Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Snuppa mi synes det er digg med tran ennå så sær hun er i matveien... men så smiler mor optimistisk hver gang hun får da!

Jeg synes det smaker dritt! :o)

Det er jo viktig at de får tran da.. Er bra for utviklingen av hjernen m.m.

Tror nok de fleste gir barna sine tran.. :o)

Fikk ikke tran da hun var lita pga mye gulping, tenkte å prøve igjen da hun ble større, men så har det bare ikke blitt-sløvhet.....

D eneste neg jeg har hørt om tran er at det lages av levra og det er der avfallsstoffene lagres i fisken. Og at tran dermed kan inneholde mye tungmetaller etc, men aner ikke om dette stemmer el ikke....

Annonse

Pga alle miljøgiftene som finnes i fiskelever, og som barn lagrer mye mer av enn voksne. Den eneste tranen som anses som godt nok renset er eskimo 3-tran. Kjøpes i helsekost. En dame jeg snakket med der sa at i Sverige og Danmark gir nesten ingen tran pga frykten for giftstoffene....

Noe å tenke på!

Jeg gir D.vit-dråper i stedet.

De avfallsstoffene ender ikke opp i tranen...har jeg hørt i alle fall. Så du kan trygt gi barnet tran. Jeg tror nok at mange mødre er lite begeistret for tran. Det lukter, det smaker dritt. Jeg slet vedlig med å få tran i gutten min, så nå gjemmer jeg den i grøten i stede. Det lukter men han får nå den i seg uten at han merker det. Er vel litt sleip mot han jeg da...,men men..det er jo sunt og det anbefales jo å gi barnet tran. D-dåper er sikkert ikke noe dårligere alternativ heller. Det blir en smakssak..

Annonse

Helsesøstra sa faktisk at dersom jeg selv ikke liker tran, trenger jeg ikke gi det til minsten, for han vil fort oppdage det dersom jeg viser tegn til at dette lukter/smaker vondt.

Og D-vit-dråper er like bra, fikk jeg beskjed om, så da ble det sånn

3 åringen min har fått Eskimo Kids tran siden han var ca. 8 mnd. Det skal minsten også få snart. Det står fra 1 år på flaska, men på helsekost sa de et den kunne gis fra 4 mnd...Men vi har gitt D-vit dråper frem til nå til bebisen. Han er snart 8 mnd. Den er faktisk kjempegod denne tranen...tutti frutti smak ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...