Kaja_2013? Skrevet 11. mai 2006 #1 Del Skrevet 11. mai 2006 Hei du! Hvordan går det med eksamenslesing? Klarer du å konsentrere deg eller går det mye tid på å tenke på babylaging? Selv synes jeg det er vanskelig å samle tankene om skole om dagen, men har lagt strenge restriksjoner overfor meg selv angående bl.a disse sidene.. Er en stund til jeg skal ha eksamen, men studeiet jeg går på er kjent for å være av landets hardeste - og krever full konsentrasjon til enhver tid - men det er ikke like lett nå. Trodde selv at jeg hadde veldig bra selvdisiplin, men da babylaging ble satt på timeplanen var selvdisiplinen plutselig ikke så bra lenger. Men, men jeg prøver så godt jeg kan, og klarer jeg ikke dette på første forsøk så får jeg bare ta ett år til. Jeg er jo nesten den yngste i klassen selv om jeg er 24 (82-mod), så føler ikke at det er noe krise om jeg ikke klarer DENNE mastergraden på første forsøk. Nå går baby forann alt annet:) Men skal ikke legge skjul på at jeg har veldig lyst til å klare begge deler, men for min del begynner jeg vel å innse at det kanskje er vel optimistisk. Håper på å høre fra deg igjen snart:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5016585-snuppelura83/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
heldige meg07 + en liten til Skrevet 11. mai 2006 #2 Del Skrevet 11. mai 2006 Det går ganske seint med eksamenslesinga for tida. Både dette med fint vær og tanken på at vi snart skal begynne med babylaging. Finværet ga meg mer energi i en dag, så ble jeg slått ut av pollen samtidig som jeg bare har lyst til å være ute for å sole meg. Ikke helt grei kombinasjon egentlig. Heldigvis har jeg bare ett fag (10 sp) som jeg skal ha eksamen i nå i mai, resten skal jeg etter planen levere i august. Merker selv at disse sidene ikke er helt gunstig for min konsentrasjon heller. Det er så lett å bli oppslukt, og selv om jeg ikke egentlig har noe her å gjøre ennå må jeg liksom innom stort sett hver dag. Om det så bare er for å lese litt. Selvdisiplin vet jeg nesten ikke hva er lenger, den gikk litt ad undas i januar da jeg fant ut at jeg var gravid. Og jeg har ikke helt klart å ta meg ordentlig sammen etter det. Men om jeg blir et halvt år eller et år forsinket er ikke det noen krise. Sånn jeg ligger an med oppgaven min nå virker det som om jeg uansett blir et halvt år forsinket. Jeg går den harde varianten på et studium som i seg selv er kjent for å være relativt hardt. Det er faktisk ikke mange som sklir rett igjennom uten noen form for opphold eller forsinkelser. Så sånn sett er ikke jeg den første som forsinker meg litt. Jeg fikk også de første tegnene til TR i dag, om noen dager kommer hun vel for fullt. Det er veldig bra, med denne sykluslengden kan jeg begynne prøvinga i slutten av juni, altså kun to sykluser fra nå! Trodde ikke det skulle stabilisere seg så fort etter at det tok syv og en halv uke før jeg fikk igjen TR etter at jeg mistet. Så snart snart snart er jeg igang også! :-) Veldig hyggelig å prate litt med deg her inne! Hadde vært så morsomt om vi kunne fått mager samtidig også, men jeg unner deg selvsagt å være litt tidligere ute altså.. :-) Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5016585-snuppelura83/#findComment-5016978 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaja_2013? Skrevet 11. mai 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 11. mai 2006 Ja, det er veldig koselig å snakke med noen som er så og si i samme situasjon:) Jeg håper jo selvfølgelig å bli gravid så fort som mulig, men om jeg skulle være så heldig at det skjer fort, så håper jeg selvfølgelig at du kommer etter veldig raskt! Tyder jo bra når du har stabil syklus i hvertfall! Har du tenkt noe på å være med på "bli gravid"-treffene? Jeg var litt for pysete til å bli med på det forrige (+ litt stresset), men tror jeg skal prøve å "manne" meg opp til å bli med på neste dersom det passer.. Hadde vært kjekt om du ble med også! Vi skal forresten kjøpe stasjonsvogn i morgen - fikk tilslag på budet idag. Er så spennende - er jo liksom litt mer på tur til "familielivet" da også synes jeg:) Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5016585-snuppelura83/#findComment-5017966 Del på andre sider Flere delingsvalg…
heldige meg07 + en liten til Skrevet 11. mai 2006 #4 Del Skrevet 11. mai 2006 Ojoj, stasjonsvogn.. Da er dere jo på god vei til å bli ordentlig familie da :-) Gratulerer! Har tenkt på disse treffene ja, men jeg føler liksom at jeg ikke helt har noe der å gjøre ennå. Samtidig hadde det vært veldig hyggelig å bli kjent med folk som tenker og prøver å få barn, har ikke så mange sånne venner. Kanskje, kanskje ikke... det kommer nok litt an på når neste treff er. Kanskje jeg klarer å manne meg opp. Hvis det blir før eksamen (slutten av mai) kommer jeg nok ikke. Og så reiser vi på ferie :-) Kommer hjem i midten av juni. Men etter det er det jo en mulighet. Og om jeg nå faktisk blir gravid kommer jeg helt sikkert til å bli med på noen sånne treff! Tror nok jeg kommer til å bli med på sånne bli gravid treff også hvis jeg faktisk har begynt prøvinga og det passer seg sånn. Gleder meg sånn til sommerferien jeg! Tenker nesten mer på det enn på eksamen... Vi reiser til Kroatia i begynnelsen av juni. Har aldri vært der før, har hørt så mye bra om landet! For oss så tror jeg det er bra vi har ganske fullpakket program frem til prøvingen begynner så vi får litt annet å tenke på. Har dere noen morsomme planer for sommeren? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5016585-snuppelura83/#findComment-5018431 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaja_2013? Skrevet 11. mai 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 11. mai 2006 Jeg har også hørt mye bra om Kroatia, så det blir nok bra! Fint å ha andre ting å glede seg til, ja! Jeg har dessverre bare en mnd ferie fra skolen i sommer. Har eksamen i slutten av juni og starter opp igjen 1.august. Siden jeg går på privatskole skal jeg jobbe hele denne mnd, så det blir lite fri. Men har " åtte til fire-jobb" og fri i helgene, så blir mye mer fritid da enn nå likevel. Skal ha fri en langhelg, så da skal vi på ferie. Men vi klarer ikke helt å bestemme oss for hvor, er så mye som frister. De andre helgene blir det kortere turer her i landet til venner og familie. Uansett så er det herlig med sommerferie fra skolen. Utrolig godt å ikke ha ting hengende over seg hele tiden! Nå får jeg hoppe til sengs og lese litt til i morgen.. God natt:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5016585-snuppelura83/#findComment-5018883 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå