Gå til innhold

Når begynner permisjonen? jeg blir så forvirret...

Anbefalte innlegg

Jeg har termin 17. juli. ukene skifter på lørdager. Termin er på en mandag. Altså 40+2. Når jeg da skal ut i permisjon 3 uker før så er det altså ikke fra uke 37 men fra mandagen etter? Det er så avansert med alle disse tellegreiene!

Fortsetter under...

Stemmer som "Nurk i magen" skriver, at du går ut i permisjon 21 dager før termindatoen din... Jeg hadde temin 6. mai (på en lørdag) og permisjonen min begynte 15. april (lørdag i påska)

Nå fødte jeg en hærlig gutt 26. april, og dermed startet permisjonen min da, men det har ingenting å si for meg at jeg "mistet" en god uke med permisjon... heller det enn å gå på overtid..... (det er nemlig sånn at om du føder FØR termin, starter permisjonen fra den dagen du føder. Men går du over terminen din, starter likevel permisjonen din den datoen du har termin !!! )

Ser du har fått flere svar allerede, men jeg svarer deg likså godt jeg også i.o.m. at mitt trygdekontor (TK) regner annerledes enn andre tydeligvis:

Her tar man utganspunkt i UL termindato, og trekker så fra 15 dager; man hopper over hver lørdag og søndag, men regner med helligdager etc. som ligger midt i uken. Jeg har termin 27. mai, og dette er en lørdag. Hvis jeg så teller meg 15 dager bakover, men hopper over hver lørdag og søndag, ender jeg opp på mandag 8. mai. Da har jeg regnet Kr. Himmelfart 25.5 og 17.mai som "hverdager" slik en skal når de ligger midt i uken. Jeg har m.a.o. startet permisjonen min for 3 dager siden, og har 16 dager til termin - HURRA!

I følge mitt TK kan en permisjon ikke starte en lørdag, men derimot den påfølgende mandagen. Men jeg vet ikke om alle TK regner på denne måten, du får sjekke med ditt...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...