Gå til innhold

Hvorfor innvendig UL?


kokosbolle

Anbefalte innlegg

Heisann igjen.

 

Jeg bare lurer på hvorfor dere som har tatt innvendig Ul har gjort det? Mulig det er et dumt spm, men fint om dere tar dere tid til å svare.

 

Er det pga komplikasjoner, blødninger el.?

 

Jeg skal ikke til legen før uke 12, er 6+1 i dag, og blir vel ikke UL før uke 18.

 

takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei!jeg måtte ta innvendig ul forrige svangerskap og da var jeg ca 9 uker på vei og grunnen til det var at når du tar ul så tidlig er det ikke alltid like lett å se hjertet,foster osv med ul utenpå.litt rart å få en "dildo" ført opp i seg når mannen sitte vedsiden av å ser på men bedre å få se alt klart å tydelig:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har to SAer bak meg så når vi ble gravide igjen nå fikk vi ul annenhver uke. såpasstidlig som uke 7 og 9 må man nok ta innvendig for å se noe. vi skal på ny ul neste uke=) alt er bra hittil=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk gjøre det forsi de er så bekymra for at noe er galt. Det har vært mye diskutert her om det er noe poeng i stresse med tidlig UL, men det finnes jo ikke noe fasittsvar på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, takk for svar.

 

Var litt engstelig for om jeg ikke også skulle hatt det.

 

Men så lenge jeg er frisk og ikke har blødninger, burde vel jeg kunne vente til legekontrollen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ul er ikke skadelig for barnet, men at mor går og bekymrer seg om alt er bra og stresser med det er ikke bra. Mye bedre og da ta en ul tidlig og se at alt er bra i stedet for å bekymre seg undøvendig. syns nå jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt privat UL fordi jeg hadde en graviditet som endte i MA sist (ble oppdaget i uke 10...fosteret hadde aldri startet utviklingen). Vil vite at det er liv...derfor bestilte jeg like godt privat UL. Det er verdt pengene i mine øyne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

jeg ble sendt på sjukehus med kraftig blødning i uke 23.. da ble det tatt innvendig ultralyd.. hvorfor innvendig vet jeg ikke.. alt stod bra til å fikk aldri noe ordentli svar på hva blødningen kom av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ul den 8 mai... Pga at dette er prøverørsbarn er det vanlig med tidlig ul for å se at alt er bra og for å se om det er en eller flere... :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en annen grunn til innvendig ul som ingen hittil har (villet?) ta opp. Ved private sentre kan man få tidlig ul for å sjekke at barnet er friskt. Man ser f.eks etter ryggmarksbrokk. Da er det vel snakk om 3D ultralyd tror jeg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til innvendig ultralyd i uke 10. Dette for å sjekke hvordan det ser ut, og om det er tvillinger. Dette er ikke noe jeg har bedt om, men noe gynekologen har bestemt.

 

Angånde ultralyd, så er det mye større påkjenning for fosteret å bruke doppler for å høre hjertelyd, enn det er å bruke UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde innvendig ul mandag 8 mai pga at jeg hadde en dramatisk exu i september i fjor og de måtte da fjerne ene egglederen..så de ville se at det låg der det skulle denne gang...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var påinnvendig ul ida jeg var 11+5 fordi vi hadde en ma i høst. Dette ble oppdaget på ordinær ul, og da hadde jenta vært død ca 2 uker. Jeg ba om en tidlig ul for å se at det virkelig var en levende baby inne i magen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...