Gå til innhold

Når kan han få ny seng? ny baby på veg..

Anbefalte innlegg

Gutten min blir 20 mnd når lillesøster kommer til verden. Da må jo babyen ha sprinkelsenga,men jeg føler at han fortsatt skulle ha den selv.. Men hvis jeg skaffer ny sprinkelseng må vi kanskje kjøpe annen seng etter kort tid,eller?

Hva ville dere ha gjort?

Fortsetter under...

Gina Ford (en av mine baby-helter) mener at barn boer vaere i grindseng til nesten 3, hvis de ikke klatrer ut, da, ellers vaakner de mye om natten naar den nye babyen kommer. Du har ikke vogge eller babykurv, eller kan laane, slik at begynnelsen med babyen blir myk, og man kan ressonere med storebarnet om han er stor nok for "ordentlig" seng og slik? Ihvertfall ikke paelm ham ut naar baby kommer, gjoer det et par maaneder i forveien, ellers blir det definitivt braak!

vi tenkte også at vi ikke ville forandre livet hans alt for mye når baby kommer, så vi flyttet han på eget rom i helga, og det har gått kjempebra!!

vi har en sprinkelseng hos svigermor som vi kan ta hvis vi kjøper reiseseng til henne.. tror det blir løsningen.

Gutten vår er også 20 mnd og vi venter ny baby nå i disse dager. Vi har kjøpt ny sprinkelseng, slik at de har en hver. Føler meg ikke trygg på at han ikke detter ut/går ut om natten.

Tror nok han blir i sprinkelsenga nærmere ett år til.

vi brukte baby-kurv til tulla vår til hun var 4-5 måneder også la vi henne i sprinkelseng. Det kan jo være et alternativ, da får eldstemann ha sprinkelsenga litt lengre. Ellers ville jeg nok kjøpt en sprinkelseng til. Man får alltids solgt det når det ikke skal brukes mer.

Annonse

Jenta vår vil være 28 mndr når ny baby kommer, og vi skal fortsette å la henne ha sprinkelsenga til hun eventuelt krabber ut, eller iallefall til hun er ca 3.

Vi har babyen i vogge til den begynner å reise seg opp, hvis det skjer tidlig, og vesla ikke begynner å rømme senga si, så får vi heller kjøpe en sprinkelseng til.

Vi fikk nummer 2 for 3 uker siden, og han sover for tiden i vugge. Kommer til å ha han i vuggen til han begynner å snu seg og røre på seg, da skal jeg se an om han kan overta sprinkelsenga slik at storebroren må få ny. Han er nå 21 mnd, regner med at vi evnt må bytte over babyen i sprinkelseng når han er rundt 2 år. Hvis jeg føler at dette er for tidlig får vi bare skaffe en billig sprinkelseng til, da kjøper jeg brukt tror jeg (ny madrass da selvsagt).

Vår sønn på snart 21 mnd har nettopp byttet fra sprinkelseng til vanlig seng. Vi syntes vi måtte bytte fordi han lærte seg å klatre ut av sprinkelsenga. Han har sovet fire netter i den nye sengen nå, og han krabber ut selv når han våkner. Har en sengehest på, og han har ikke ramlet ut så langt. Mye vanskeligere å legge, og våkner flere ganger i løpet av natta, men det har han i grunn alltid gjort.

Hvis dere kan låne en annen sprinkelseng ville jeg vel kanskje gjort det, jeg skulle helt klart ønske at Sønnen ikke hadde begynt å klatre ut, men det ser ut som om det går bra med ny seng likevel.

Det er det som er så rart...jeg hører ikke at hun setter føttene i gulvet etter sin ferd over kanten.Hun er motorisk langt fremme - men skjønner ikke at det er natt og at hun må sove i sengen. Vi har en slik vokse seng etter storesøsteren som blir ganske kort med sengehest ? Har dere erfaring med slik seng til så små som ikke skjønner ALT?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...