Gå til innhold

Blødninger i morkaken

mensana

Anbefalte innlegg

Skrevet

Marerittet skjedde natt til tirsdag. Jeg våknet og oppdaget at jeg fossblødde. På sykehuset tirsdag så vi at alt står bra til med babyen (jeg er 11+1 i dag, forresten), men det var grunn til bekymring. For morkaken blør på to steder. Den ligger over livmorsåpningen og blir da mer utsatt for blødninger. Om ikke blødningene stanser, så vil de "spise" opp morkaken og den vil løsne. - og uten morkake kan ingen baby vokse seg stor og sterk...

Jeg er sykemeldt og fått ordre om å holde meg i ro. Jeg sluttet å blø på ettermiddagen tirsdag, men legen sa at morkaken kunne blø selv om det ikke kom blod ut skjeden.... det friker meg jo litt ut...

Noen som har opplevd det samme...? - og hvor alt gikk bra til slutt...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Det er relativt vanlig med blødninger når morkaken ligger over livmorsåpningen. Jeg hadde det samme med mitt første svangerskap. Jeg fossblødde en gang i ca uke 9 - 10 men hadde farget utflod/småblødninge til uke 18. Jeg fikk streng beskjed om å holde meg i ro. Fikk ikke lov til å reise på ferie engang. Jenta mi er i dag 11, så det gikk bra.

Jeg tror alikevel at du blør mer enn jeg gjorde. De sa ikke noe om at de kunne se at jeg blødde fra morkaken når jeg var inne på ultralyd - men det er som sagt 12 år siden, og de ser mer i dag.

Lykke til!

Skrevet

Takk for svar, KMB! :-)

På ul tirsdag kunne de se to felt som blødde. Har også fått beskjed om å holde meg helt i ro, så Paristuren neste uke må avlyses.. Har blødd igjen i dag, men det lot seg "tørke bort" etter et par dobesøk...

Berg- og dalbane dette..og det er ikke psykisk lett med disse blødningene som kommer og går..

• 1 måned senere...
Skrevet

Hei!

Jeg hadde samme problemet. Blødningene startet i uke 13. Så gikk det bra noen uker, men så begynte det igjen. Hadde også innvendige blodoppsamlinger, slik du har fått beskjed om at du kan ha. Det har gått bra, jeg er i 28.uke nå. Lykke til!!

Ta det med ro, ikke ha sex og ikke løft mere enn max. 4 kg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...