Gå til innhold

Noen som har erfaring med klamydia, og å prøve å bli gravid etterpå?

Anbefalte innlegg

Har hatt det to ganger jeg... eller en gang sammenhengende, er ikke sikker. Men vet så lite om det. Legen snakket om arrdannelser som kan gjøre det vanskelig å bli gravid etterpå.

Noen som vet noe?

Eller har erfaringer?

Litt flaut, så anonym denne gang..

Fortsetter under...

Hei, jeg gikk med klamydia i ca ett år grunnet typen var utro, det visste ikke jeg. Dette skjedde for ca 2 år siden. Er nå gravid i uke 23 til tross for at legene sa det var små sjanser.

man kan få tette eggledere, noe som kan resultere i at det kan bli vanskelig for spermier å komme seg opp til egg cellene, hos noen kan det også bli helt tett. Da har man mulighet for å ta utredning på dette ho spesialister, forskjellige metoder for dette, husker ikke hva de heter. En måte å se hvordan de ser ut er at de sprøyter inn en veske som lyser et spes. lys når man deretter tar røntgen av underlivet, da ser man hvor det er tett osv. Man kan også bruke minikamera som de stikker opp og ser evt på skjerm. Tror den 1.metoden er mest brukt. Finne sogså flere typer inngrep for å rette opp tette eggledere, ett er f.eks at de "pooper" de opp igjen ved å blåse luft med trykk opp. Et annet er rett og slett at de går inn gjennom buken..

Hvis du søker på kvasir, både på klamydia og tette eggledere så skal det dukke opp litt info der:)

En lege vil som regel ikke ta deg alvorlig på dette eller bry seg noe særlig før etter du og evt partner har vært prøvere i over ett år... sykt det der..

Lykke til!!!

Har prøvd i et år allerede. Har fått time til gynekolog... må vente over en mnd!

Kan dette med tette eggledere ha noen sammenheng med at jeg har veldig vondt når jeg har eggløsning? Spesielt på ene siden.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...