Gå til innhold

Da har vi to engler i himmelen...!

Anbefalte innlegg

Og jeg er tilbake her.....

Det ble en tragisk utgang på dette svangerskapet også.

Var til kontroll i går og da hadde hjertet til barnet vårt sluttet å slå. Jeg var 21 + 4 den dagen gutten døde. Jeg ble satt igang til fødsel i går og etter ti timer kom han, 350 gram og 25 cm lang. Han er mest sannsynlig helt velskapt, men det er infarkter i morkaken som har gjort til denne tragiske utgangen.

Jeg hadde en senabort i uke 20 i forrige svangerskap også for et år siden, samme diagnose da.

Det er tatt en del blodprøver av meg. Og de foreløbige svarene på dem sier at jeg har litt for tykt blod som da mest sannsynlig er årsaken til infarktene. Dette kan medisineres og jeg vil få blodfortynnende ved et evt neste svangerskap.

Akkurat i dag frister ikke et nytt svangerskap så veldig. men jeg vet at vi har håpet om at det kan gå bra neste gang, så det blir vel til at vi prøver en gang til.

Vi har fått kjempe hjelp på sykehuset dette døgnet. All ros til dem. Og skal inn til samtale om fire uker. Planlegging og psykisk støtte til et nytt svangerskap.

Dette er ikke morsom lesning for noen av dere. men jeg følte at jeg ville dele det med dere, hjelper å skrive ned tanker. Vi har en vanskelig tid foran oss nå, jeg og mannen min.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5018175-da-har-vi-to-engler-i-himmelen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei nei.. nei nei!!!! Nå ble jeg lei meg nå..

Hva kan jeg si.. sender deg og mannen din mange tanker..

Så utrolig fælt at dere har opplevd dette igjen..

Finn styrke i hverandre.. og vi her sender dere mange trøsteklemmer..

Hei på deg!

Man vet liksom ikke helt hva man skal svare på slike innlegg....

Det gjør meg bare så vondt at du opplever dette....også for andre gang. Det finnes liksom ikke ord.

Kjenner bare at det slår som en stein i magen å lese at du opplever dette og selvom jeg ikke har vært igjennom dette selv føler jeg veldig med deg. Ta godt vare på deg selv og mannen din.

Klem

hei hei! jeg føler såååå mye med deg! vi mistet vår lille sønn når jeg var 19 uker på vei. vannet gikk helt plutselig. nicolay ver 19-20 cm lang vekta veit vi ikke enda!

det går ikke ann å sette ord på følelsene når man har mistet et barn.

men det går jo ann å fantasere litt om at vår sønn leker med deres barn i himmelen....... (smiler litt nå)

jeg sender over en kjempe klem til dere og håper for GUD`S skyld det går bra med neste graviditet!!!!!!

masse lykke til på ferden....

Finner ikke ord,men jeg kjenner smerten din etterhverdt som jeg leser innlegget ditt.En enorm påkjenning nok en gang for deg og din kjære.Ta godt vare på hverandre,og ta i mot all den støtte og hjelp dere kan få.Ønsker dere det beste videre fremover.

Klem fra Vilsågjerne.

Annonse

Nei og nei så trist, Steinbukk77! Jeg husker godt da du ble gravid, for jeg ble gravid nesten samtidig. Selv mistet jeg i MA i uke 10 (for 3. gang), men det kan ikke sammenlignes med å miste så sent som du.

Det finnes ikke ord for hvor tragisk dette er. Jeg håper dere får god hjelp til å takle sorgen. Dere vet det antakelig, men jeg vil i alle fall nevne nettstedet www.etbarnforlite.no. Jeg vet om andre som har fått god hjelp her.

En trøst oppi det hele må jo være at blodfortynnende sannsynligvis vil hjelpe deg til å bære frem et barn ved neste svangerskap, men jeg forstår godt at du trenger en liten pause nå. Selv følte jeg meg vaksinert mot graviditet like etter den 3. aborten (i februar), men nå er det full prøving igjen.

Trøsteklem fra

Ånei, kjære deg, dette var utrolig vondt å lese ! Føler så inderlig med dere.. Har fulgt med på deg, jeg har vært her en god stund

( hadde nicket "ingoen" da jeg begynte å henge inne på ufrivillig abort for 1 1/2 år siden) Jeg var så utrolig glad på deres vegne, at alt så ut til å gå bra denne gangen etter det store tapet forrige gang.

Ord blir fattige.. Gir deg en god klem !

Sett av en periode nå framover til å sørge, hyle, skrike, gråte og være fortvilet. Det er ufattelig vondt, men det er desverre noe en må igjennom, så like greit å gå igang..

MASSE klemmer til dere ! Skal tenne et lys for de to små englene deres. Og husk: " Ikke en spurv til jorden uten at Gud vet om det."

Hilsener fra

hei !

dette var meget trist å lese ,sitter her og tørker bort tårene .................

det ser ut som at dere er meget klare over situasjonen og hva tiden framover bringer og hvor viktige dere er til hverandre for å ikke snakke om hvor sterke dere begge to er ...........................................

Jeg må gjenta meg jeg selv igjenn ...veldig trist at det gikk som det gjorde dessvere......

Sender dere mange varme klemmer

Sender mange medfølende tanker til dere! Helt grusomt og meningsløst når sånt skjer.... Håper du etter hvert vil føle for et nytt svangerskap, og det er jo bra at tilstanden lar seg medisinere. Ikke at det hjelper deg noe særlig nå da, men likevel...

Takk for gode ord jenter :)

Det hjelper å få støtte i en slik situasjon.

Dere vil jo se en del til meg fremover tror jeg. Klarer ikke å la BIM ligge.

Det skal gå noen uker nå før vi begynner å prøve igjen, skal til kontroll om fire uker og da skal dem ta mer blodprøver og da burde jeg ikke være gravid ettersom det kunne påvirke svarene.

Jeg har nå til sammen vært prøver i 3 1/2 år og håper det vil være vår tur snart. Pergotime hjalp meg sist og det er den vi håper vil hjelpe oss denne gangen også til å bli gravid. Skal også slanke meg ti kilo....

Vi snakkes :)

Annonse

Det var virkelig trist lesing.....men godt at du får satt ord på dette som har skjedd og snakker ut om sorgen.Det er så viktig.

Føler veldig med dere.Vi mistet selv i uke 18 og det var en traumatisk opplevelse....tok 2 år før at jeg klarte og turte å starte på ny prøving.Hos meg var det morkaken som begynte å løsne og var lavt liggende.Vi savner veldig det lille perfekte barnet vårt,Camilla.Men jeg er enda ikke blitt gravid på ny.....men har vår datter på 8,5 år.

Dere må ta godt vare på hverandre...kjenn etter når du er klar igjen,ikke stress.Du har mye å bearbeide.

Man skal klare å leve med sorgen,for den forsvinner aldri helt.

Sender mine varmeste tanker og mange trøste klemmer*

Uff, ble vanvittig lei meg nå på dine vegner. Ufattelig trist at dette kan skje, og så to ganger!!! Vil bare øsnke deg lykke til videre og håper dere får masse hjelp til å fordøye dette og mot planleggingen av nytt svangerskap! Sender deg en stoor trøste klem.

Jeg tror dere gjørt lurt å å vente en liten stund med videre prøving.

Jeg mistet i MA for andre gang for 3 mnd siden, og jeg merker faktisk enda at kroppen jobber for å normalisere seg. Kraftig mens, litt ustabil syklus osv. Det har vært godt å konsentrere seg om å bli ferdig med denne prosessen, liksom å avslutte svangerskapet helt skikkelig. HAdde ikke lyst til å prøve igjen med en gang, følte meg livredd ved tanke på et nytt svangerskap. Nå derimot er jeg veldig klar, og mye mer optimistisk.

MAnge gode tanker og klemmer til deg, Steinbukk !

Huff, her triller tårene!

Husker deg godt fra du var her inne før jul og husker godt hvor glad jeg ble da du ble gravid. Forferdelig trist å se at du er tilbake her! Ikke har du du bare opplevd dette helt forferdelige å miste så seint en gang, men du har opplevd det to ganger!! Så grusomt vondt, trist og tomt dere må ha det nå. Håper virkelig at dere får masse omsorg og hjelp slik at dere en gang kan komme dere på beina igjen og klare å tenke framover.

Sender dere mange varme tanker og ønsker dere det beste.

Dette var helt forferdelig å lese, det skulle ikke vært lov. Jeg håper den oppfølgingen dere får er bra, dette er jo mer enn man kan klare selv. Har ingen ord som kan trøste, men jeg håper at dere blir godt tatt vare på av familie og venner.Sender mange tanker til dere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...