Gå til innhold

Hodet har festet seg og magen sunket

mammatiltosøtesmå

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 34+6 og babyen har ligget med hodet langt nedi bekkenet i 2 uker allerede og har nå festet seg og magen har sunket. Jeg er andregangsfødende og lurer på om dette kan være et tegn på at babyen kanskje kommer litt før? Førstegangsfødene kan jo gå lenge med festet hode uten at det tyder på tidlig fødsel. Har veldig nedpress og mensmurringer også.

Fortsetter under...

Med førstemann var hodet festet i uke 36+4- fødsel 2 dager før ul-termin-

Med andremann v ar hodet festet i uke 38+2 - fødsel 2 dager før ul-termin.

Ikke godt å si hva beibien bestemmer seg for:) Du får ha lykke til iallefall , om det skjer snart eller til termin.

Jeg ville nok tenkt at jeg neppe kom til å gå frem til termin nå hvis jeg var deg:-) Men, dessverre i denne "bransjen" her vet man jo aldri. Er selv i den situasjonen at ting tyder på at jeg kan komme til å slippe de aller siste ukene. Nå ser jeg at det er noen dager siden du skrev innlegget.. Kanskje du har født allerede??

Nei, jeg har ikke født ennå.

Jeg prøver å ikke tenke så mye på at jeg kanskje føder før terminen, er redd de siste ukene kan bli uutholdelig lange... Jeg har ikke noe imot å føde fom uke 37, men ser helst at babyen blir til da. Dessuten har jeg fremdeles et par ting som må/bør handles inn før babyen kommer, føler nesten at jeg drøyer det lengst mulig, for hvis alt er klart kan den jo bare komme;-) Nå må den jo vente til etter at mamma har handlet, eller hva?

Hva er det som gjør at du kanskje slipper de siste ukene?

Var på kontroll hos legen forrige torsdag. Da tok jeg opp at jeg har hatt et par episoder med falske alarmer nå. Da hun etterpå undersøkte magen min mente hun at hodet var festet, selv om det var nesten en måned til termin. Kombinasjonen at jeg er 4.gangs, og disse andre to tingene fikk legen til å mene at jeg kom til å føde innen max 2 uker... Jeg ble jo kjempeglad, for jeg sliter med mye plager nå, og har dessuten vært sykemeldt siden begynnelsen av november. En sykemelding har vel sjelden vært mer på sin plass enn denne. Er vanligvis glad i å trene og liker å holde meg aktiv, men i dette svangerskapet har jeg vært fullstendig parkert... Nå er jeg skikkelig lei!! Men, jeg vet at kommer ungen for tidlig blir det ikke nødvendigvis så gøy etter fødselen. All verdens problemer kan jo oppstå, og det er heller ikke noe og ønske hverken for seg selv eller barnet! Så det er nok best at barnet ikke kommer før det er helt ferdig! Men, det hadde allikevel vært fint om han vokste fort nå på slutten, slik at han ikke trengte allverdens tid inne i magen...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...