Gå til innhold

bare meg som har en umulig 3 åring i hus??

Anbefalte innlegg

Huff blir så sliten!!!!! Har ei datter på snart tre år, som er en STOR ramp ;) Hører ikke på tilsnakk, ler når jeg blir morsk på henne. Tar aldri nei for et nei. Sier pappa nei, er d nei. Sier jeg nei, er d kansje. Er det bare min unge som er sånn??? Blir så utrolig sliten. Skal pelle på alt og gjøre all ting hun ikke får lov til. Griner vist hun ikke får viljen sin, selv på små ting. Men ellers er hun verdens nydeligste jente :) Lurer bare på om andre har det sånn?? Når vil dette gå over???

Fortsetter under...

;) hihi.

Nei, en umulig 3 åring har jeg ikke, men er ramp på straks 2 som stikker av ved hver eneste anledning.... Får angst om jeg ikke har han under oppsyn hele tiden, og jeg tror han gjør det med vilje.

Sitter helt stille og gjemmer seg når mamma løper hysterisk rundt og roper... Plutselig er han bare der, like blid og sier søtt; "hei, se mamma, ball"

Hver alder har sin sjarm ;) du verden så fantastisk nydelige de er når de sitter der og skravler og oj, så utrolig vanskelige de kan bli på ett sekund om noe ikke går deres vei...

Grenser er til for å prøves ut, til og med gutta på 10 og snart 7 prøver seg, men på en helt annen måte..

Hun vil nok snart gi seg, for å finne på noe nytt ;) lykke til.

Høres ut som min 3,5 år gammel gutt. Jeg blir helt frustrert til tider....

Får hele tiden høre at jeg må bli strengere/ mer konsekvent.

Men blir så trøtt og sliten av å kjefte hele dagen.

Gutten tar ikke et nei for et nei, det må trusler til...

Ser jo at det her må det et skipper tak til i oppdragelsen.

Bedre å ta det nå enn når lillegutt blir født.

Men hvor skal jeg hente overskuddet fra til å ta opp alle kampene????

samme lurer jeg på! Vi snakker om å bli mere konsekvente, men gud å tungt det er å ta "alle kampene " som du sier!!! jeg tror jeg har prøvd alt! "DA får du ikke lørdags godt" , "da kan ikke du i barnehagen viss du oppfører deg sånn" og bla bla bla... Time out funker heller ikke. Blæh.. er jo så trøtt pga svangerskapet også, så det er eksta ille her om dagene.

He he he samma krapylet har vi i hus.En søt datter med hvitt hår uskyldige blå øyne som er EN RAMP uten side stykke.Både jeg og faren holder på å bli sprø.Alt blir plukka på.Nei, har hun ikke funnet ut hva er,uten om når vi spør henne om noe.Hun kaster ting i raseri og spytter blir hun frustrert nok.Det er ikke gøy å være gravid opp i det her.Men på en annen måte hadde jeg ikke vært gravid nå.Så hadde jeg snøra igjen!!!!

Annonse

Nei det er ikke lett...

Ikke kjekt å ha en rampete og ufordragelig unge heller.

(For i andres øyne så er han sikkert det)

Men han har jo sine gode øyeblikk også. Er så utrolig søt og omtenksom. For så i neste øyeblikk når han ikke får viljen sin så braker det løst.

Men jeg gjør faktisk så godt jeg kan. Med den energien jeg har

for øyeblikket...

For de som har litt overskudd til overs... Bare send det hit!

Her trengs det i bøtter og spann....

I tillegg.Hun stikker av.Har måttet kjøre etter henne to ganger med bil.Har ikke hatt sjangs å springe etter henne.Da er hun på en vei.Med store traktorer som kjører fort..Gjerde står hun ikke i.Det klatrer hun kjapt over..Er det rart at jeg har høyt blodtrykk???

er livredd for at hun bli påkjørt.Naboen kjører som ett svin fordi om han har kjørt i hel to jenter og sittet i fengsel.

Til alle dere jenter

Selv om det er vanskelig, prov aa skille barnet deres ifra oppforselen. Barnet ditt er ikke en ramp, det er oppforselen som er rampete!

Husk at smaa barn ikke har ordforaad til aa verbalisere folelsene sine, saa dersom barnet ditt har vondt noen steder, er trist eller bare trenger litt oppmerksomhet, blir dette ofte vist gjennom "rampete" oppforsel. Prov aa see bak handlingene deres og isted for aa kjefte eller ignorere dem, si "jeg foler at du er litt sint paa mamma i dag, er du litt trist inni deg?

Selvsagt skal du ikke overse rampete oppforself og det er viktig at barnet ditt har regler aa foholde seg til med sanksjoner dersom de ikkje folger reglene, men vel saa viktig er det aa see bak handlingene til barna dine for saa aa hjelpe de til aa utrykke seg paa andre og mye betre maater. Dersom man ikkje gjor dette har du jo ikkje hjelpt barnet ditt med det de sliter med og den rampete oppforselen vil fortsette.

Prover ikke aa hores ut som "super nanny" men jobber mye med foreldre og barn med behaviour problems.

1:Har du truet med noe, -ikke lørdagsgodt eller barnetv- så for guds skyld HOLD på det!! hører sååå mange foreldre som er så fortvilet at de bruker trusler og er så slitne at de orker ikke holde sine egne regler..

2: ikke gi ungen et valg når det ikke har noe: kan du sette deg i bilen vennen?? når ungen SKAL i bilen for dere skal hjem... Og så blir det ballade når ungen sier nei.

3: enig med ho over, at prøv å skille ungen fra oppførselen

4:MOR OG FAR MÅ VÆRE ENIG OG KJØRE SAMME REGLER OG KONSEKVENSER

5: Ungene opponerer mot de som de føler seg trygge på så det er jo en "kjærlighetserklæring" :) Det er nok bare du som er god nok når hn slår seg, blåse på , er skikkelig syk eller redd, ikke sant?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...