Gå til innhold

Trenger sårt svar på noe jeg!!!!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heisan, vet ikke om det er veldig vanlig men vet at det kan være flere grunner til at du får positiv test flere dager på rad:

1) Du har et økende LH-nivå utover de "vanlige" 24-48 timene og dette fanges opp av EL-testen (EL slår ut når LH stiger)

2) Du er gravid (EL-test kan slå ved graviditet - les mer på www.pernille.info)

Er det første gang du bruker EL-test? Hvis ja, fikk du positiv med gang du testet og deretter 3 dager til? Da kan det være at du har et generelt høyt LH, slik at testen blir positiv gjennom hele syklusen (tro dette er litt sjeldent).

Hvis du har EL på gang er det vanskelig å si når du kan forvente egglsøning på bakgrunn av de fire positive testene (vanligvis har man jo EL etter 12-36 timer etter FØRSTE positive test). Antar at du ikke temper, det ville i så fall gitt deg en mer stødig pekepinn når EL-testen oppfører seg litt utenom det vanlige.

MEN hvis du har mulighet, bør du og dine kjære bare kjøre på fra og med første positive EL-test og hver dag/annehverdag etter dette (satser på at du gjorde dette:)

Lykke til!

Hei Suzyanne

Det er i hvert fall ikke helt uvanlig. Jeg vil tro at det betyr at kroppen forsøker å slippe egget, men ikke har fått det til enda. Positiv test betyr bare at du SKAL TIL å få eggløsning. Normalt heter det jo at eggløsning kommer mellom 12 og 36 timer etter pos. test.

Du får bare teste videre, og når du ikke lenger får positiv test får du satse på at kroppen klarte å slippe det:-)

Lykke til.

Ps. Du vet at pos. test betyr at teststreken er like sterk eller sterkere enn kontrollstreken? Regner med du vet det, men har sett her at en del regner sterk teststrek som pos, uten at det trenger å være det:-)

Suzyanne

Bli ikke fortvilet, jeg hadde positiv EL test 5 dager på rad, har ikke peiling på når el var, men tror det var 30 april. Tok 2 tester dag 5 en på morgenen som var positiv og en på kvelden som var negativ. Var da ferdig med el.Det eneste du kan gjøre er å trå til for fullt når den viser positiv, det gjorde vi:)

Annonse

TUSEN TUSEN takk for flotte svar.

Jeg har testet fra dag 10 og vet da at testen var negativ før dette.

Jeg har også hatt sterke EL smerter i går og forgårs men ikke i dag men testen er MEGET positiv enda.

Testene er kjøpt på hurtigtest her inne.

Test streken blir positiv med en gang, før kontroll streken og er mye sterkere.

MEN, vi har nå stor kost hver dag siden fredag og tenker vi fortsetter litt til.

Kansje kroppen min bare er litt skrullete, men noe godt kommer jo ut av en test som fremdeles er positiv, hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...