Gå til innhold

Hvorfor ikke fortelle tidlig at man er gravid?


Leola

Anbefalte innlegg

I allefall til nærmeste venner og familie. Dersom jeg hadde mista hadde jeg fortalt det til dem uansett, fordi det er jo godt å ha noen å snakke med det om:)

Mange som venter så innmari lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

helt enig med deg der:) Jer er 9+3 uker og jeg har fortalt det til folk litt ettersom jeg har prata med dem. Bestevenninna mi har visst det siden uke 4 eller noe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi valgte å fortelle det til de nærmeste tidlig, og venter med resten til det har gått tre måneder..

Vanskelig å holde seg men, ikke så lenge igjen nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde overhodet ikke fortalt det til familien hvis det hadde gått galt, og velger derfor å holde hemmeligheten for oss selv en stund til. Er i 8. uke, og jeg synes det er litt koselig å ha en liten hemmelighet også jeg. Venner og familie får tidsnok vite det. På jobb skulle jeg ønske jeg kunne vente med å si noe, til det begynte å bli synlig, men er nok der jeg må fortelle det først for å slippe noen av de tyngste løftene. Holder med 10-15 kg synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har fortalt det til de jeg vil skal vite om noe går galt.er lett for at ting spres til folk jeg ikke vil skal vite det.men synes det er greit,går det galt så er det mest sannsynlig noe galt med spiren.håper alt går bra selfølgelig!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å holde noe hemmelig og fortalte det til de nærmeste med en gang. Mistet i sa noen måneder før jeg ble gravid igjen, og var veldig glad for at jeg hadde fortalt det til folk og hadde noen å snakke med når det gikk galt. Mamma fikk vite det omtrent i samme øyeblikk som jeg testa( men etter mannen min da!)! Klarer ikke å holde noe hemmelig for Mamma..hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er ingen lov som sier at du ikke skal si det tidlig. Jeg sa det med en gang, familien ville jo fått vite om det hadde gått galt uansett.

 

Så vil du si det, så si det!

 

Jeg synes det bare er tull å vente så lenge, da føler jeg at jeg må gå rundt å lyve om ting og det liker jeg ikke.

 

Dessuten er det jo en kjempenyhet, og de fleste blir jo sikkert kjempeglad for en slik nyhet :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med å fortelle det tidlig til venner og familie er at jungeltelegrafen går veldig fort. Og hvis man skulle være så uheldig å miste kan det være tøft nok uten man skal senere får spørsmål fra "mannen i gata" om hvordan det går med graviditeten.

 

Jeg fortalte det kun til min søster tidlig og så fikk resten vite det etter at vi hadde vært på Ul i uke 12. Hadde jeg mistet hadde jeg fortalt det til min mor, men vet at hun ikke ville klart å holde nyheten om at jeg var gravid for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på her...hadde heller ikke fortalt det til familien om jeg hadde mistet (det vet jeg....for jeg har mistet og ingen i familien vet det).

 

Synes det er greit å holde det hemmelig en stund, i alle fall til rundt uke 10. Bestiller privat UL litt før det, sånn at jeg er mer sikker på at alt er i orden før jeg forteller det....!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig ville kun ha fortalt det til de aller aller nermeste. Det er fordi at det er mest SA i starten av en svangerskap. Jeg tenker slik at hvis jeg har sagt det til alle mine venner å litt fjernere slektninger vil alle bli glad og dermed lei seg hvis det har gått galt

Jeg mener at da hadde jeg fått masse sympati, medfølelse og går det bra?- spørsmål og dette hadde jeg ikke orket overtalt.

 

Da mener jeg det er bedre å ha noen som ikke vet, som derfor ikke vbil se på deg andreledes. Så du kan tenke på andre ting.

 

Hvis noe hadde skjedd hadde kun jeg, min kjære ,våre mødre og våre bestevenner viist det. Da kunne vi ha snakket med dem om det å blitt ferdig med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er 4+6 og magen vises allerede, tenkte å vente til jeg var 3 mnd, men det spørs på magen, tror folk kommer til å se det tidligere er jeg redd og jeg kan ikke å lyge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har akkurat brukt helga til aa fortelle familie og naermeste venner, og blir nodt til a fortelle enda fler etterhvert. er 7+5 naa.vi ville at familiene vaare skulle bli de forste til aa finne det ut, og hadde vi ikke sagt noe snart, ville det ikke tatt lang tid for folk lukta lunta uansett. jeg har en del store happenings rundt hjornet, og folk ville spurt sporsmal om hvorfor jeg ikke drikker, spiller kamper etc. kan kanskje unnskylde meg en gang eller to, men hver eneste uke... vennene vaare hadde nok skjont det ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 9+3. Vi fortalte det til foreldrene våre for noen uker siden og nå har vi også begynt å si de til venner. Egentlig så hadde jeg tenkt å prøve å holde det hemmelig litt lenger men det var vanskelig. Måtte sykemelde meg fra jobb en uke og da var plutselig alle der kjempe mistenksomme. (Har såvidt vært borte fra jobb før så det var kanskje ikke så rart.) De begynte å spørre meg og med det pokerfjeset jeg har så var det vanskelig å lyve :-) Får heller bare ta det som det kommer hvis det skulle skje noe galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er det fine med bestevenninner :) Jeg fikk vite det ganske raskt etter at du ble gravid, og du fikk vite det en time etter jeg tok testen.... hehe :) På den måten kan vi mase hverandre hull i hodet om knøttene våre så vi slipper å slite sånn med å holde det hemmelig til omverdenen. Og så har vi jo forumet selvsagt. Takk og pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal iflg kalkisen her på sida ha termin 10.01.07, men har ikke skjønt det der med hvor mange uker jeg er på vei. Jeg og mannen min har kjempelyst å fortelle det, men venter. Hverken min bror eller hans søster kan få barn, og mødrene våre har forlengst gitt opp håpet om å blir bestemødre. Føler at vi skal takle skuffelsen hvis det går galt, men søsken og foreldre + øvrig familie kommer til å skrekkelig lei seg. Tror ikke jeg ville likt eller orket å snakke med "gud og hvermann" om det hvis det gikk galt. Har jo mannen min, og heldigvis kan vi snakke om følelsene våre med hverandre. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har termin 10. januar er du 6 uker og 4 dager på vei idag. Dette vet jeg fordi jeg har termin 8.januar, og er 6 uker og 2 dager på vei :) Jeg skjønner godt at du vil vente med å si det. Vi har og bestemt oss for å være strenge denne gangen, og vente til uke 12. Vi skal i hvert fall prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde første dag på siste mens 6. april.. i følge kalkulatoren her skal jeg ha termin 13.01.07. Hvor langt på vei er jeg da? Har selv tippa jeg er i min 6. uke nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...