Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er snart et år..Det virker som han er i en trassalder eller hva er det som skjer!! Han er hele tiden irritert,og kaster maten og melka og alle lekene og i det hele tatt...utover hele gulvet! Protesterer på å spise,skifte bleier,være i lekegrinda,bade... Han er veldig tidlig ute med alt,gikk da han var 9 mnd og er veldig fysisk...Extremt aktiv! Men jeg blir gaaal,og hvordan oppdrar man et så lite barn? Jeg synes det blir alt for mye nei og nei og nei og negativ oppmerksomhet! Og det er jo ikke bra. Gir han selvsagt alltid oppmerksomhet når han er blid og koser seg. Noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han tester deg ut, men veit ikke selv "hvorfor" kansje, da han er litt tidlig ute. Du må bare fortsette å sette grenser, når han kaster ting må du ta han bort fra situasjonen og si det er ikke lov og hvorfor det ikke er lov. det er bedre en nei nei nei hele tiden.

Skrevet

Hehe, dette høres helt ut som min sønn gitt.. Han begynte og å gå da han var 9mnd. Er nå 14, og trasser som f.....!! Løper avgårde og bare ler.. Kunne og trengt noen tips gitt!

Skrevet

Jeg har en gutt på 13 mnd som høres akkurat ut som din! Han var også veldig tidlig ute med å gå (10 mnd) og er ekstremt aktivt. Jeg har desverre ingen gode tips, men for meg var det på et vis godt å lese at jeg ikke er den eneste som sliter med trass eller hva det nå er for tida.

Jeg prøver å gi han masse positiv oppmerksomhet når han er 'snill', og ignorere når han er sint, dvs jeg fortsetter med det jeg har sagt at vi skal gjøre (f.eks ligge på stellebordet og skifte bleie) selv om han hyler og vræler. Men det er veldig slitsomt!

Så jeg henger meg på spørsmålet ditt: noen som har noen gode råd?

Han driver og våkner tidligere og tidligere om morgenen også, og det virker som om han (naturlig nok) blir ganske utilpass av det. Noen som har noen tips til hvordan man kan få de til å sove helt til de er uthvilt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...