Gå til innhold

Tidligere bukplastikk og ny graviditet............

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har ikke egen erfaring, men jeg vet om ei som ble anbefalt å få de barna hun ønsket seg før hun foretok bukplastikk. Man skjærer jo vekk hud - både over- og underhud - så det er sikkert flere risikomomenter i bildet, men nøyaktig hva som er den største risikoen, vet jeg ikke.

Har dessverre ingen erfaring selv, men du kan uansett jobbe med å forebygge ved å smøre deg med olje og massere huden. Det kan ihvertfall hjelpe.

Huden på magen min er fortsatt fin og stram etter 3 svangerskap- har brukt Clarins sin olje i alle svangerskapene, om det er den som har gjort sitt vet jeg jo ikke. Men det er verdt ett forsøk...

Takker for svar, jeg smører som en gal morgen og kveld. Har faktisk tenkt på å kjøpe clarins sin olje, for jeg har sett flere anbefale den. Nei, det er vel bare å håpe at det går bra. Har ikke fått strekkmerker under mine to første svangerskap. Men det er lenge siden, og jeg trodde jeg var ferdig med barn da jeg opererte bort all løshuden etter de graviditetene. Men nå er jeg lykkelig gravid igjen. Kommer strekkmerkene så gjør de jo det, ikke verdens undergang. Men jeg skulle gjerne hørt om hvordan det oppleves at mageskinnet strekkes igjen etter en slik operasjon. Foreløpig kjennes det greit ut. Men er bare halvveis ennå da. Tenkte kanskje noen hadde kommet lenger her på sidene, og kunne dele erfaring :-)

Hei! Prøv "svangerskapsolje" som du kan kjøpe på helsekosten. Smør inn magen morgen og kveld. Kjøp deg "Udo`s choice" omega 3-6-9 kapsler + drikk masse vann. Disse kapslene er med på å øke elastisiteten i huden "på innsiden". Det er jo underhuden som sprekker når man får strekkmerker. Masser huden med hampvott etc et par ganger i uken for å øke blodsirkulasjonen. Dette har jeg brukt og jeg har ikke fått noen strekkmerker, tiltross for at jeg er kjempestor!!

Annonse

Takker igjen, det skal jeg jammen gjøre. Hampvott har jeg ikke brukt ennå. Det er sikkert lurt. Omega har jeg tatt, men antagelig ikke en som inneholder både 3-6-9. Så det skal jeg kjøpe meg også. Å, så deilig med noen råd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...