Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei vennen!!!

Endelig så jeg snurten av deg her inne! Ikke noe gøy å lese at også du mislyktes med ditt 2.forsøk....Det var virkelig trist.....Satte de inn to egg eller?

Og så skal du i gang igjen i uke 21/22 leste jeg et sted her inne.

Da ligger du litt foran meg i løypa. Jeg har time til innsetting i uke 24 og skal da begynner på Progynova i slutten av mai, hvis da alt går som planlagt. Noe det ikke alltid gjør.....

Går det bra med deg da?? Hvordan taklet du siste nedturen??I forhold til sist tenkte jeg...var det verre nå syntes du?

Jeg testet negativt i slutten på mars, og det var en dårlig periode fra før, derfor ble det dobbel nedtur.....

Men heldigvis har jeg fått det helt ut av hodet og hatt mye annet å tenke på etter skuffelsen. Tror det har mye å si at vi går mot vår og varme/sol/mye aktiviteter....alt blir så mye lettere på en måte..:o)

Har nesten ikke tenkt på neste forsøk....ikke telt dager eller noenting. Det har vært deilg. Faktisk vært på flere bra fester og bare vært meg selv og ikke "hun-som-ikke-kan-drikke-eller-noenting-fordi-de-prøver-å-bli-gravide".

Selv om jeg ikke er avhengig av å feste eller noe sånt, så er det deilig å ikke måtte ta noen hensyn. Bare gjøre det man har lyst til. Du kjenner deg sikkert igjen. Ikke alltid like gøy å være avholdende og kjempeforsiktig og så kommer det ingenting ut av det!!

Venter forresten på innkallelse til røntgen/kontrast undersøkelse av egglederne. Skal endelig sjekke om de er tette....Men rekker det nok ikke før forsøket....det nærmer seg jo med stormskritt......

Håper du har det bra, min kjære eks-rugesøster.....ser ikke ut til at det blir ruging på likt denne gangen heller....men det spiller jo ingen rolle-bare spirene klorer seg fast!!!! ALLE GODE TING ER 3 !!!! :o) :o) :o)

Ha det så bra så lenge........

Stooor klem fra meg :o)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5018781-ivf-o/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia vennen min!

Så kjekt å høre fra deg da:-)

Ja, da var vi her igjen....

Som du skjønner så gikk 2.forsøk samme vei som 1.forsøk.

Fikk kun 1 egg satt inn den gange også.

Tok nok den turen nedover en del hardere enn den første, ja.

Holdt meg vekke her en god stund og er såvidt innom og titter i ny og ne nå for tiden.

Det kan gå litt til hodet på en dette og litt fri er bare sunt. Det vet du nok alt om. Du har vel vært borte en stund du også?

Men hva skal en si og gjøre? Det eneste en kan er å ta den tiden man trenger til å komme over det. Tid - det er det eneste som hjelper. Men det er jo drittøft da...

Nå går stort sett hver dag greit, men ganske lenge etter det 2.forsøket så hadde jeg rett som det var dager da hele verden raste. Gråt og gråt og gråt og gråt... Så liksom ikke vitsen med noe. Godt med en herlig samboer og familie og venner da altså. En kan jo faktisk klikke av mindre noen ganger om en tenker for "dypt" på det om du skjønner...

Men dagene går og ting kommer litt på avstand. Får nye datoer og ting å forholde seg til og se frem til.

En har jo ikke noe valg - en må jo bare.

Så nå blir det frys på meg også og det kan jo bli spennede...

Føler det er litt usikkert det da. Mye som skal klaffe av seg selv der. Timing mtp syklusen, EL, slimhinnen bla bla bla...

Prøver å ta det med en klype salt, men jeg håper jo inderlig at alt klaffer slik at jeg får satt inn ihvertfall. Denne gangen har vi blitt lovet 2 egg av lege og 2 bioingeniører også, så det finnes ingen nåde denne gangen:-)

Har 3 egg på frys, så da får vi håpe 2 overlever.

Hmmmm, litt av ett sjansespill.... :-/

Godt å høre at det går bedre med deg og at du klarer å nyte livet.

Da kommer du ca. 2 uker etter meg på frys du nå da. Oi, det kribler litt i magen min nå altså. Det er jo voldsomt spennende :-)

Smilet gikk det jo ikke så bra med på 1.forsøk,men det vet du vel.

Fryktelig trist og en vet jo så altfor godt hvordan det kjennes.

Men hun kommer seg opp igjen og får tatt frys før sommeren hun også. Jeg syns det er veldig viktig at en får noe å se frem mot veldig fort etter ett slikt resultat. Det endrer mye og gjør ting litt lettere.

Og Linemor da.... Hun har jeg ikke sett her inne. Har stor forståelse for fraværet og håper hun har det bra.

Har hun på frys? Husker du det? Kanskje vi blir noen "frysehøner" hele gjengen her :-)

Du skal se at det er det som teller nå:-)

Ihvertfall - utrolig koselig å høre fra deg igjen og godt å høre at du har det bra og er positiv.

Ønsker deg og dine en strålende helg, så snakkes vi snart igjen.

Gode klemmer fra meg

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5018781-ivf-o/#findComment-5029017
Del på andre sider

Hei igjen snupsi:o)

Godt å høre fra deg. Høres virkelig ut som det var tøffe tak for deg på det siste mislykkede forsøket. Ja IVF er ikke for "pingler". Det går nesten ikke an å sette seg inn i det uten å ha følt det på kroppen....Det er så enormt tøft, ikke bare fysisk (jeg hadde masse bivirkninger av både Progynova og Progestan sist...) men også psykisk.

Bare det med forventninger og at man gleder seg så utrolig til å sette i gang... og så ender det opp med at vi mislykkes....Og det som de færreste tenker på er jo at vi alle har med oss en "ryggsekk"/bagasje med prøving, feiling og maaaassssse nedturer fra før. Masse tårer, nederlag, kanskje en SA eller tre....og enda flere tårer.......og så bare fortsetter det........Ikke akkurat rettferdig spør du meg.... sukk.

Men det er godt å ha en dato, eller en uke å forholde seg til....Det å se framover er utrolig viktig. Å prøve å ikke se tilbake og deppe over det som ikke ble....vi får ikke gjort noe med det "gamle".

Jeg har jobbet mye med meg selv i hele baby-prosessen.På å tenke framover, opp, og å tenke positivt. Fokusere på at vi skal klare det til slutt!!!!!

Som du husker så er vi jo så heldige å ha en sønn på 4,5 år (ja jeg tenker på at jeg er heldig HVER ENESTE dag:o))

Trodde jo det skulle bli "piece of cake" å lage en til....men nå er det snart 3 år siden, og en SA og en EXU og to mislykkede prøverørsforsøk siden......Mange av mine beste veninner har fått både en og faktisk 2 barn i mellomtiden......Festlig. Man føler seg ikke særlig vellykket da.

Heldigvis kan jeg snakke helt åpent med venninnene mine, både om følelser rundt det at de får barn kontra min selvfølelse og hele IVF-greia. Det er nok ikke alltid så lett for de heller. Det er svært så vanskelig å forstå hva vi føler når venninnen ringer og sier at hun er gravid med nr.3 (på 3 år....)

Men nå skal vi se fram mot vårt siste forsøk, min kjære ivf! Dette skal gå bra for oss begge! Har en skikkelig god følelse nå, for at alle gode ting er tre. Leste et sted (bare tullete å lese egentlig) at på 3 førsøk, lykkes opptil 70%.....så det skulle jo gi oss gode sjanser!!???!!!!!! ;-)

Ja Linemor fikk frys. Så det er nok det hun skal i gang med neste gang vil jeg tro. Så da blir vi mødre til isprinser og isprinsesser!! :o) Har ikke sett henne her inne siden hun mislyktes, men hun stikker nok inn igjen når den tid kommer tenker jeg/håper jeg.... :o)

Nei, nå får jeg komme meg avgårde på jobben. Ønsker deg en kjempefin dag med masse sol (det er det iallefall her....)

Stoooooor klem fra meg :o)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5018781-ivf-o/#findComment-5047094
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen vennen!

Bare for å ta det med en gang - du har fortsatt 1. ordinært forsøk igjen eller?

Jeg har jo hatt 2. forsøk og skal ha frys nå i uke 22.

Da har jeg igjen ett ordinært forsøk og evnt. fryseforsøk.

Men dette skal vi klare :-)

Jeg har også hørt/lest/forsått det slik at den største gruppen gravide hører til det siste forsøket... Let`s hope so :-)))

Ja, du er utrolig heldig som har en sønn, men det vet du så altfor godt.

Det unner jeg deg og dere virkelig.

Men det jeg misunner er den vissheten om at "jeg kan bli gravid - jeg har jo barn fra før". Skjønner du?

Det største og verste jeg sliter med er redselen for aldri å kunne få barn da jeg fortsatt er barnløs idag.

Men det kan jeg bare tenke på i 1 sekund - eller så kan jeg bare gå å legge meg. Akkurat den tanken/redselen kan knekke meg fullstendig og ta motet fra meg og den kan vi ikke ha noe av :-/

Neida, dette fikser vi - vi skal og må bare det:-)

Jeg skal ha frys i en såkallet naturlig syklus om alt går som planlagt.

Men du da? Hvorfor må du "gå på" ting og tang?

Ååååå, jeg kjenner at jeg gleder meg sånn nå og er veldig klar for dette med frys. Og om ting ikke skulle gå pga ett eller annet, så bare biter jeg tenna sammen igjen og fokuserer på ordinært forsøk i august igjen.

Sommer og sol og tiden bare fyker uansett.

Klart jeg blir trist, lei og skuffet om frys ikke skulle gå, men jeg må bare ta noen forhåndsregler for å klare dette.

Og vi har allerede bestemt oss for ordinært forsøk om frys ikke går nå. Vil ikke på nytt frys etter dette frys.

Men " den tid - den sorg" om sånt skulle skje...

Jeg får 2 egg denne gangen - ja, om 2 egg overlever opptiningen da....he he he, alltid er det noe :-)))

Linemor, ja... Håper det går bra med henne og hun har min hele og fulle forståelse for at hun holder seg vekke herfra, men jeg håper jo at hun vil titte innom til oss en dag, før eller senere.

Tenk da, Lenn - om vi får oss noen isprinser og isprinsesser hele gjengen... Herregud så fantastisk!!!!!! :-))

Men du, da sier vi det - vi fikser det på dette frys, ok? Avtale?

Ønsker deg en fantastisk helg og kos deg med din lille familie.

Kos og klem :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5018781-ivf-o/#findComment-5095338
Del på andre sider

Min kjære venn:o)

Sitter her med tårer i øynene.....

Ivf: Jeg VET at du, at både jeg og du skal klare det til slutt!!! Du SKAL oppleve gleden ved å sitte med ditt eget barn i armene-det bare vet jeg!

Som du sier, redselen for at det ikke skal skje kan komme kastende på en, men ikke la den slå rot inne i deg! Skyv det vekk. TVING deg selv til å tenke fram. Det skal lykkes, jeg skal tenke på dere for jeg vil at du også skal kjenne gleden ved din egen nyfødte baby!!!

Uansett, det er så mange "solskinnshistorier" om de som lykkes etter x anntall forsøk og om såkalte "håpløse" tilfeller som likevel lykkes. Hvorfor ikke vi?? Dette skal vi greie! Og så kan vi se tilbake på denne (laaaange) ventetiden med det faktum at JA, det gjorde oss både sterkere og det ga oss en forståelse for vår egen og andres situasjon. Vissheten om hvor vanskelig denne prosessen er, kan hjelpe oss i å hjelpe andre i samme situasjon ved en senere anledning..........

Ja jeg tenker på gutten vår hver eneste morgen, ser på ham og føler en lykkefølelse langt inne i meg. Jeg er veldig klar over hvilken situasjon jeg er i, og velger derfor å ikke svare på enkelte innlegg her inne. Det er stor forskjell på å ha en fra før, og det å ikke ha. Men selvsagt, sorgen og skuffelsene/nederlagene føles jo akkurat like grusomme. Jeg har nok grått like mange tårer som andre i samme situasjon......

Men så er det jo slik at man har jo en slags visjon om hvordan livet skal bli ikke sant...? "Jeg ønsker meg tre barn, hus og fast jobb"...:o)

Og så blir ikke livet i det hele tatt slik du hadde ønsket og tenkt. Men for mange av venninnene våre går det veldig bra. De popper ut den ene ungen etter den andre...

Jeg skal love at jeg har fått mange sårende kommentarer på om vi ikke har tenkt å få flere barn?? Er det ikke på tide med en til nå?? Har du "bare" ham???Er han ikke over 4 år?? Osv.......Å smile tappert er vel noe vi kan......

Men over til fryseforsøket.....

Jeg vet faktisk ikke hvorfor jeg går på medisiner før frys. Eller rettere sagt jeg har fått info, men jeg skjønner det ikke helt....for jeg har bombesikre sykluser hver mnd, men eggløsning nesten på dagen. Likevel vil St.O at jeg skal gå på det for å sikre at syklusen blir helt nøyaktig......det er jeg ikke helt fornøyd med siden jeg hadde bivirkninger sist, men tåler det også:o)

Og så er det jo Progestan da, som skal tas 2-3 dager før innsetting og 2 uker etterpå. Hadde litt bivirkninger av det også...jaja.......................

Vi holder på med vårt 1.forsøk fortsatt, vi. Dette blir fryseforsøk nr. 2. Har 4 egg igjen, og håper at de skal klare seg til minst ett forsøk til:o)

Jeg har et par eksempler på de som har klart det på 3.forsøk nå i det siste. Og det var i tillegg fryseforsøk! Så vi må ikke miste troen:o)

Ønsker deg en kjempefin dag ivf, så "snakkes" vi mere her inne!!!

Stoooooooor klem og kos fra meg:o)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5018781-ivf-o/#findComment-5097023
Del på andre sider

Heia vennen!

Uff, travle dager her gitt!!

Jobb og hjemme bygges det levegger, terrasse og det mures med mer... Er helt pumpa, jeg - men fint blir det :-)

Men du, først av alt må jeg bare få si at det jeg nevnte med at du og andre som har barn er heldige da dere "slipper" redselen og spm. om "kan jeg i det hele tatt få barn" - det var kun det jeg mente altså.

Bare så det ikke blir noe misforståelser her, jeg tror ikke du misforstod meg heller, men vil bare være helt sikker.

Bortsett fra det, så er og har vi det akkurat likt og ingenting er verken lettere eller vanskeligere for den ene eller den andre.

Jeg vet at du leste det slik jeg mente det, men jeg ville likevel bare forsikre meg om det og si at jeg på ingen måte verken føler eller tror og mener at jeg skulle ha det verre enn deg på noen måte da jeg ikke har barn fra før. Absolutt ikke, no no no :-)

Sånn, da var det sagt :-)))

Som sagt - travelt her (puh!)

Dagene fyker og UL er allerede imorgen(iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihihihihihih)!!!!

Da skal jeg få hilse på dr. Braut - hører han er dyktig.

Og jeg merker ingenting til EL enda, så jeg tror jeg skal klare å "holde igjen" slik at dagen for innsetting faller på en ukedag. Er på dag 10 idag, så jeg kan teste for EL tidligest imorgen og det skal nok gå greit.

Hgsd. setter jo inn egg 3 dager etter positiv EL test, så det gjelder å treffe slik at innsettingsdagen ikke faller ila en helg....

Men du, du har jo tatt 1. frys før. Du fikk satt i 1 egg sant? Gikk noen egg til grunne under opptiningen? Evnt. hvor mange?

Finnes det noen statistikk over det, hva som er vanlig av egg som går til grunne etc.?

Jeg har 3 egg i 2 ampuller på frys... Skal få satt inn 2 egg, men da må jo 2 av 3 overleve... (hjelp). Jaja, det går som det går. I can do nada:-/

Hvordan står det til med deg da, Lenn min venn?

Du har gode dager du nå og det er godt å høre:-)

Dere får ett frys også før sommeren - det skal bli deilig å ruge da.

Må være bra det vel, sommer og sol:-)

Jeg stikker innom igjen ila helgen og forteller hvordan det har gått hos Braut og videre planer.

Ha en flott dag!!!

Gode klemmer:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5018781-ivf-o/#findComment-5154906
Del på andre sider

Min kjære venn:o)

Selvfølgelig misforsto jeg deg ikke!! Og jeg vet at du unner alle det beste, du er nå så god atte:o)

Men likevel så føler jeg likevel at selve problemstillingen er litt annerledes....vi hører ikke til på FUB for eksempel...fordi vi har barn fra før...ikke er vi ufrivillig barnløse heller.... Og uansett hva som skjer så vet jeg at vi HAR et barn. Og det er jeg så uendelig lykkelig over.......

Unner DEG og dere andre som sliter så vanvittig å kjenne morslykke!! Og det skal skje:o) Vi må bare smøre oss med tålmodighet!

Kjenner meg igjen på det med oppussing! Her er det skikkelig oljemaling-stank! Vi kjøpte hus for 2 år siden med bare umalt panel over hele huset. Da satte vi i gang å malte alle vegger og tak (herregud for et arbeid!!! 190 kvadrat boareal!) Vi ble så lei til slutt....

Så nå, 2 år etter er vi klar til mer maling. Så nå er det dører, dørkarmer og vinduskarmer som får 3 strøk med hvitt:o) Det blir kjempefint!

I tillegg har vi snekkere, rørleggere og elektrikere som pusser opp begge badene våre! Sist vi kom fra Trondheim og jeg hadde hatt frys, kom det plutselig vann opp mellom flisene på badet....sukk...... lekkasje....og så viste det seg at den forrige eieren hadde gjort badet selv og det var ikke lekkasjesikkert, så forsikringsselskapet gav oss ikke en krone igjen....til tross for at det var doen som var lekk.....:o(

Så da måtte vi låne litt mer penger....håper virkelig ikke at renta fyker opp noe mer på en stund!!

Men nå blir det veldig bra her!

Tenkte å få unna oljemalingen før vi skal i gang med neste forsøk. Det er vel ikke så bra å ånde inn disse gassene....?

Venter mensen i neste uke (ons/tors??) og da er det i gang med Progynova.

Spennende at du skal til UL i morgen!! Da er det jo nesten sikkert at innsettingen blir på ukedag? For da kommer vel EL rundt dag 14 og det blir mandag. Innsetting torsdag?? Spennende!!!

Leste om Klinikk Hausken i VG i dag. Var visst en debatt om eggdonasjon i Norge, om det skulle bli lov etc. Virker som en oppegåendes kar han!! :o)

Vi hadde 6 egg på frys sist. De tok opp ett som ikke klarte seg. St.Olav sa det var 70% sjanse for at egget klarer opptiningen. Det er tross alt veldig fine egg som havner på frys.....

Har 4 igjen og håper virkelig ikke vi er på den gærne statistikken denne gangen slik at forsøket ikke går som planlagt....Det er jo alltid en risiko........

Nei ønsker deg en riktig fin langhelg (eller dvs jeg skal iallefall ha fri i morgen-skal ikke på jobb før på onsdag!!) Tjo og hei.Deilig!!!!!!!!!!!

Ha det fint så lenge vennen:o)

Masse klemmer fra meg:o)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5018781-ivf-o/#findComment-5155411
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...