Gå til innhold

Når bestille legetime?


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

Igår fikk jeg to positive graviditetstester, men det er veldig tidlig, har ikm til helgen en gang. Men siden testene slo ut regner jeg jo med at jeg er gravid, så jeg lurer på om jeg skal bestille legetime nå, eller om jeg bør vente litt siden det enda er så kritisk?

 

Når var dere på første legetime?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med at du antagelig er gravid!

 

Ikke lett å svare på hva du bør gjøre. Men om du er usikker på om du virkelig _er_ gravid kan du jo ta en ny test når du er rett over IKM.

 

For min del ringte jeg til fastlegen noen dager etter positiv test, og så fikk jeg time da jeg akkurat skulle begynne på uke 12.... Lenge å vente, ,men det er det som er vanlig.

 

(at jeg gikk til privat ul da jeg var 8+1 er en annen historie, jeg måtte ha bekreftelse på at det VAR noe der!! : ) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

var på min første legetime i går, er 9+2 i dag. I min kommune er det vanlig med første kontroll i uke 8-10. Ringte i uke 6, men fikk beskjed om å vente noen uker til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da tenker jeg at jeg venter en stund og ser...Siden begge testene var positive igår tar jeg det som at jeg er gravid, men synes jo likevel det kan være greit å vente litt å se siden det er veldig kritisk så tidlig.. Dersom ukene går og jeg ikke får mensen/blødning så kan jeg jo ringe legen da.Visste bare ikke helt hva som er vanlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lesehesten stolt mamma til 2

Hei!

 

Jeg er i uke 8, ringte legen i forrige uke og bestilte time. Der sa de at de akkurat hadde vært på kurs om svangerskapskontroller og de mente at første time skulle være mellom uke 10 og 12. Jeg skal i slutten av neste uke, sa til helsesekretæren at jeg kunne vente til uke 10, men hun ga meg time da allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det sies jo at frem til mors uke 8 er den farligste perioden, så tja. Jeg er i uke 8 nå, og har ikke ringt legen. Hadde tenkt meg inn i uke 12, men tenkte jeg fikk ringe neste uke, kan jo være at det snart er ferie og sånt på gang. Litt ventetid pleier det i alle fall å være når man skal til vanlig time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...