Gå til innhold

September: Hvordan går det med ammingen deres?

Gjest

Anbefalte innlegg

Her er det vanskelig, Lille (født tidlig i sept.) vil ikke ha annet enn om morgenen og om kvelden. Og en eller to ganger til om jeg er heldig. Men er lite melk i puppen. Og hun biter så jeg ser stjerner...:-(

I dag gav jeg litt mme fra flaske. Hun er ikke vant til flaske, bare kopp og tutkopp. Men i dag gikk det greit. Og heldigvis synes hun det er artig å drikke vann. Jo større glass dess bedre..

Men det er værst for meg, dette at hun ikke vil ha pupp. Jeg synes det er skikkelig trist!!! Men som gubben sa: Da får vi lage en ny baby:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gutten vår får pupp til alle måltider fortsatt, inkludert nattpupp. Men nå skal jeg snart begynne å jobbe og da kommer jeg til å kutte ut lunsj-puppen ihvertfall.

Du får holde på med morgen- og kveldspupp så lenge da. Det er jo bedre enn ingenting! Hvis du orker for bitingen... Gutten min prøvde også å bite, men jeg hylte visst så høyt at han ble skremt. Han har ikke gjort det siden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det pupp til alle måltider fortsatt, men merker at interessen er mindre på dagtid....-har liksom ikke ro på seg til å puppe da, så av og til er det bare et lite minutt og så er han ferdig. Morgen og kveld er da han drikker mest her også.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sigurd har helt kuttet ut dagpupp. Nå er det kun om morgenen, kveld og natt som gjelder. Hvis han er ekstremt trett i løpet av dagen kan jeg få ham til å amme litt. Men da kun hvis vi legger oss på senga hjemme.

Syns det er litt trist at han har mistet interessen sånn. Men samtidig ser jeg at jeg snart blir friere når ammingen er over. Det er i grunnen ikke så dumt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får til morgen og kveld og kanskje en gang til i løpet av dagen. Og det er greit egentlig. Hadde vært værre om det var bom stopp. Nei,hun er for glad i mat,denne jenta. Og er ikke konsentrert eller rolig nok til å ligge ved puppen.

Gir en flaske mme på formiddagen (ca 120 ml) og pupp tre ganger.(aner ikke hvor mye det blir) Pluss masse vann(kanskje 100-150)

Er det nok melk? Siden melk fortsatt er viktig.. Men er redd om jeg gir mer mme vil hun ikke ha pupp på dagen.

Hva tror dere???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ask får framleis forholdsvis mykje pupp. Morgon og kveld + at han får tilbudet til kvart måltid og ellers viss han er sutrete. Det er ikkje alltid han vil ha til måltidene, men då pleier han som regel å ville ha litt seinare.

Eg er glad for at han ikkje har mista interessen heilt enno (sjølv om det nok ikkje er så lenge til det blir slutt med dagpuppen?) for akkurat når han får pupp blir han liksom babyen min igjen, og det er litt koselig. Så eg skjønar godt at du synest det er litt trist.

Eg har tenkt å fortsette på same måten som eg gjer no fram til Ask blir eitt år, og kan få kumelk. Med mindre eg plutselig ikkje har meir melk så satsar eg på at han får i seg det han treng frå puppen. Vil ikkje begynne med mme så lenge eg ammar, sidan eg går ut ifrå at han vil bli mindre interessert i puppen då.

Men kvifor gjev du jenta di mme frå flaske når ho er flink til å drikke frå (tute)kopp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det morsmelk som gjelder. Når jeg ikke er hjemme får han morsmelk på flaske. Han får litt grøt med banan til kvelds, resten av døgnet er det kun morsmelk. Han virker fornøyd, og er en stor gutt på snart 10 kilo og 74 cm lang. = ) Føler at jeg har vært heldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dåligt... Har inte ammat alls sedan han var fem månader, här går det i mme, gröt, frukt och middag. Lill-killen är väldigt nöjd och glad och frisk, och växer lagom mycket! Var lite orolig, och det var trist att inte få till ammingen, men nu är alla glada ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puppene blir bare mer og mer slunkne så det holder nok hardt med amming til han runder året slik som var planlagt. Får kveldsmat, nattmat, frokost og et ettermiddagsmåltid fra puppen, men det er ikke de store mengdene.

Trist å trappe ned på amminga, men samtidig er det godt å slippe melkespreng og 6 sylkvasse tenner. Skal begynne å jobbe på mandag og tror jeg slipper å pumpe meg på dagen. Det er jo og litt praktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har prøvd litt forskjellig, både flaske og kopp. Nå går det mye bedre med ammingen igjen, og det blir ca 4 ganger pr dag. Håper produksjonen tar seg opp. I tillegg får hun vann fra imsdal-flaske. Det er vist stor stas!

Men ikke mye spreng lengere, nei. Ikke etter en lang natt engang. Men hun får i allefall i seg nok drikke tror jeg. Og mat. Det er det viktigste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset ammer jeg Henrik etter hvert måltid. Men som andre også sier, han er litt for nyskjerrig, så det er ikke alltid han klarer å ligge så lenge,

Men han får et måltid med kun mm på morgenen.

Av og til får han på ettermiddagen hvis han virker trett og sur, og det pleier å hjelpe å få frem smilet :)

Jeg liker godt å amme, og har egentlig ikke lyst å slutte helt enda. Men føler på en annen måte at han er blitt så stor... Han snur seg og tar tak i puppen, hehe :)

Har blitt offer for de to tennene hans et par ganger, så vi får se hvor lenge jeg orker å bli brukt som bitering.

Men synes også det er greit å kunne amme til han kan drikke kumelk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ville ikke ha mer pupp da hun var ca 6 mnd. får 3-4 210ml morsmelerstatning i døgnet. samt grøt og brød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...