Gå til innhold

Hvorfor innvendig UL?

Anbefalte innlegg

Heisann igjen.

Jeg bare lurer på hvorfor dere som har tatt innvendig Ul har gjort det? Mulig det er et dumt spm, men fint om dere tar dere tid til å svare.

Er det pga komplikasjoner, blødninger el.?

Jeg skal ikke til legen før uke 12, er 6+1 i dag, og blir vel ikke UL før uke 18.

takk for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5013232-hvorfor-innvendig-ul/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei!jeg måtte ta innvendig ul forrige svangerskap og da var jeg ca 9 uker på vei og grunnen til det var at når du tar ul så tidlig er det ikke alltid like lett å se hjertet,foster osv med ul utenpå.litt rart å få en "dildo" ført opp i seg når mannen sitte vedsiden av å ser på men bedre å få se alt klart å tydelig:o)

Annonse

ul er ikke skadelig for barnet, men at mor går og bekymrer seg om alt er bra og stresser med det er ikke bra. Mye bedre og da ta en ul tidlig og se at alt er bra i stedet for å bekymre seg undøvendig. syns nå jeg!

Jeg skal til innvendig ultralyd i uke 10. Dette for å sjekke hvordan det ser ut, og om det er tvillinger. Dette er ikke noe jeg har bedt om, men noe gynekologen har bestemt.

Angånde ultralyd, så er det mye større påkjenning for fosteret å bruke doppler for å høre hjertelyd, enn det er å bruke UL.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...