Gå til innhold

Mot kvalme


annri 71 Mamma til 3.

Anbefalte innlegg

Hei...

 

Er det noen av dere som har noen råd for hva man kan spise eller drikke for å redusere kvalmen?

 

Er på vei med nr. 2 og er bare 6+3, har vært uggen siden 5.uke og noen ganger er kvalmen sterk, men har ikke kastet opp. Den kommer når som helst på døgnet, men som regel en gang på ettermiddagen og den gir seg utpå kvelden. Noen dager er den kraftigere enn andre.

Da jeg gikk med nr.1 hadde jeg ikke det problemet i det hele tatt, så skjønner nå at jeg var ganske bortskjemt.

 

Men uansett ser jeg på kvalmen som et sunt tegn. Skulle bare ønske at det var noe jeg kunne spise eller drikke som hjalp litt....

 

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei...

 

Jeg spiser ritz salt kjeks jeg... Det hjelper litt for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv med sea band. det er noen bånd du har rundt håndleddet. det skal hjelpe mot sjø syke. det hjalp helt utrolig mot kvalmen min.tror det kan kjøpes på apotek eller helsekost. lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv trantabeletter mot vonde ledd. De inneholder ingefær, og jeg synes de hjalp litt. American ginger ele også. (ingefærøl, uten alkohol selvfølgelig)

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingefær hjelper utrolig bra! Du kan drikke ingefærte, ta ingefærtabletter, spise ingefærdrops, eller mat krydret med ingefær osv. Problemet mitt er at smaken/lukten av ingefær gjør meg kvalm.... så jeg kan ikke nytte meg av rådet dessverre...

 

Salte kjeks er også bra for min kvalme - salinas er litt bedre enn ritz faktisk. Å ligge litt flatt med beina høyt roer kvalmen litt, men fungerer best hjemme sjølsagt - ikke på jobb der ingen vet at jeg er gravid, hehehe :)

 

Jordmora mi sa forrige gang jeg var gravid at kvalme enkelte ganger kan være et godt tegn tidlig i svangerskapet. Kvalmen er hormonelt styrt, og viser at vi er "veldig gravide". Det kan kanskje være en liten trøst oppe i all spyinga....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Eg er også plaga med kvalme - heile dagen i større eller mindre grad. Synest at det hjelp litt med 2-3 ritz- eller kapteinkjeks. Av drikke blei eg tipsa om sprite zero, og den funkar også litt. Har nemelg akkurat fått ned dagens frukost - to tørre kapteinkjeks og litt sprite zero. Då pleie det gå ein time eller to så blir eg gankse svolten og kan klare å ete kjeks MED ost på!! Eit glas mjølk til er viktig for kalsiumet men er ikkje alltid eg greier det. Men det vart meir enn råd...lykke til uansett!! Får trøste oss med at det som regel går over etter 12 veke...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jeg har prøvd alt postafen, afipran tab. Ingefær tab, eplemos. ritz, bånd rundt håndleddet ingenting hjalp meg. Ble sykemeld osv.

MEN Det som har hjulpet meg kjempemasse er å drikke MYE vann. Dikker 3.5 l jaffal hver dag og det hjelper!!!!!!!!

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

venninna mi var så dårlig at hun nesten måtte legges inn. legen ga henne et tips om å ta sjøsyketabletter, og det funket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...