Gå til innhold

April: Yaddaline

ApriIbaby

Anbefalte innlegg

Hvordan går det i den nye jobben? Forsto at du var fornøyd med arbeidstider og lønn, men trives du med kollegaene og arbeidsoppgavene? Var det ikke en ny avdeling i fht til den du jobbet i tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei!

går strålende i ny jobb, selv om jeg enda ikke helt har funnet min 'posisjon' og rutiner. bohus er ganske mye mindre i interiør enn living som jeg er vant til (hele interiøravd er på størrelse med tekstilavdelingen der jeg jobbet før), så typen arbeid blir litt annerledes. ikke like stort behov for varepåfylling (før hadde jeg konstant 5 paller som venta på meg, nå har jeg pakket ut to paller siden jeg begynte) og man er mer overalt enn jeg er vant til (selv om jeg var potet der jeg jobba før og hadde vært innom alle avdelinger). ble forespeilt å kanskje være endel i tepper, men så gav de den oppgaven til ei som starta ny samtidig med meg, mens jeg selv har blitt plassert i lamper (der man liksom "hører hjemme" og har litt mer ansvar enn for resten av butikken selv om man sirkulerer) noe jeg ikke har peil på fra før... yikes! men det orner seg nok - når jeg får kontrollen på det så har de i alle fall en allsidig medarbeider! :o)

så arbeidsdagen kan bli LITT kjedelig innimellom siden det er mer "dautid" (det er jo selvsagt opp til hvordan man velger å gjøre det, for i rolige perioder kan man jo feks ommøblere etc, men når jeg nå foreløpig er ny og prøver å finne min plass i hierarkiet så tør jeg ikke hive meg inn i store prosjekter uten videre liksom), men jeg har ennå ikke grua meg til å gå på jobb noe jeg gjorde etter ca 1-2 uker etter endt permisjon i gammel jobb! til og med lørdager går greit. tida flyr foreløpig, kollegene er koselige og inkluderende og det er deilig med en litt mer laidback arbeidssituasjon. så so far so good :o)))

kjempekoselig at du spurte, forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du ikke angrer da! Skjønner godt at du ligger litt lavt i terrenget i fht til ommøblering etc til du blir bedre kjent. Det er sikkert lurt selvom det sikkert klør i fingrene av og til. Janteloven er ikke til å spøke med vet du :-)... Det er sikkert kjekt å prøve et helt nytt felt innenfor samme bransje (altså lamper), selvom man jo føler seg litt famlende til å begynne med. Jeg selv synes det er gansek ubehagelig med ting jeg ikke har full ovbersikt over når jeg er vant til å beherske jobben 100%, men det er jo bare en utfordring man må se i øynene. Også blir man enda dyktigere og mer allsidig.

Jeg må bare si deg en ting jeg har tenkt på å si deg så mange ganger før; Det er så snodig....noe av de første jeg husker av deg var at du jobbet i butikk (du skrev ikke hvilken), du er fra og bor på sørvestlandet og heter Line (skjønte faktsik det av nicket ditt :-)) Så da vi var gravide tenkte jeg på deg hver eneste gang jeg så den Kiwi-reklamen med hun som heter Line....så sånn ser du ut i hodet mitt. Selom jeg vet du ikke jobber på Kiwi nå tenker jeg fortsatt på deg hver enda gang jeg ser den reklamen....merkelige greier....men sånn er det altså. En lite kuriositet jeg hadde lyst å fortelle.

Nå har gubben laget middag, dekket på og maten blir straks servert. Må sette meg til bords...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, så snålt med kiwi :o)

litt vittig nå å tenke på at jeg i går skrev at jeg hadde angst for lamper. siste timen på jobb på lørdag fant nemlig sjefsdama ut at jeg som har så solid erfaring fra tekstiler (gardin/sengetøy/pyntetekstiler/dyner) var litt "waste of talent" å ha plassert i lamper, så hun plasserte meg i tekstil likevel :o) så da har jeg litt kontrollen likevel *fnis* men må si jeg lurte på om det var fordi hun trodde jeg ville gjøre en tekstiljobb kjempebra, eller om det var fordi jeg hadde gjort en lampejobb dårlig ;oP jaja, det er jo bare de to første ukene som har gått så jeg får satse på det første :o)

men et lite aber ved nytt jobb er hun jeg ble ansatt samtidig med. hun er i førtiåra og et ekte arbeidsjern. faktisk så kan hun ikke (fysisk) sitte stille for da låser bekkenet hennes seg (etter bekkenplager i svangerskap for over 20 år siden). og hun er overalt og jeg føler meg som den sirupshaugen når hun er i nærheten! uææææ! hun styrer på og ommøblerer (som jeg sa jeg var litt tilbakeholden med siden jeg er helt ny) - ikke nødvendigvis alt til det bedre etter min smak, men så lenge "sjefa" er fornøyd er det sikkert bra. men jeg blir jo helt stressa og føler jeg må prestere 10 ganger mer enn det jeg gjør! blæh - jeg finner vel utav det også med tida håper jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...