noen reagerer. du legger dette frem på en måte som OPPLEVES som provoserende og sårende! det burde du jo skjønt når du startet tråden din. vil ikke kalle meg selv vare seg syk eller noe, synd du tror det om meg. igjen, du kunne lagt dette frem på en annen måte, men valgte å gjøre det slik du gjorde, og reaksjonene du får må du bare tåle.

tenk deg inn i situasjonen selv, hvordan du ville følt det om du satt på andre siden.

jeg har skrevet flere innlegg i denne tråden og HVER GANG har jeg presisert at tankene hennes er både forståelige og logiske. men MÅTEN hun har valgt å legge det frem på både provoserer og sårer. så hvis jeg ikke har empati (for det var det du mente eller?) så vet ikke jeg..

Annonse

Hva er det med innlegget som provoserer og sårer? Er det bare jeg som er for dum til å ikke se det? Jeg synest det var et flott innlegg jeg, og skrevet på en meget ydmyk måte. Men jeg skjønner at det er mange hormonelle kvinner her inne. La jenta være i fred! Ikke rart det er krig i verden sier jeg!

å spørre om folk reagerer på den måten hun gjør oppleves nok som provoserende og støtende, ja. hun bruker alltfor mange spørsmålstegn i overskriften sin, og bare det er provoserende i skriftspråk etter et slikt spørsmål. at hun også sier at hun ønsker det var andre plasser folk kan skrive om det, er heller ikke altfor ydmykt uttrykket, synes jeg.

men du har helt rett i at det ikke er rart med alle konflikter vi har rundt oss, for ting blir fort blåst opp og misstolket. nettopp derfor er det så utrolig viktig at man tenker seg nøye for før man starter slike diskusjoner.

Hva?! Siterer deg : "nettopp derfor er det så utrolig viktig at man tenker seg nøye for før man starter slike diskusjoner."

Hadde det kansje heller vært en ide å gå i seg selv? Lett å se flisa hos andre, men ikke bjelken man har selv. Kansje du heller skulle lest innlegget med litt opnere sinn?? Ikke dømt nord og sør. Skjønner ikke hvor du henter all den negative energien fra. Du kan ikke begynne å dømme bare fordi DU synest det er formelert feil. DA er det du som skaper krig, som er så hormonell.

Hei .

Kan dere være så snill å legge denne tråden død? Den fører ikke noe bra med seg. Jeg angrer som en gud for at jeg la ut meningen min. Så jeg har lært art jeg skal holde ting for meg selv, ikke dele det her på BIM.

Hade bra alle sammen.

JEG PRØVER IGJEN!

Jeg mener nå helt oppriktig at denne debatten bør avsluttes - jeg tror at 65 innlegg med omtrent de samme svar sier sitt, men angrep på HI eller hverandre MÅ vi holde oss for gode til!

Ja : alle som har mistet bør få si adjø til "venner" her inne, vi blir jo godt kjent og man trenger støtte. Det er et forum videre for de som har mistet ,som de som har gått gjennom dette bruker flittig.

Og ja: det er lov å freake fullstendig ut når man kommer over disse innleggene, det er ubegripelig, sårt og ingen kan vel engste seg nok.

Jeg synes det er en passe oppsummering av det alle har prøvd å si her inne, men jenter: ikke gå løs på hverandre!

Jeg blir lei meg når innlegg blir så stygge, vi skal ha lov til å kommentere sak, men ikke gjør dette personlig!

Hm...innlegget mitt burde vært under tråden, ikke som eget. SÅ jeg legger det her

Jeg har også tenkt at det må da finnes andre forum å ta opp spontanabort enn her inne i 1 og 2,trimester. Men for all del jeg forstår at man etablerer "venner" og et kontaktnett.

Men når jeg titter gjennom tråden "er det bare jeg som reagerer" ser jeg jo at man skal være veldig forsiktig med å yte slike meninger også, for det kan jo igjen såre dem som har mistet.

Men der er det nok mange av oss som er litt ubetenksomme...for vi tar det ikke for gitt at de føler det naturlig å fremdeles være her, da det er et forum for 1 og 2 trimester. Så jeg har ikke tenkt den tanken at dette også er et naturlig forum for dem som har spontanabortert å ytre seg i.

Men det ser jeg jo nå, etter å ha lest innleggene i forrige tråd.....

Tror ingen ønsker å såre noen her inne, vi er alle i den mest sårbare og skjøre perioden i våre liv. Tror det er viktig med litt romslighet fra alle, å vri og vrenge på folk sine ord kommer det skjeldent noe godt ut av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...