Gå til innhold

Hun vil ikke sovne på kvelden.....1år....

Anbefalte innlegg

Noen som har noen tips til meg?

Tidligere var hun en engel å legge, men nå har hun blitt en liten heks. Legger seg i 19-tida. Før kunne jeg bare legge henne ned i senga og si god natt, men nå holder hun det gående i ca 1 time før hun sovner. I går stod jeg bøyd over senga hennes i 1 time i strekk og strøk henne over hodet og nynnet for å roe henne. For øyeblikket står hun i senga og hylgriner..... Blir litt vanskelig dette når storesøster skal legge seg 19.30..... Vanskelig å være 2 plasser på en gang!

Hun spretter opp på beina så fort vi forlater rommet, kaster både tutt og bamse veggimellom.

Noen som har noen gode soveråd????

Fortsetter under...

Glemte å skrive at hun i tillegg til å være vanskelig å legge på kveldene, så våkner hun mellom 03 og 04 hver natt. Da står hun i senga og gråter, men det er bare til å legge henne ned igjen, så sover hun videre. Lurer på når vi kan få en rolig kveld og søvn en hel natt i strekk....?

I tillegg så er det morgen i 05.30-06.00-tida.....

hvordan sover hun på dagen? her fikk vi sånne kvelder (unntatt de våkne stundene på natta da) da den ene luren på dagtid begynte å bli overflødig. løsningen ble altså å droppe ettermiddagsluren og heller forskyve formiddagsluren litt senere = lettere å legge på kvelden!

i tillegg så har snuppa mi begynt å få jeksler og de siste par kveldene har det vært litt baluba + at i natt (/går kveld) var hun våken over lengre tid flere ganger og var kjempesinna for at hun ikke fikk lov å stå opp. smørte på dentinox (hjalp ikke så veldig men så ut til at hun likte det i det minste) og la henne ned og ble stående utenfor døra (så hun hørte meg men ikke så meg) og nynnet litt nattasang til hun roet seg igjen, gikk inn om hun begynte å skrike. sovna greit og ser ut til at hun sovner greit i kveld (akkurat lagt henne). her har vi babysafe så hun står ikke i senga, men hun setter seg opp... går inn og legger henne ned, gir smokk og bamse og sier natta når hun balerer. hun er 13 mnd forresten.

Når hun våkner i 6-tida, så sover hun igjen ca kl 9.30 og ca 1,5time. Så sover hun igjen 1-1,5time i 14-tida. Hun går i barnehagen et par dager i uka, og sover likt der. Har prøvd å droppe ettermiddagsluren, men da ble natta enda værre!!

Hun holder på med tann nr 2 oppe, så det kan jo kanskje være den som plager litt...... Dentinox virker ikke her.....

Får jo håpe at det bare er en ting hun må i gjennom. Men slitsomt er det i alle fall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...