Gå til innhold

bekkenløsning

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hey... jeg tror jeg har fått det jeg og.. hatt vondt i nærmere tre uker nå... er 14 uker på vei nå.....

jeg har store smerter i korsrygg og smerte som går ned ved rumpen...

ikke deilig og vondt å gå....

blei sykemeldt idag så får håpe det stabiliserer seg litt....

man har jo lov å håpe......

Jeg var hos legen igår, og fortalte om like plager, og det er bekkenløsning jeg har fått.. Jeg ville ikke sykemelde meg helt enda, men det kjennes ut som om det ikke er noen annen utvei.. Jeg jobber som servitør, og da går jeg HELE dagen..sukk

Hei !

tror det er det jeg har også.. det kjennes ut som isijas nerven er i klem.. ved anstrengelser klarer jeg nesten ikke å gå etterpå..

det startet i uke 13 ca på meg og.. ogd et har i grunn blitt litt verre for hver uke.. men kanskje jeg ikke har tatt nok hensyn til meg selv?

Tror det er lurt å ikke presse seg for mye.. jeg har nå redusert arb,.dag ,2 timer hver dag , da det er mye stille sitting på min jobb..

og det er det verste..

er 18+7 i dag :=)

Annonse

Kan godt være det er bekkenet, ja... men nummen i beina kan også være væskeansamling/opphovning. Hvis det hjelper med støttestrømper og å sitte med beina opp, er det nettopp det og ikke bekkenløsning. Jeg er plaget med hovne bein pga stillesittende arbeid, og får ofte en mo-i-knærne følelse...er også 13 uker ca og går med støttestrømper hver dag.

Tror bekkenløsning kjennes vel så mye i korsrygg og underliv som i beina, med mindre det er klem på isjiasnerven (stråling nedover beinet) som nevnt over.

Er det veldig vondt, gå til lege. Alt dette kan komme når som helst omtrent.

Jeg har fått bekkenløsning, som begynte i uke 14. Smerter i korsrygg og ned i det beinet som sitter "inni" rumpa. Når jeg har gått mye så er det ilende smerter ned i beina, smerter i lysken og veldig vondt i hofteleddsbøyerne, akkurat som om beinet ligger og gnisser. På de skikkelige vonde dagene er det utrolig smertefullt å tråkke ned, og umulig å stå med all vekt på en fot. Har blitt sykemeldt 100%, jobber på treningssenter og som instruktør, så det er ikke den ultimate jobben når man har bekkenløsning. Trodde det å være i god fysisk form kunne forhindre det, men legen sa at det kommer uansett, det blir muligens lettere når man har vært fysisk aktiv. Tør ikke tenke på hvordan dette hadde vært om jeg ikke hadde trent på forhånd..

Snakk med legen din, og krev å bli tatt på alvor!! Dette kan jo også være andre ting, men ikke verd å utfordre skjebnen, føler jeg:)

Leger flest har ikke peiling på bekkenplager eller ryggplager...dette er det fysioterapeuter og kiropraktorer som kan... Jeg var hos legen når jeg fikk plager med bekkenet... det var i uke 10...Hun sa bare at det absolutt ikke kunne være bekkenløsning siden det var altfor tidlig...Nå er jeg 18+5, ryggen har bare blitt værre å krevde en henvisning til fysioterapeut... Viser seg at jeg har bekkenløsning pluss et ryggproblem i de nederste ryggvirvlene...hmm...!

Samtidig er det mange leger (ifølge fysio og kiropraktor) som gir pasienten beskjed om at det er bekkenløsning om de har plager med bekkenet... Likevel viser det seg at opp mot halvparten av de som har bekkenløsning faktisk har en bekkenlåsning som enkelt kan fikses hos kiropraktor!

Les denne linken!:

http://www.barnimagen.com/layout/set/print/content/view/full/370915

Håper jeg kunne være til hjelp! Lykke til framover:)

Ikke for tidlig med uke10!! Oppdaget det i uke5!! Har vært gravid før og da skjønte jeg ikke hva det var, jordmor som sa det var bekkenløsning den gangen og hun sa også at det er hormonene som gjør at man får det og at det derfor kan komme når som helst i sv.skapet. Noen merker at de er gravid ved at de får bekkenløsning.

Blir så provosert og forbanna når jeg hører at leger kan si sånt, har de ikke peiling på graviditet!!?? Nei jeg går bare til jordmor på kontroll.

Er faktisk usikker på om jeg kan ha bekkenlåsning, skal se på linken:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...