Gå til innhold

blir dere bekymret dersom babyen beveger seg mindre enn normalt?

Anbefalte innlegg

Jeg er ganske engstelig av meg og redd for å overreagere. Kan jo ikke akkurat ringe til føden hver eneste dag. Er ikke kommet lenger enn uke 29, men føler at jeg de siste dagene har merket mindre til den ellers så aktive jenta mi inni magen. Men jeg kjenner jo at hun sparker i ny og ne. Hva bør jeg gjøre? Roe meg ned eller ringe føden?

Fortsetter under...

Jeg har kjøpt meg babywathcer,

å synes jeg vesla er unormalt stille, tar jeg frem den å lytter, å da har hun litt lavere hjerteslag noen ganger, jeg gir henne da et puff, å da fyker hjerteslagene opp igjen.

Så alrstå har hun bare sovet!

Nå i det siste synes jeg at jeg kjenner mere, knoting å turning der inne en direkte spark, slik som før.. å ser jeg på magen så rører den ofte på seg osv uten at jeg kjenner noe..

Så tror min lille lurer meg litt,, med at hun gjør mange bevegelser jeg ikke kjenner.. ( kjenner feks mere bevegelse om jeg tar begge hendene på magen å presser litt)

Ang om du skal ringe eller ikke,, så er du som kjenner ditt barn best, å er du veldig usikker å redd.. Så ring!!

Ingen grunn til at du skal gå å være redd!!

Absolutt ikke bekymret, så lenge jeg kjenner NOE i løpet av en dag.

Jenta mi har også hatt roligere og villere perioder, noen dager nesten ingenting, mens andre helt psycho :)

Ro deg ned du, så lenge du kjenner littegrann i løpet av dagen

Min roet seg også ned rundt uke 20. Var hos lege på mandag og spurte om dette, og da sa hun at det er helt normalt, for det begynner å bli trangt inni der. Min har nå lagt seg med hodet ned, og jeg kjenner nesten aldri ordentlige spark mer. Men den snur på seg og skyter rygg og fomler med hendene, og har ofte hikke. Passer på å kjenne liv minst 3 ganger for dag, må ofte drikke iskaldt vann for å få den i gang ordentlig. Den har jo også begynt å få lengre søvnperioder enn tidligere. Men ring lege eller jordmor hvis du er i tvil, det skader ikke. Da lytter de jo for å høre på pulsen, måler at magen vokser som den skal og kjenner på hvordan den ligger. Jeg synes det var veldig betryggende ihvertfall

Lykke til ;op

Hei!!

Jeg har i dette svangerskapet vært mye mer bekymret og engstelig, noe som resulterte i sykehusbesøk i uke 29-30. da syns jeg det ble veldig rolig inni magan, noe som er vanlig da for det begynner å bli trangt.

Men det var veldig godt å dra på føden på besøk og få sjekka jr. og jeg har slappet mye mer av resten av svangerskapet, så jeg er veldig glad jeg ringte føden den dagen.

Blir litt mer var på bevegelsene hvis jeg ikke merker de svære dultene som han pleier å komme med, men har ikke ringt føden ennå da... Får alltid kontakt med babyen min spesielt nå når han er så stor og er lett å finne beina hans.

Synes du burde ringe føden hvis du er bekymret, for det burde være grunn nok til en sjekk.

Annonse

Jeg har og en tendens til å bekymre meg om jeg ikke kjenner så mye bevegelser. Jeg er i uke 29 og kjenner babyen hver dag, men det er dager hvor hun er veldig, veldig stille. Så er det andre dager hvor hun romsterer veldig, hele magen går i bølger, og det er veldig morsomt. Jevnt over synes jeg hun har to stille dager og så en aktiv.

Godt å høre at det er andre som har det på samme måte. Synes ofte jeg leser innlegg der ungene er konstant aktive. Pluss at en hører mye om hvor viktig det er med sparketelling hver dag fra uke 28, og at aktivitetsnivået ikke må synke.

Håper at det bare er fordi hun sover eller at det blir mindre plass og boltre seg på. Eller rett og slett at jeg har en veldig rolig unge ;-). Det er jo veldig varierende, allerede fra fosterstadiet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...