Gå til innhold

Da har vi to engler i himmelen...!

Anbefalte innlegg

Det ble en tragisk utgang på dette svangerskapet også.

Var til kontroll i går og da hadde hjertet til barnet vårt sluttet å slå. Jeg var 21 + 4 den dagen gutten døde. Jeg ble satt igang til fødsel i går og etter ti timer kom han, 350 gram og 25 cm lang. Han er mest sannsynlig helt velskapt, men det er infarkter i morkaken som har gjort til denne tragiske utgangen.

Jeg hadde en senabort i uke 20 i forrige svangerskap også for et år siden, samme diagnose da.

Det er tatt en del blodprøver av meg. Og de foreløbige svarene på dem sier at jeg har litt for tykt blod som da mest sannsynlig er årsaken til infarktene. Dette kan medisineres og jeg vil få blodfortynnende ved et evt neste svangerskap.

Akkurat i dag frister ikke et nytt svangerskap så veldig. men jeg vet at vi har håpet om at det kan gå bra neste gang, så det blir vel til at vi prøver en gang til.

Vi har fått kjempe hjelp på sykehuset dette døgnet. All ros til dem. Og skal inn til samtale om fire uker. Planlegging og psykisk støtte til et nytt svangerskap.

Dette er ikke morsom lesning for noen av dere. men jeg følte at jeg ville dele det med dere, hjelper å skrive ned tanker. Vi har en vanskelig tid foran oss nå, jeg og mannen min.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5018146-da-har-vi-to-engler-i-himmelen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff så leit. Virkelig. Bra du har fått god støtte og oppfølging fra sykehuset. Håper du blir gravid så snart dere føler dere klare for det igjen og at du da får riktig oppfølging og en lykkeligere slutt.

Klart slikt ikke er morsom lesing, men det er en del av livet og det å være gravid. Noen ganger går det ikke slik vi håpet. Ta godt vare på hverandre i tiden fremover og skriv gjerne her igjen.

Føler med dere i sorgen.

Huff så utrolig trist å lese. Sitter med tårer i øynene nå.. vi mistet vår lille jente i romjulen da jeg var 21 uker på vei. Hun levde helt til hun kom ut, men det skjedde pga. akutt betennelse i morkaka... Hun er høyt savnet, og skulle vært født i disse dager. Hun var så fin.

Føler med dere. Det er helt umenneskelig å gå gjennom noe slikt to ganger. Håper virkelig det ordner seg for dere neste gang.

Tenker på dere.

Trøsteklemmer

Dette var kjempetrist å lese, tårene renner for dere! Jeg håper dere får masse støtte av venner og familie gjennom denne tunge tiden,masse varme tanker sendes til dere begge to! Krysser fingrene for at det går bra neste gang!

Annonse

Huff, så inderlig urettferdig!! Grusomt å oppleve noe sånt to ganger på rad. Unner dere alt det beste fremover. Snakk og snakk om det som skjedde, bruk gjerne oss. Vi vet jo alle at dette kan skje, så dette tåler vi. Håper å se deg her igjen om en tid og at alt går så mye bedre da. Stoor klem

Varme klemmer sendes deg,,, Ufattelig trist, bli helt satt ut nå, er lett å bli litt beveget når en hører sånt.. Ønsker dere masse lykket il videre, og evt lykke til i et nytt svangerskap når tiden er inne for det. Stå på!

***Trøsteklem***

Dette var utrolig trist jeg sender dere mange tanker og trøsteklemmer.

Det er en ufattelig situasjon som jeg ikke vet hvordan jeg selv skulle kommet igjenom Bruk all den hjelp dere kan få. Håper du snart er klar for å prøve og at du da får tett og riktig oppfølging

Mange trøsteklemmer fra meg

Uff, det er så ekstra trist når folk mister her inne på 2.trim, det føles så unødvendig. Det må være grusomt å oppleve to senaborter.

Har selv opplevd to aborter, disse var i 1.trim, og jeg fikk aldri vite hvorfor. Akkurat det syntes jeg var vanskelig.

Siden de nå har en teori på hva som er feil, og at det er den samme feilen begge gangene, håper jeg at dere tør å prøve igjen.

Pass godt på hverandre i tiden fremover!

Dette var trist å lese :-(

Godt dere får god hjelp fra sykehuset.

Kjenner ei som muligens har det samme problemet som deg..Hu har mista 4 ganger i ca uke 8...De skal sjekke om det er blodet som gjør det,for det er ingen andre forklaringer.

Ønsker deg masse lykke til fremover og håper en dag du også får gå ut hele svangerskapet og ende opp med et lite gull.

Håper også dere får all den hjlep og støtte dere trenger.

Lykke til videre!

Annonse

Ååå...kjære Steinbukk77! Jeg sitter her med rennende tårer og gåsehud - for en skjebne for dere!!! All mulig støtte og trøst sender jeg herved til dere begge to - og masse tanker til den lille gutten deres. Dette var fryktelig trist å høre!!!

Gode klemmer fra,

Så utrolig vondt og urettferdig! Jeg vet at ingen ord kan dempe sorgen, men jeg sender trøsteklemmer og sympati likevel. Håper dere hjelper og tar vare på hverandre i denne tøffe tiden. Selv om et nytt svangerskap ikke frister nå, så går det helt sikkert bra neste gang!!!

Tårer og tanker fra

Må bare starte med å si at... nei uff, hva skal en si til noe sånt.. bare husk at det er lov til å være trist og gråte, jeg synes det hjelper godt når jeg har det mest vondt.

Nå ble jeg livredd.. Hadde 2store (knyttenevestore) infarkter med sønnen min, ble ikke oppdaget før fødselen men gutten klarte seg, litt slank, men fin i formen. Denne gangen har jeg ike hørt noe som helst om spesiell oppfølging eller blodtynnende medisiner? Hjelp... Ringer legen min med en gang jeg.... er 14 uker forresten.

Lykke til videre, og ikke la dette ta fra deg motet til å prøve igjen!

Kjeare dere

Saa fryktelig trist aa lese innlegget ditt. Foler med dere i sorgen og onsker dere all lykke ved neste svangerskap. Husk at det er viktig aa dele sorgen med mannen din og dine nermeste. La taarene fosse og sinnet komme ut, ikke hold folelsene inne.

Mange varme tanker til dere

Takk for gode ord! Dere er supre :)

Alt hjelper i en sånn situasjon.

I dag skal jeg og mannen min bruke litt tid på nettsiden "et barn for lite" og prøve å finne hjelp der.

Vi har masse flott familie som hjelper og gode venner som gråter med oss. Skal nok komme oss igjennom denne gangen også....men det vil ta tid. Vi lever jo, selvom guttene våre er døde.

Vi ses nok inne på noen andre forum senere :)

så ufattelig vondt for dere. jeg har to engler i himmelen jeg også født rundt samme tiden i to sv,skap. jeg er nå i uke 18. håper og krysser fingrene. det eneste jeg kan si til trøst er at tiden faktis leger noen sår, gjør det lettere å leve med. men sorgen blir aldri borte.

lykke lykke til videre, sørg og gråt, bruk den tiden du /dere trenger.

stor klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...