Gå til innhold

Utenlandstur med kollegiet...og jeg vil ikke fortelle at jeg er gravid...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal om litt over ei uke reise på utenlandstur med alle kollegaene mine på jobben. Det er litt styr med videre stillinger til neste år, så ingen må få vite jeg er gravid nå. Vet det ikke skal ha noen innvirkning på om jeg får videre jobb eller ikke, men føler likevel at det inndirekte kan sette meg bak i køen. SÅ... jeg må altså være med på denne turen, har betalt mye penger for den og VIL være med. Problemet er jo at på slike turer blir det jo gjerne litt vin drikking, pubrunder, middager med drikke til...osv... jeg har fra for av vært en ivrig personalfest-planlegger, og har vært festrøyker. Alle kommer til å reagere dersom jeg plutselig ikke vil være med på festen.

 

Så hva i all verden skal jeg gjøre??? Jeg er bare 7 uker på vei, så ingenting vises ennå. Er det noen som har erfaring med å "lure seg til legeerklæring" at man f.eks er for kvalm til å være med på reisen, og kan få igjen pengene på avbestillingsforsikringen?

Huff dette ble et langt innlegg... har dere noen tips, når dere likevel har giddet å lese alt dette? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er litt i samme situasjon, men har mange middager og repersentasjoner i jobben der det forventes jeg skal drikke, og jeg vil ikke fortelle noen om dette før jeg er over 12 uke. Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ganske vanlig å skylde på at man går på antibiotika? Jeg tror jeg ville ringt legen og hørt om han har noen gode forslag.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

si at det er farlig å kombinere allergipiller og alkohol..

(hehe,vett ikke om det stemmer engang...hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har migrene og det funker bestandig å si at alkohol utløser et anfall.....Det kan gjøre det i mitt tilfelle...Folk forstår godt at jeg ikke vil drikke da. Har funket bra i over ett år nå dvs. prøveperiode og vil helt sikkert funke den dagen jeg evt. blir gravid.

 

Det er "lov" med en liten hvit en synes jeg, spes. ettersom folk er sååå nysgjerrige og legger sammen to og to....

 

Lykke til med bebisen:) og turen så klart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

Jeg var akkurat på tur med alle kollegaene mine, og jeg bare sa at jeg gikk på noen medisiner som gjorde at jeg ikke fikk lov til å drikke alkohol. Og det funket fint. Ingen prøvde å skjenke vin i glasset mitt etter det :)

 

Lykke til, og god tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nettopp kommet hjem fra tur og er 6+0.

Har plutselig hatt en urinveis infeksjon og gått på pencilin... ;o)

Funket helt fint og sa at jeg ikke ville "risikere" å måtte ta kuren en gang til, så jeg ville holde meg helt unna alkohol.

Ingen som stillte spm ved det...

 

Lykke til og god tur... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange gode forslag! Skal prøve det med penicillinen! Glede gruer meg, men det går sikkert bra. Har iallefall nå fått vite at jeg er sikret jobb til neste år! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du er av dei som får tett nese som eitt av graviditetssymptoma (det har eg!), kan du skulde på bihulebetennelse som gjer at du går på antibiotika. Dessutan er vonde bihuler ei god unnskyldning for ikkje å røyke... Pass på å ta nesedråpar når du flyr om nesa er tett - veldig vondt ellers!

 

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på utelandstur med avdelingen min i uke 7. Siden jeg ikke hadde vært i superform i ukene før fikk jeg legeerklæring på at jeg ikke kunne dra "pga. akutt sykdom", men jeg fant ut at jeg dro likevel.

 

Det er jeg glad for, for det var en veldig fin tur. Det hører med til historien at jeg fortalte tre av mine nærmeste kollegaer hvordan det lå an, mens til resten sa jeg at jeg gikk på antibiotika. Ingen som skjønte det da... Men da jeg heller ikke drakk på personalfesten etterpå var det nok noen som ante ugler i mosen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ute med noen fra jobben, og vi hadde på forhånd bestemt oss får å ta en skikkelig jentekveld på byn. Men noen dager får oppdaget jeg at jeg var gravid.. Det ble mye luring og lusking den kvelden.. De lurte selvfølgelig på om de ikke bare skulle bestille en øl til meg med det samme, ikke lett å forklare at jeg heller ville kjøpe den selv. Måtte til og med be bartenderen om å helle min munkholm i glasset bak bardisken, så de ikke skulle se noe.. Følte at mitt øl hadde en annen farge, og at det var veldig tydelig at jeg løy.. men de fattet ingentig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...