Gå til innhold

November: Louise 82!


camilla gutt 06+gutt10 FØDT:)

Anbefalte innlegg

Hei igjen!

Ble så rotete den riksen tråden så jeg lager en ny, jeg...

Hvordan går det forresten med kvalmen din? fortsatt dårlig og sykemeldt? Høres så utrolig kjipt ut, å kaste opp er det verste i verden! Håper det har sluppet taket eller gjør det snart, da :)

Så pussig med venninden din, hun må gå et kull over meg hun da. Jeg har nevrologi ex. i november. Anatomi nå på mandag, og skriftlig og muntlig i midten av juni. Kan ikke akkurat si jeg gleder meg.

 

Hvordan er det forresten å jobbe? Rart etter å være i den trygge student-verden i flere år? Jeg har ingen hast med å komme meg i jobb merker jeg. Nå blir det jo ett år lenger som student, da, med fødselspermisjonen:) Gleder meg så utrolig til det!!!

 

Så forresten et annet sted at noen skulle på svangerskapskurs på riksen, så da får vi finne oss et vi og etter hvert!

 

Ha en fin dag videre i sola :)

Klems,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Camilla!

Jeg har vært hos legen igjen i dag og tatt nye blodprøver. Sliter med å holde elektrolyttverdiene over referansegrensen, men slipper å bli innlagt foreløpig. Er slapp og svimmel i varmen. Er ikke du i dårlig form da?

Du har virkelig et eksamenskjør altså. Stakkars deg! Men det blir bedre og bedre etterhvert. Jo lenger det går dess lettere ser man hvordan alt i kroppen henger sammen. Det er faktisk bedre å jobbe enn å være student syns jeg. Skummelt i starten, men gøy når man ser at man mestrer mer og tar de rette avgjørelsene. Det er når man begynner å jobbe man virkelig lærer. Men på en annen side kunne jeg ønske jeg hadde en mindre stressende jobb. Jeg orker ikke vanlig sengepost i lengden.

Det hadde vært kjempe koselig å gå på samme svangerskapskurs.Når har du UL time? Jeg har 12 juni.

 

Du må ha riktig lykke til med eksamenslesingen. Jeg er sikker på at anatomien går veldig fint:-)

 

Klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Har klart å holde meg unna bim et par dager nå... Tar fort litt for mye tid når jeg først logger meg inn, og da blir det ikke noe lesing.

Så kjedelig at du fortsatt er dårlig!!!! Skjønner at jeg må ha vært ekstremt heldig. Nå merker jeg egentlig ikke at jeg er gravid i det hele tatt. Kansje litt mer trøtt enn vanlig, men energien kommer mer og mer tilbake om dagen.

Er så deilig nå i sola:) Sitter mye å lese på verandaen, såååå digg!

Jeg har UL time 7.juni. Gleder meg sånn. Skal dere vite kjønn om dere får anledning? Vi vil:) Jeg har litt på følelsen at det er gutt.. Men spiller jo egentlig ingen rolle, da. (Bare jeg får èn jente, har lyst på mange barn, da). Tror du det bor en liten gutt eller jente inne hos deg?

 

Hatt en bra helg forresten?

Vi snakkes:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Camilla!

Nå har ikke jeg vært her på en stund heller. Formen er ikke mye bedre og jeg kaster fortsatt opp daglig. Er så slapp, sliten og lei! I tillegg har jeg begynt å få litt bekkenløsningsplager. Bekkent stivner til og det gjør vondt å bevege seg. Smerter stråler nedover beina lissom. Syns det er litt tidlig å få det i uke 16, men jeg håper ikke det forverrer seg. Det kommer og går litt, men det blir verre når jeg går mye.

Skulle gitt alt for å få litt mere energi. Det høres helt supert ut å føle at energien kommer tilbake. Håper sola titter frem igjen også sånn at du får kost deg mer på verandaen:-) Tok en tur på hytta i helga og det gjorde godt med litt sol på kroppen ja. Hytta ligger ved Vinterbro så det er ikke så langt å reise heldigvis.

Klart vi vil vite kjønnet! Jeg har hatt en følelse for jente lenge,men nå tror jeg litt på gutt. Spiller egentlig ingen rolle hva det er, men jeg håper jeg får en av hver etter hvert. Tror vi må ta en tur på 3D UL hvis vi ikke får vite det 12 juni asså. Men jeg har egentlig ikke lyst til å fortelle alle det. Syns det hadde vært litt koselig om det forble Robert og min sin lille hemmelighet:-) Vi får se hva vi gjør.

Ha en god helg så snakkes vi:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen:)

Skjønner godt at du er sliten og lei nå ja! Utrolig at kvalmen ikke gir seg, leste inne på andre tri. at du hadde gått ned en del i vekt også, og det blir får man jo heller ikke mere krefter av... synes synn på deg, jeg!!!

 

Nå skulle du sett katten min! Er så gravid og trill rund at hun bruker 5 min opp trappa:) Morsomt, gleder meg til kattunger! Kan ikke være mer enn en uke eller to igjen til de popper ut nå. Lyst på en til høsten kanskje?

 

Gleder meg til langhelg. Blir jo å lese alle dagene, men deilig med undervisningsfri!

 

Har du vært hos jordmor enda? Jeg skal om en uke, lurer litt på hvor lenge timen varer og hva hun kommer til å gjøre\snakke om.

 

Var innom HM på vei hjem i dag og kjøpte litt babytøy. Åååå, så koselig! Fant faktisk en fin mamma-shorts også, så det var bra. Regner jo med at sommern kommer tilbake, og jeg har ingen shortser som passer.

 

Du er sikkert fortsatt sykemeldt du, da. Kjedelig?

 

Håper formen bedrer seg litt om ikke alt for lenge, da!

Jeg har forresten også kjent litt i bekkenet den siste uken, håper ikke det blir noe mer! Hvordan er BL'en din?

 

Klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du startet å kjøpe inn noe enda eller sett på babyting?

Har sett littt på vogner jeg da, mest på nett. Vanskelig!! Mannen min liker sånn Musty (?), men jeg vet ikke helt hva jeg helst vil ha.. Får ta et skikkelig raid å se i alle butikkene i sommerferien en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sveis!

Koselig å høre fra deg igjen:-)

 

Jeg skjønner ingenting jeg. Spyr og spyr. Blitt verre igjen den siste uka. I dag har jeg for eksempel kastet opp all maten jeg har spist til nå. Slapp som en sviske! BL er fortsatt hjertelig til stede. Det er faktisk til tider ganske vondt og jeg sover dårlig om natten fordi jeg våkner av at det gjør vondt å snu seg. Føler jeg bare syter om dagen. Heldigvis skal jeg til legen igjen på fredag for å vurdere videre sykemelding. Jeg savner jobben og har verdens dårligste samvittighet for at jeg ikke er der,men på en annen side er jeg så slapp og dårlig så vi får se hva det blir til.

 

Hvis bekkenplagene dine ikke gir seg så kan det være lurt å få en fysio henvisning kanskje. Det skal jeg. Tenker det er lurt sånn at det ikke forverrer seg lissom.....

 

Jeg har ikke vært til jordmor jeg og har heller ikke bestilt time dit. Vet ikke hvem jeg skal gå til engang. Har vært hos legen ganske ofte pga kvalmen og har blitt godt fulgt opp der til nå. Føler jeg må høre med legen først når det passer å bestille jordmor time for da bruker jeg jo opp en svangerskapskontroll på det. Gjør jeg ikke?

Hvilken jordmor skal du til? Tror nok det er ålreit å kombinere med både lege og jordmor.

Fortell meg om hvordan det var når du har vært der:-)

 

Har ikke kjøpt meg noen shorts enda, men et par skjørt med strikk i livet, he he! Fant du noe ålreit badetøy forresten? Tror jeg skal skaffe meg en badedrakt istedet for bikini. Men da vil jeg ha en litt fin/tøff en lissom. Det er vanskelig å finne mamma tøy i størrelse medium altså. Blir så fort utplukka. Ikke vet jeg hvor fort magen vokser heller. Men jeg har fornyet ganske mye av garderoben min alt. Og som du også sier så er det litt koselig å shoppe nytt:-)

 

Når det gjelder baby ting så ble vi litt overrivrige tidlig.

Har kjøpt stellebord og seng med alt som hører til det. Vi har også kjøpt Brio kombivogn på Happyland i Sverige. Jeg er fra Fredrikstad og vi stakk innom Happyland en helg da vi var hjemme og hilste på familien. Betalte bare 4600kr for den og da måtte vi bare slå til. Sparte ganske mye på det. I tillegg ble det voksipose og litt småtteri til. Mamma har kjøpt dyner og puter og trekk og klær og tepper og gud vet hva i ren ivrighet over å bli bestemor. Greit å kjøpe litt og litt etterhvert,men husk at det er mange penger spart på en tur til svinesund.

Kjenner ikke til Musty, men jeg har hørt navnet før.

Skal ta en titt på nettet jeg:-)

 

Blir gøy med kattunger altså. Jeg har astma og tåler ikke så mye kattehår. Var veldig lei meg for det da jeg var liten husker jeg. Er sikkert kjempe gøy å se de plopper ut så små som de er når de blir født. I mens får du hjelpe kattemor opp trappa med en liten dytt stakkars:-)

 

Hvis du vil kan du legge meg til msn. Adressen min er: [email protected]

 

Ha en god langhelg!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Så ikke meldingen på msn før nå, sorry... Kanskje vi sees der i morgen?!? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan, Louise og Camilla. Er på nattvakt og snoker litt på nettet. Tok meg den frihet å lese her inne. Håper ikke det oppfattes som frekkt.

 

Lykke til videre Louise. Håper kvalmen din gir seg snart. Skjønner at du savner jobben, men tro meg, det er ikke noe særlig å jobbe omgitt av mange rare odører når man er kvalm. Nå jobber jeg på sykehjem istedetfor sykehus, men antar at det finnes mange eldre, hjelpetrengende på din avdeling også (alt etter hvilken type avdeling du jobber på), og at jobben din derfor heller ikke er luktfri..

 

Selv er jeg i uke 15. Har nå vært sykmeldt i en mnd pga kvalmen. Begynte på jobb igjen for første gang i går natt, ettersom den konstante kvalmen nå er over. Likevel tåler jeg absolutt ikke lukter av noe slag. Har problemer med å åpne kjøleskapet hjemme, så det var ganske spennende å skulle møte på jobb igjen, ja, spesielt ettersom jeg går alene på vakt, og må håndtere alt alene. Natta gikk forsåvidt OK, men jeg brakk meg bare jeg skulle skifte bleier på mine stakkars brukere, selv om det stort sett bare var urinlukt. Da jeg skulle håndtere avf måtte jeg ty til munnbind. Syntes synd på pasientene mine, de må vel føle at det er dem det er noe galt med..

 

Men til tross for problemene var det godt å være tilbake på jobb igjen, godt å treffe kollegene, og føle at man lever et normalt liv igjen.

 

Forresten. Er det legestudie eller sykepleierstudie dere snakker om, eller noe annet. Selv er jeg sykepleier, men det begynner å bli noen år siden jeg ble ferdig utdannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan msbu!

Bare koselig at noen andre titter innom:-)

Jeg er sykepleier og jobber på en gastrokirurgisk avd. Det sier seg kanskje selv at der er det virkelig mye lukter som fremkaller brekningsrefleksen for tiden. Jeg hadde også noen episoder hvor jeg var glad at søplebøtta stod i nærheten når jeg var på pasientrom. Har aldri reagert på forskjellige lukter før nå. Men det var en lur kollega som la våte kluter med lavendeldråper på radiatoren slik at når vannet fordampet så luktet det godt på rommet. Men vi måtte jo passe godt på da og kunne bare gjøre det akkurat mens jeg var der inne.

Er fortsatt ikke bedre og kaster nå opp det meste av maten jeg spiser. Begynner å bli ganske slapp. Skulle begynt i aktiv sykemelding fra i morgen dersom ting gikk bedre, men tviler på at det går:-(

Savner kollegaer og pasientkontakt.

Håper det er en stille natt for deg i natt da.

Camilla går på medisinstudiet så det var nok det vi snakket om tenker jeg.

 

God vakt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...