Gå til innhold

Hva nå?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er kommende tobarns mor med termin om 4 uker.Barnefaren gikk fra meg da vår førstefødte ble født,og nå er han 5 år og jeg ble alenemor med de rettighetene man har da.

Han var hyppig på besøk,var glad i oss men fikk kalde føtter og trengte en pause så han flyttet jo.

Nå er vi kommen i samme situasjon igjen.De siste ukene har jeg sett han er angstfull når magen blir større og jeg har spurt om han har behov for en pause igjen?Sist varte det 1 år før vi ble sammen igjen,vi var kun venner i mellomtiden.Da hadde jeg egen økonomi,men har det siste halve året vært avhengig av hans,så hva nå?Jeg vet ikke om han kommer tilbake,han er veldig innesluttet og man må alltid mase for å få svar,og jeg orker ikke mase de siste ukene som er igjen.Jeg er veldig glad i han og vil ikke dette,men har ikke han det bra så har ikke jeg det heller..

Får jeg overgansstønad igjen?Vil trygdekontoret reagere på dette av og på forholdet?Det står jo på et punkt at dersom man har vært samboer 12 av de siste 18 månedene kan man ikke få støtte,og vi har jo bodd sammen siden ungen vår var 1 år,nå er han 5.Men situasjonen er også annerledes siden jeg studerte sist.

Huff..Jeg ser mørkt på framtiden og føler meg skamfull for å be om hjelp fra Trygdekontor,og redd for at de ikke tror meg.

Fortsetter under...

Er litt enig....den første gangen visste han jo ikke hva som ventet, men det gjør han jo nå. Hva med å kontakte kommunen for å få noen gratis samtaler med sosionom/foreldrerådgiver om parforholdet dere imellom?

Hva trygdekontoret eventuelt vil tenke synes jeg ikke du skal bekymre deg om, de er nok borti alle mulig tenkelige situasjoner- og har plikt til å tilby deg hjelp og stønad ved et eventuelt brudd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...