Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei.

Jeg begynte med gonal-f i går. Satte den på kvelden, i ni tiden. På brevet fra sykehuset står det følgende: injeksjonen sette s en gang daglig på samme tidspunkt (innen en timer). Du kan selv velge tidspunkt.

Fant ut at det er letter å sette av tid til sprøyte på kvelden, enn på morgenen. Da er det travelt nok fra før, når en skal på jobb kl 7. Jeg har da og kvelden på meg, dersom jeg skulle bli uvel eller noe.....

JEg ringte St. Olavs i går for å spørre om dette og hint.. Ved forrige forsøk satte jeg sprøyte samtidig som nesespray kl. 20, syntes det var praktisk at man bare hadde et klokkeslett å forholde seg til. Dette er helt uproblematisk sa sykepleier da jeg lurte på om det var dumt. Det er bare det at nå skal vi reise bort i 5 dager og da blir det vanskelig å få satt sprøyten kl. 20, da vi ikke er tilbake på hotellet til den tiden, og jeg har ikke lyst til å drasse rundt på dette utstyret :-(

Setter derfor sprøyte 2230, men det gjør ikke noe om det ikke er til samme tid hver kveld, ble det sagt. Sprayen bør absolutt tas kl 20 og 08 så langt det lar seg gjøre, men sprøytene er det mindre farlig med - det kan gå en time eller to i forskjell.

Håper dette hjalp, det hjalp i alle fall meg :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...