Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har fått timen til igangsetting på Ahus, jippi!! Men- der har de andre rutiner enn på Ullevål hvor jeg var sist. Der starter man visstnok med en sånn saltvannskatater/ballong -hvis dette ikke funker, gis tabletter, og til slutt tas vannet/pluss drypp. Har ikke babayen kommet ut da er det keisersnitt..

Er det noen som har erfaring med dette? Hvor mange "runder" måtte dere gå før babyen kom? Hvor mange døgn??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5013619-igangsetting-p%C3%A5-ahus/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest irismor

Vi holdt på i 5 døgn før det ble keisersnitt. Men poenget med i gangsetting er jo å få startet en normal fødsel.

Men min opplevelse var slik.

Dag 1 Foleykateter med saltvannsballong, litt ubehagelig men greit.

den falt ut samme natt. Kan sitte i opptil 36 timer.

Dag 2 De fortsatte med tabletter først en så den neste etter 6 timer.

Når tabletten var satt inn så lå jeg med ctg registrering i 1 time. Veldig ubehagelig å få satt inn tabletten.

Dag 3 Samme som dag 2

Dag 4 Min kropp ville ikke være med på igangsetingen, så vi skulle ta en hviledag. Men de satte inn et nytt foleykateter med ballong for å se om jeg fikk noe mer åpning. Det datt ut etter 12 timer.

Dag 5 Kjempesliten etter alle påkjenninger. Men vannet ble tatt og riedrypp ble satt. Åpningen var 3cm. Meningen med at de tar vannet er at hodet til babyn skal komme lenger ned. Dette skjedde ikke hos meg. Fikk heller ikke effektive rier av dryppet, så det hele endte med et hastekeisersnitt samme kveld.

Dette er min erfaring, men de flste igangsettinger ender ikke med keisersnitt. De ender med naturlig fødsel.Så det mest sansynlig så starter din kropp egne rier med litt hjelp. Min kropp ville ikke være med på dette, men det er vist sjeldent at det skjer. Det var det vi fikk beskjed om.

Lykke til og det går nok bra. Uansett et keisersnitt er ikke det værste som kan skje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...