Gå til innhold

Hvor mye la dere på dere de første 4 månende?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg la ikke på meg noe de første 20 ukene pga. kvalme, oppkast og dårlig matlyst. Men magen vokste, og i uke 20 var symfyse-fundus-målet tilsvarende uke 21... Nå er jeg 22+1 og har endelig lagt på meg 1,5 kg. Magen begynner å bli rund og god. :-)

Oi!!! Når jeg leser her føler jeg meg veldig abnormal..

Er i uke 15 og har lagt på meg fra 57 til 57,3.. altså 300 gram.

Jeg har ikke vært dårlig, ikke oppkast eller noen ting.. spist helt normalt.

Jikes - grunn til bekymring??

Jeg er også i uke 14 og har ikke lagt på meg ennå. Har stor mage og bruker mammabukser, men vekta har ikke gått opp. Sliter med oppblåst mage og får ikke så mye mat i meg som jeg kunne tenkt meg. Gikk opp 20 kilo i de første svangerskapene, så dette er helt uvanlig til å være meg. Har kuttet ut snop og brus denne gangen. Prioterer heller at det lille jeg spsier skal være nyttig mat for den lille.

Annonse

Uke 18 og + 2,5 kg. Leste et eller annet sted at man bør gå opp ca to kg de fire første månedene, og at man ikke trenger spise mer enn vanlig før nå, for veksten og det ekstra energibehovet kommer nå. Men dette er sikkert veldig individuelt. Har snakket med venninner som har gått opp mer og mindre.

Jeg er 16 uker i dag, var på kontroll på fredag og hadde ikke gått opp et eneste gram siden 7 april...... Veier fortsatt XX,2 kg. Legen lurte på om jeg ikke spiste...

Men det gjør jeg jo. Har ikke fått veldig synlig mage enda heller.

Regner med at kiloene står og venter i kø for å "angripe" meg.

Legger på meg mye i starten av hver graviditet. La på meg 20 kg de 4 første månedene sist, også 2 kg til de siste to ukene før fødsel. Var veldig tynn da jeg ble gravid.

Denne gangen var jeg 10 kg tyngre i starten, og la på meg 10 kg de første 4 mnd. Er nå i uke 25 og fortsette å sige sakte oppover på vekta... 12 kg foreløpig. Legen regnet med at jeg kom til å få enda mere vann i kroppen enn jeg allerede har utover sommeren pga varmen. Huff!

Annonse

jeg er også i uke14 nå. og fordi jeg har hatt litt mat prob. så har jeg gått ned 5 kg. men nå klarer jeg å spise igjenn så jeg går snart opp håper jeg.

jeg var veldig bekymret for dette men fikk beskjed om at barnet tar til seg det den trenger, og siden jeg er så kraftig så var det ikke fare for meg, men at det er bra at matlysta er tilbake nå da. for det er ikke bra i lengden uansett.

sist gikk jeg fint opp hele veien. det med vekt er veldig individuelt. alle går opp det de må uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...