Gå til innhold

Kan jeg gi avocado som første mat istedenfor grøt?

Anbefalte innlegg

Helsesøster sa vi kunne begynne å gi grøt eller moste grønnsaker. Gutten min liker ikke grøten noe særlig (nestle maisgrøt) men han fikk bittelitt most avocado og det elsket han. Det har jo masse sunne fettstoffer så vil jo tro at det er bra for han.

Er det noen som vet dette? Helsestasjonen er nemlig ikke åpen før mandag, så jeg får ikke spurt de før da.....

Kan jeg gi avocado hver dag istedefor grøt? Vi er i smaksprøvegropa enda.

Fortsetter under...

Jeg har gitt avokado till gutten min siden han var 6 mnd. Han liker det kjempegodt. Du kan gi ham det med god samvittighet men det som er viktig å huske på er at grøten er tilsatt jern og det er det babyser trenger mest. Så etterhvert må du gi ham noe med jern i. Gutten min likte ikke heller maisgrøten noe særlig men spiste godt da vi begynte med havregrøt.

Husk at i begynnelsen er alt smaksprøver. Og det som er nytt tar man bare litt av gangen av. Avokado, gulerotmos, eplemos, pæremos, søtpotet, potet, alt er begynnermat. Tre dager imellom hver ny ting, ta det bort en stund hvis du ser reaksjon.

Så bra, da skal vi handle avocado etterpå :o)

Han får jerntillegg, så jeg behøver ikke tenke på det.

Når du (Expat) skriver 3 dager mellom hver ny ting, mener du da å ha ett opphold på 3 dager hvor han ikke får noe annet enn mm, eller mener du at hver nye ting skal utprøves i minst 3 dager?

Bør all type most blandes m morsmelk?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...