Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Line, hvis det er slik at du ikke får skaffet deg ny test før om en stund, ville jeg ventet med å teste til noen dager over IKM (lett for meg å si hehe - er ikke spes tålmodig selv). Er jo kjedelig å teste negativt (når du kanskje likevel er gravid og deretter vente en stund før du får skaffa en ny test), da er det jo bedre å leve i delvis lykkelig uvitenhet noen dager til, og så teste. Nå vet ikke jeg hvor sikker du er på datoen for IKM, men hvis du er supersikker (= vet når du hadde EL og hvor lang lutealfase du har, evt. har sinnsykt regelmessig syklus) er det sikkert trygt å teste et par dager over IKM.

Hvis du ikke er helt sikker på IKM, kan jo neg. test den dagen du tror du har IKM (men ikke har det og Hcg-nivået ikke er høyt nok enda) være stusselig. I tillegg og enda kjipere, en del egg blir jo faktisk befruktet, men fester seg ikke. Dette kan medføre en tilstrekkelig produksjon av Hcg ("gravi-hormonet" på folkemunne) til at en får positiv test, uten at det resulterer i et svangerskap (= kjemisk graviditet).

Jeg ville altså ha ventet, men folk er forskjellige og så lenge man er klar over at man kan bli unødvendig skuffet eller få falske forhåpninger (jamfør kjemisk graviditet) er det jo bare å teste i vei:)

Lykke til - krysser fingra for magefølelsen din !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...