Gå til innhold

2. gangs intervju


Iselin79 og 2 nydelige

Anbefalte innlegg

Har sagt opp jobben min fra 1 mai pga mistrivsel, og i dag har jeg vært å¨2.gangs intervju på en ny jobb...

Vet at de ikke har lov å spørre om barn om jeg har planer om det, men det spurte de da om...

Jeg vet at jeg er gravid, men jeg kan jo ikke si at jeg vet det, så jeg svarte da at jeg ikke hadde noen planer.... Litt dårlig savmittighet for det, men jeg vet at jeg er riktig person for jobben og at jeg kan gjøre det bra der. Er bare 6 uker i dag, så har mange mnd igjen å jobbe. Jobben er hard fysisk, men er vant med å trene, så jeg ser ikke på det som noe problem...

Noen som har vært i samme situasjon og vil dele?

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er vel i en lignende situasjon som deg, selv om den er litt annerledes. Jeg er fortsatt i slutten av svangerskapspermisjonen min for junior på 9 mnd og ønsker ikke å gå tilbake til jobben jeg hadde da jeg ble gravid. Sjefen min der nektet å tilrettelegge noen ting, så jeg var sykemeldt stort sett hele svangerskapet sist. Jeg har nå søkt på flere andre jobber og skal på intervju på mandag, men har nå blitt gravid igjen (5 + 0 i dag).

 

Får dårlig samvittighet når jeg ikke nevner at jeg har blitt gravid igjen - spesielt med tanke på at jeg ikke er klar for ny jobb før i midten av juli, og da vil jeg være ca 14 uker på vei... Med andre ord - jeg lurer på om jeg bare skal fortsette i gamlejobben, og sannsynligvis bli sykemeldt derfra frem til ny permisjon ELLER skal jeg søke nye jobber og ikke begynne der før jeg er 14 uker på vei... Kan bli flaut å begynne på ny arbeidsplass med kul på magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

Ja, dette er en aktuell problemstilling for mange, tror jeg. Selv er jeg nyutdannet f.o.m. sommeren, og har derfor vært gjennom en søkeprossess nå. Har fått ansettelse, men jeg har ikke sagt noe om graviditeten (selvfølgelig, jeg er bare på 7 + 0). Kan ikke si jeg gleder meg til å fortelle den store nyheten når jeg skal på møte der i juni... Men sånn er livet, og dette med å bli gravid og gå ut i fødselspermisjon er noe som er helt naturlig. Det burde vi ikke ha dårlig samvittighet for!!! Dessuten er det faktisk en rettighet som kvinner har kjempet lenge for å få. Derfor burde vi nyte den med god samvittighet :)

Og når det gjelder arbeidsgivere som spør om du er eller har tenkt til å bli gravid, vel så er det ugreit. Jeg har blitt spurt om det samme selv en gang for noen år side, men da hadde jeg ingen planer og tenkte ikke noe særlig over det. I ettertid har jeg tenkt at jeg burde svart "hvorfor lurer du på det? Det mener jeg bestemt at jeg ikke trenger eller vil svare på!". Men man kommer jo alltid på hva man skulle ha sagt etterpå.....

Uansett, vi må prøve å ikke tenke så mye på det, og ikke ha dårlig samvittighet. Man kommer jo tilbake til jobben etterpå, og et år er egentlig ingenting, eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei zoomer og moniken...

 

De har jo egentlig ikke lov å spørre om jeg har planer om barn eller noe sånn da, og det spurte de jo om.. Men da sa jeg bare at jeg ikke hadde noen plane, selv om jeg visste godt at jeg var gravid, og akkurat det ga ingen god smak, men de har jo egentlig ikke lov å spørre om det.... Det kommer jeg også til å si om jeg får jobben, at jeg ikke visste noe om det da når jeg var på intervju og at dette ikke var planlagt, selv om det er det. . Hallo, jente med samboer på 26 år, ingen barn, føler liksom at det ligger litt i kortene også? Eller hva?

 

Ja, det er jo lignende situasjoner dere er i også... Hvordan jobb er det dere har søkt på og har dere fått den? Har dere msn eller? Litt greit å snakke med folk i lignende situasjon også... Jeg har jo så lett for å få dårlig samvittighet jeg da....blæh... Men man må jo ha jobb da, sånn at man klarer seg... man gjør jo det man må?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har søkt på ulike jobber innenfor markedsføring. Skal på intervju på mandag til ett vikarbyrå, så skulle de se om de hadde en stilling som passet. Tidligere har jeg vært på både 1. og 2.gangs intervju, men så endret de stillingen til å innebefatte mye mer økonomi, og da ble det ikke interessant lengre. De spør ikke meg ang. fler barn, for de tror jo ikke at man vil bli gravid igjen så kjapt etter førstemann (han er 9 mnd)...

 

Føler alikevel at det blir litt merkelig å søke på jobber, men det får så være. Vil jo gjerne ha en ny jobb å gå tilbake til etter både denne og neste permisjonstid, dvs ikke den jobben jeg har i dag... Har heller ikke sagt opp stillingen jeg har i dag, og ikke fortalt sjefen min der at jeg er gravid igjen heller...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...